Het hele inlaattraject is eraf geweest en is volledig gereinigd, de methode weet ik niet, maar het was geen flush of iets dergelijks.
Daarna is er wel nog een additief toegevoegd zag ik op de bon staan.
De auto reageert weer als een nieuwe, pakt vlot op en elke trilling en storing is volledig weg. Hij rijd echt weer super!
Al met al zeer tevreden over het resultaat (de rekening niet helemaal maar net uit de garantie is meestal bijlappen helaas)
Hun verklaring was slechte benzine (onzin, wij tanken altijd 98 bij een A-Merk pomp) en te rustig gereden (daarom kopen we een zuinige auto welke vooral op de snelweg komt) dus de "reden" ben ik totaal niet mee eens dat dit zo hoort want in mijn optiek houd ik me aan de regels welke Skoda aangeeft en nergens staat dat ik hoog in de toeren moet rijden en alleen Shell V-Power mag tanken.
Dat deze aktie's dit soort problemen kan voorkomen (deels, is ook een TSI ding) snap ik zelf ook wel, echter was er enige uitleg bij de aflevering wel handig geweest.
Ik ben gewend aan atmosferische blokken (6-lijn bmw) waar dit geen issue is, dus hoe had ik dit moeten weten als mijn dealer dit niet aangeeft (bij elke beurt trouwens de problematiek aangegeven maar toen konden ze niks vinden was het antwoord, net na garantie natuurlijk wel)
En iedereen die zegt "dat weet je toch" mag dat aan alle andere 13 miljoen Nederlanders uitleggen die geen of weinig verstand van techniek hebben en keurig het schakel en tank advies van Skoda/Vag opvolgt waardoor je deze kostbare problemen krijgt.