beter eerst de oorzaak van vervuiling aanpakken.
1. EGR(komt me bekent voor als probleem) dicht zetten.
2. carterventilatie omleiden. oliedampen,slush enz... kan niet goed zijn.
die 2 maken de inlaat vuil.
Bij indirecte inspuiting kan je eventueel door toevoeging in de tank de kleppen reinigen.
Bij directe inspuiting help toevoeging in de tank voor de kleppen geen fl.....t., wel voor de injectoren.
Dat schoon rijden bij directe inspuiting ga in mijn ogen wel niet gaan.
Enkel lucht komt voorbij.(niet echt ideaal reinigingsmiddel)
De losse stukken oke,maar de rest blijft kleven ,ga niet loskomen.
Inlaatvervuiling bij
Direct inspuiting is bij alle merken een probleem.
Kleppen gaan niet meer perfect dicht.
- Compressieverlies.
- Mengselsamenstelling niet oke.
Ecu zal daardoor correctie uitvoeren om toch ideaal mengsel te verkrijgen.
Ontsteking vervroegen/verlaten.
Brandstofinspuiting vervroegen/verlaten
enz.
Met ook nog veel foutcodes, die meestal door de vervuiling komen.
Niet de eerste die bougies,bobine,injectoren,lambdasonde,katalisator enz... vervangen.
Denk dat je best als onderhoud(extra) moet zien.
Wanneer dat je dat doe is een goeie vraag.
vanaf 30.000km lijk me dat niet slecht.
Ben wel benieuwd of die produkten geen schade aan kat. ,lambdasonde brengen of zal die ook terwijl meegereinigd worden
.
Ne oude indirecte benzine is betrouwbaarder,wel minder krachtiger en zuiniger.
Zijn bij de DI-motoren ook al aan het zien om soort dpf te monteren,roet uitstoot bij moderne benzine(directe inspuiting) is aan de hoge kant
.
Dat beloofd in de toekomst.
Zeker euro 6 norm.