@andrehj De km stand van mijn auto was 126.539. Of de auto eerder gereinigd is is mij niet bekend, maar ik verwacht van niet. Ik heb deze auto recent gekocht, het was een ex-lease auto (leaseplan) dus ik verwacht niet dat deze al een keer gereinigd is geweest.
Ik heb de dealer gebeld gehad waar deze auto in onderhoudt is geweest - daar waren geen problemen bekend met de auto, dus waarschijnlijk ook geen reden tot reinigen voor de leasemaatschappij.
Reden dat ik de auto wel heb laten reinigen: zekerheid. Ik wil zeker weten dat de auto gewoon goed is (ook vanwege de garantie die er nog op zit) en ik heb geen echte vergelijking hoe een 1.8 tsi hoort te reageren. Zou mijn auto wel vervuild zijn geweest, had ik dat waarschijnlijk niet gemerkt.
De auto is van 7/2010. Zo ook nog even het oliepijl weer controlleren, maar het lijkt of deze auto geen olieverbruik probleem heeft (gelukkig!!).
De motor rond draaien doen ze inderdaad met een ratel op de poelie. Wel de ratel van de poelie halen voor je de auto start.......
Op de factuur staat ook de prijs van de pakkingen. Deze zijn ieder ook al bijna 20 euro, volgens mij ok nog eens ex. btw. Kom je met btw uit op rond de 50 euro. Het zijn originele VW/Skoda pakkingen.