Inwendig reinigen kop TSI motor?

Chicco_Himself

Forumguru
Ik doe maar een voorstel @Chicco_Himself. Probeer er voor mezelf natuurlijk een informatieve ochtend of middag uit te slepen want het lijkt me reuze interessant om te zien en dan is dit een uitgesproken moment :D
Maak graag wat km's hoor als er interessante onderwerpen/meets zijn maar dat weten velen hier al intussen:D

Ik begrijp je helemaal, maar ik kijk wel als hij aan mijn auto bezig is :D:jaja:
 

JOVOS

Senior Member
Zekers @Corné de Kluijver
Er waren er zelfs bij toen de camera in het inlaatkanaal ging er al bergen kool en olie voor het lensje kwam.

Daar was die van mij helaas ook bij...
Dus ook ik ben wel geïnteresseerd in de groupbuy!

Wat ik me wel afvraag...
Als ik tijdens de meeting de vrijwilliger met de endoscoop goed begrepen heb, hebben olieverbruik en verontreiniging van het inlaatgedeelte met elkaar te maken, maar ik dacht dat er ook koolafzetting op je onderste zuigerveren kon komen waardoor deze niet goed meer afsluit met ook weer een hoger olieverbruik tot gevolg. Dit is met de walnootmethode niet te reinigen natuurlijk, maar zou dit dan wel chemisch bereikbaar zijn? Je zou dan eigenlijk een dubbele reiniging moeten doen. Eerst met de noten de grove verontreiniging weghalen zodat er geen grote delen meer los kunnen komen bij de opvolgende chemische reiniging.:pieker:
 

ertromp

Forumguru
Olie verbruik heeft relatief weinig met het inlaatgedeelte te maken. De vervuiling van het inlaatgedeelte zorgt dat je motor beroerder gaat lopen maar door vervuiling en het wellicht niet goed sluiten van de kleppen zal er ook weer meer vervuilde lucht in je cilinders komen.
Olieverbruik komt voor het grootste gedeelte door die afdichting van die veren rond je zuiger dus daar zal wat aan moeten gebeuren als het door een reinigende oliesoort (bijvb die nieuwe Shell 0W30) niet op te lossen is. En blijkbaar is er zelfs een olieschraapveer toegepast in 2009-2010-2011 1.8 TSI blokken die erg snel dicht gaat zitten door vervuiling van de olie.
Wat is je olieverbruik momenteel dan?
 
Laatst bewerkt:

JOVOS

Senior Member
@ertromp : Ik schat dat het zo om de 2000 a 2500 km zal zijn. Heb de olie bijgevuld bij 86200 en zit nu ergens op de 88400, dus ik verwacht binnenkort wel weer een oliemelding te krijgen.
Zal morgen de auto nog eens peilen. Moet bij toepassing van de 0W30 ook alle oude olie incl. filter verwijderd worden? of mag ik gaan bijmengen?
 

Beun12

Forumguru
Heb een mailtje terug ontvangen van H.B.T
Aangezien dat hij al voor een klus van 4 - 4,5 uur al een lage prijs vraagt is er voor hem geen ruimte meer om aan de prijs nog iets te doen.

Hoe dan ook laat ik voor het behoud van de motor dit wel uitvoeren, een nieuwe motor kost tenslotte een stuk meer.
 

Chicco_Himself

Forumguru
Bedankt voor je reactie @Beun12. Uit zijn reactie op dit forum had ik begrepen dat er wel nog een kleine ruimte zou zijn, jammer maar helaas.
Dan zou het bedrag €225 moeten zijn als ik de topicstarter goed heb begrepen?
 
Laatst bewerkt:

Chicco_Himself

Forumguru
€225 is zeker niet veel voor 4-4,5 uur werk. Menig bedrijf vraagt zich dit alleen al voor "diverse benodigde losse onderdelen" ;)
Mijn Superb kan wel een opfrisbeurt gebruiken bij HBT.
 

andrehj

Forumguru
Ik wil ook graag eens komen kijken.... Maar laten we dat wel even met Tom afstemmen, voor je het weet is het een complete meeting...;) Ook gezellig, maar je weet natuurlijk niet of hij daar op zit te wachten.
 
Bovenaan Onderaan