Japanese Power

Donateur
Kleine mod vandaag met de post ontvangen. Vanavond in het donker eens kijken wat het beeld verbeterd zonder strooilicht.

Met dank aan @EVStief voor de tip naar de juiste persoon.

A705A3A8-88CC-4F71-806F-B899665203E3.jpeg C15DFDE0-8D87-429D-943C-1B75D6763A73.jpeg

Japanese Power

Donateur
Een stuk beter dan de basis.
Nadeel van de camera is dat hij vrij laag zit en daardoor meer vervormd dan de camera die ik in de Kodiaq had zitten.

IMG_7481.JPG

IMG_7485.JPG

hemi24

Forumguru
Waarom heb ik het idee dat het beeld van de camera gespiegeld is t.o.v. wat je parkeersensoren weergeven..?

edit, ook in de foto van @EVStief lijkt hetbeeld gespiegeld aan de sensoren evenalshet filmpje wat @jesse_s93 heeft gepost, daar draaien de lijnen ook tegengesteld…

:sterretjes:

1646771999658.png

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
@hemi24 los van welke kant de lijnen op buigen, zie ik in de foto van @Japanese Power de parkeersensor links oplichten, en ook links in beeld een opstakel (muur/regenpijp). Das dan wel consistent toch?

Ik denk wél dat het beeld van de camera gespiegeld wordt idd, want de parkeersensor heeft linksachter weer, en als je dan naar achteren zou kijken is dat rechts. Maar misschien is dat bewust gedaan? Je kijkt tenslotte naar voren en niet naar achteren als je op t camerabeeld kijkt (ik heb nooit een parkeercamera gehad, ik ben al heel tevreden met PDC)

Canon-Eye

Forumguru
Het beeld van de achteruitrijcamera op het scherm is inderdaad gespiegeld in die zin dat het overeenkomt met wat je in de achteruitkijkspiegel(s) gewend bent te zien. Dat heeft een goede reden, namelijk het voorkomen van verwarring oftewel "kortsluiting" in het hoofd, wat makkelijk onbedoeld tot een verkeerde reactie zou kunnen leiden als je bij het achteruitrijden afwisselend zowel op het scherm als in je diverse spiegels kijkt.

JeSko

Forumguru
Gisteren nog een Arctic green? Enyaq zien rijden, en de dag ervoor een knalrode van de Hilti fleet, wat een mooie wagen, int echt nog mooier dan op foto :jaja:

Japanese Power

Donateur
Ha. Die Hilti’s zie ik inderdaad elke dag rijden aangezien we Hilti NL als directe buren hebben op kantoor. Waren het eerst allemaal rode Octavia’s. Nu worden er bergen met knalrode Enyaq’s afgeleverd. En niet alleen in NL inderdaad.

Japanese Power

Donateur
De afgelopen dagen kreeg ik tijdens het opstarten telkens de melding dat m’n auto niet online kwam. Ik merkte het toen ik hem via de app wilde voorverwarmen al een keer maar ook toen ik de accustatus wilde controleren.

F5BB0128-E1C1-493F-850D-E6D56ED4E14E.jpeg

Even gegoogled en al snel kwam ik via skodaforum.eu meerdere posts tegen van lotgenoten met een Enyaq. Oplossing even simpel als idioot. Haal zekering 19 er even een paar minuten uit, sluit de auto af, plaats daarna de zekering terug en zet het contact aan. En ja hoor, direct weer connected.

4550A139-BD48-4499-BF97-A23AF6925605.jpeg

Voor nu vergeven maar het moet geen routine gaan worden.

Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Klopt @Rallye maar zolang het bij deze ene melding blijft kan ik er mee leven. Ben allang blij dat ik geen plug-in OC heb. Dat is echt ongekend qua storingen. Voor nu lekker verder genieten.

Japanese Power

Donateur
Vandaag tussen al het klussen door even beide EV’s in de wasbox ontdaan van het fraaie laagje Saharazand wat zowat iedereen op z’n auto had liggen.

3870A28F-44B0-423A-B3F4-C5F77A1241EC.jpeg

Japanese Power

Donateur
Binnenkort de ultieme vakantierit-test met de EV. Ik ga me er niet te druk om maken.

De granny is getest, de 2,5 kwadraat verlengkabel voor bij het vakantiehuis komt zometeen binnen en ik heb 2 laadpassen. We gaan het zien. We gaan in hoofdzaak de app van ABRP gebruiken. Ben benieuwd. Laat het komen zoals het komt en zal jullie laten weten hoe de reis gaat verlopen ;).

IMG_8725.JPG

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan