Inwendig reinigen kop TSI motor?

frits183

Forumguru
Nou ondertussen heb ik even dit hele topic door gelezen.
Ik dank allen voor hun inbreng ;)

Ik heb wat vieze plaatjes en filmpjes aan mijn vrouw laten zien.
Zij douwde me gelijk de aan bieding endoscoop van lidl door de strot.
Die ga ik maandag maar halen denk ik ;)

En voor het schoonmaken een dhz oplossing vinden
 

Neptukker

Forumguru
Zij douwde me gelijk de aan bieding endoscoop van lidl door de strot.
Die ga ik maandag maar halen denk ik ;)

En voor het schoonmaken een dhz oplossing vinden
In 'mijn' regio komt de endoscoop pas volgende week in het assortiment. IK overweeg ook de aanschaf. Mocht je deze eerder in bezit hebben, kun je dan je ervaring doorgeven?
 

peterrapid

Forumguru
Effe tussen door de TSI kop te onderzoeken en te reinigen, trouwen, en dan terug op zoek naar reinigingsmiddel ... :deuk::deuk::deuk::deuk: Proficiat met je huwelijk :bloemen:
 

Skoda-MAN

Forumguru
@frits183 Ja ook waterinjectie. De Saab was de eerste normale personenauto's met turbo en daar kon je een door de fabrikant ontwikelde waterinjectie op bestellen zodat de turbodruk iets hoger kon worden. Daar zaten dan ook aangepaste sensoren bij.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Adblue is voor diesel motoren voor de nabehandeling van uitlaatgassen en wordt ingespoten voor de katalysator.
 

oco1979

Forumguru
beter eerst de oorzaak van vervuiling aanpakken.
1. EGR(komt me bekent voor als probleem) dicht zetten.
2. carterventilatie omleiden. oliedampen,slush enz... kan niet goed zijn.

die 2 maken de inlaat vuil.

Bij indirecte inspuiting kan je eventueel door toevoeging in de tank de kleppen reinigen.

Bij directe inspuiting help toevoeging in de tank voor de kleppen geen fl.....t., wel voor de injectoren.

Dat schoon rijden bij directe inspuiting ga in mijn ogen wel niet gaan.

Enkel lucht komt voorbij.(niet echt ideaal reinigingsmiddel)

De losse stukken oke,maar de rest blijft kleven ,ga niet loskomen.

Inlaatvervuiling bij Direct inspuiting is bij alle merken een probleem.

Kleppen gaan niet meer perfect dicht.

- Compressieverlies.

- Mengselsamenstelling niet oke.

Ecu zal daardoor correctie uitvoeren om toch ideaal mengsel te verkrijgen.

Ontsteking vervroegen/verlaten.

Brandstofinspuiting vervroegen/verlaten

enz.

Met ook nog veel foutcodes, die meestal door de vervuiling komen.

Niet de eerste die bougies,bobine,injectoren,lambdasonde,katalisator enz... vervangen.

Denk dat je best als onderhoud(extra) moet zien.

Wanneer dat je dat doe is een goeie vraag.

vanaf 30.000km lijk me dat niet slecht.

Ben wel benieuwd of die produkten geen schade aan kat. ,lambdasonde brengen of zal die ook terwijl meegereinigd worden :thumbsup:.

Ne oude indirecte benzine is betrouwbaarder,wel minder krachtiger en zuiniger.

Zijn bij de DI-motoren ook al aan het zien om soort dpf te monteren,roet uitstoot bij moderne benzine(directe inspuiting) is aan de hoge kant :nono:.

Dat beloofd in de toekomst.

Zeker euro 6 norm.
 

Joske

Forumguru

Schippersss

Forumguru
Alleen TDI. Anders had die zooi er allang tussen uit geweest bij mij.

Alleen de Carter damp komt terug in de inlaat bij een tsi.
 

ertromp

Forumguru
Daar heeft @Schippersss een punt. Maar blijkbaar is de hoeveelheid gas toch zo schadelijk die daar ontstaat in dat carter dat de hoeveelheden aanslag bijna "EGR" vormen aanneemt zo koekt die rotzooi aan op de inlaatkleppen.
En inderdaad in veel topics op internet wordt al snel gesproken ver Exhaust Gas Recirculation maar het zijn de carterdampen die het 'm doen. Zelf zo erg dat je intercooler er helemaal vettig van wordt
 

andrehj

Forumguru
Alleen TDI. Anders had die zooi er allang tussen uit geweest bij mij.
Alleen de Carter damp komt terug in de inlaat bij een tsi.
Dat dacht ik ook toen ik mijn 1.8 TSI kocht, maar het klopt helaas niet. De 1.8 TSI heeft weliswaar geen EGR-klep, maar wel variabele inlaattiming. De EGR-functie werkt dan door de nokkenas van de inlaatkleppen zodanig aan te sturen, dat de inlaatkleppen al open gaan nog voordat de uitlaatslag helemaal is afgelopen. Daardoor wordt door de zuigers een deel van de uitlaatgassen terug de inlaat in geblazen.
En zo krijg je dan toch een vervuild inlaatcircuit...:mad:

Ik ben dan ook op zoek naar een tuner die die deze functie voor mij uit kan zetten...
 
Bovenaan Onderaan