Japanese Power

Donateur
Zeker weten. Met schade rondrijden is al matig maar als je dan ook je trekhaak niet kunt gebruiken die regelmatig wordt gebruikt is toch minder. En de meeste leenauto’s / vervangend vervoer hebben geen trekhaak. Gelukkig afgelopen week weer lekker kunnen knallen met m’n zoon.

A8E7B165-78FE-4035-B486-8BFECA5A7A0E.jpeg
 

Japanese Power

Donateur
Aangezien we momenteel op nog geen halfuurtje rijden van het circuit Spa Francorchamps zitten leek het me leuk een dagje / dagdeel daar heen te gaan. Maar omdat de rondleidingen voor heel augustus al waren volgeboekt was de pret snel over.

Tot ik dit weekend zag dat op 10-08 een parade zou zijn voor de 100e verjaardag van het circuit. Echter was ook deze al volgeboekt. Toen ik vanmorgen nog snel even checkte bleken er 2 annuleringen te zijn en heb ik gelijk geboekt. Snel de spullen gepakt en met de 2 oudste kids richting het circuit.

Bedoeling was om eerst een ronde (80 km/h) achter de pacecar over het huidige circuit te rijden om vervolgens onder politiebegeleiding de route van het oude circuit te rijden. En dat was gaaf. Alle wegen en kruisingen waren afgezet door de politie in beide rijrichtingen dus we hadden op alle binnenwegen geen tegenliggers. Sommige stukken gingen zelfs tegen de rijrichting in.

Eenmaal terug bij het circuit kregen we een goody bag en toestemming om gratis te parkeren en vrij rond te lopen in de paddocks en langs het circuit. We hebben uiteindelijk tot ruim halverwege de middag op het circuit rondgehangen. En dat voor 30 euro per auto, ongeacht het aantal inzittenden. Leuke ervaring, zeker voor de kids ;).

214B1C1E-CD17-4885-813D-DF37999BFFC0.jpeg B20A07F2-D7F3-4CFC-91A3-028020C6B654.jpeg CDA02AC2-C429-4920-9939-042913C33768.jpeg 484A978C-4FB7-42AD-854A-2960840C92CD.jpeg
 

SuperBeeb

Forumguru
Leuk! Ik was er onlangs met mn zoons voor een kartwedstrijd, kartbaan is binnen t circuit. Dan zie je pas hoe mooi het circuit daar ligt. Vroeger (jrn 80) was t 'rechte eind' nog gewoon openbare weg, en reden we daar overheen op weg naar Salmchateau/Beche.
 

EdK

Forumguru
Je reed toch wel met een MP3 met geluid van een Ferrari over het circuit met je elektrobak ??
Voor assen krijg je dan altijd een flesje met verbrande tweetakt lucht voor in de auto, puur ook voor de beleving.
Want ja tegenwoordig is natuurlijk alles een beleving....
:cool:
 

Japanese Power

Donateur
Nope, de wegligging is als een blok, dat vind ik echt wel een mooi pluspunt. En de accu had >300 als range, bij elkaar hebben we maar 2 rondes gereden, het huidige circuit en de volledige oude circuit buitenom, daar gaat de accu niet van leeg.
 

Japanese Power

Donateur
En weer een EV-vakantie achter de rug. Nu zaten we op net geen 300 KM rijden en zou ik makkelijk op 1 lading de bestemming kunnen bereiken. Alleen reden we echter met een aanhanger die de aerodynamische vorm had van een koelkast. Dus ook deze rit ging het verbruik snel naar de 27 kWh. Dus na 200 KM was het echt laadpaal en koffietijd. Maar aangezien we van di tot di hadden geboekt waren zowat alle laadpunten onbezet. Geen zwarte zaterdag, geen laadstress, geen range anxiety. Niets van dat alles.

Het rijden gaat prima. Je behoudt met zo’n relatief zware aanhanger je volledige koppel en dat is zo super. Even op de Ardennerweg waar de weg flink omhoog ging wat auto’s inhalen: ik hoefde maar even het gaspedaal aan te raken. Fantastisch. Maar andersom ook met het dalen op deze zelfde weg, volop recupereren met een gangetje van 100 op de GPS. Te hilarisch voor woorden om je range weer te zien oplopen.

Maar goed. Na aankomst de Enyaq aan de granny en zo hebben we elke dag de auto kunnen voldruppelen met een snelheid van 2 kWh. Voordeel was wel dat de woning incl. alle kosten was. Of ze daar nog zo over denken als ze de afrekening zien valt te bezien maar het was toegestaan. Ik weet dat er bij veel vakantiehuisjes argwanend wordt gekeken naar al die NL EV rijders die hun auto aan de granny volladen ‘s-nachts.

Verder is het rijden in bergachtig gebied (500-700 meter hoogte) een verademing met een Enyaq. Je komt never nooit koppel te kort. Dat, met name de binnenwegen, van mindere kwaliteit zijn neem je voor lief, dat zijn de charmes van het BE netwerk met al z’n bijzonderheden.

Deze vakantie geen laadproblemen en volop genoten. Nu nog de Enyaq wassen en uitmesten, van binnen ligt er weer een klein bos met een zandafgraving in de auto.

Zomaar wat pica’s van de Enyaq tijdens de vakantie.

E812801F-F0FC-4AED-AD3D-A92DAE8861F4.jpeg 898CFAFB-9DEE-4B62-8DC7-690DB803FDA0.jpeg FB94DEA3-74E2-4B52-A47D-4C684044E551.jpeg 8ED6FE39-C20F-493C-85AB-94A765EAF43B.jpeg C1162B03-6351-4CF9-B3BC-B6D333F0E21D.jpeg FFD7B030-09B0-4677-AE7C-935619A6688A.jpeg ADE77FB7-8445-46E1-B40B-66FE7B3CA9CC.jpeg 7FAA96CA-12B4-4057-B359-D1A27567C157.jpeg 3C488309-1FD7-4C72-82F6-F58DCFF9C569.jpeg 323BBD2C-08FA-42FD-8A24-419C2F426012.jpeg C464D3BA-8799-43D6-9629-DC32E0450505.jpeg 96BF0DFB-D54C-4300-9CF1-FA8A34C1B293.jpeg 3D0B2B1B-BA72-462D-9A3D-62EB4ED5E347.jpeg
 

EdK

Forumguru
Ik weet dat er bij veel vakantiehuisjes argwanend wordt gekeken naar al die NL EV rijders die hun auto aan de granny volladen ‘s-nachts.
Correct, en kan je verklappen dat wij al met een pilot bezig zijn waar in die huisjes alle groepen worden gemonitord en bij veel gebruik op algemene groepen voor langere tijd die groep dan gewoon auto word uitgezet !
Moet er wel bij zeggen dat er een 3 fase wall lader aan de muur gehangen word.
En ook die groep word monitoren we dan.
En naar verbruik word dit met je afgerekend aan de balie, of als je zakelijke laadpas hebt dat je die kunt gebruiken en dat het daarmee verrekend word, Uiteraard met andere tarieven dan je normaal zal betalen....
 

Japanese Power

Donateur
Leuk! Ik was er onlangs met mn zoons voor een kartwedstrijd, kartbaan is binnen t circuit. Dan zie je pas hoe mooi het circuit daar ligt. Vroeger (jrn 80) was t 'rechte eind' nog gewoon openbare weg, en reden we daar overheen op weg naar Salmchateau/Beche.
Klopt @SuperBeeb. Ik heb nog een foto met m’n eerste auto dat ik bij de pitboxen sta. Nog uit de analoge periode.
Het was even spitten maar ik heb ze gevonden. Let niet op de kwaliteit, is een opname uit een fotoalbum van een afdruk uit oktober 1990. Mijn huidige vrouw en ik reden de gouden Colt en m'n ouders de witte Jetta. Wel bijzonder dat je dan 32 jaar later hier weer over dit deel van het circuit rijdt.

IMG_1723.jpeg IMG_1722.jpeg IMG_1725.jpeg IMG_1724.jpeg
 

Japanese Power

Donateur
Soms moet je even het randje opzoeken.

Afgelopen nacht vergeten de thuislader er aan te hangen. Toch moest ik naar de zaak omdat ik in alle vroegte al afspraken had staan. En door alle hectiek vandaag op de zaak dus ook vergeten te laden.

Toch ingestapt om naar huis te gaan. En gehaald. De laatste 20 km werden steeds meer systemen van de auto in de besparingssstand gezet. Zoals bv. de stuurbekrachtiging die zwaarder gaat en een stuk minder gasrespons.

Afijn. Het was even billen knijpen maar liever niet meer.

9BD580BD-2C3F-4B21-9528-5571FAF63B72.jpeg
 

EdK

Forumguru
In je brandstoftijd had het een gevalletje geweest van ga ik het wel of ga ik het niet halen op de laatste dampen...
Eigenlijk leuk dat je in een EV die billen training dus ook houd !! :cheers:
 

EdK

Forumguru
Tuurlijk wel, als je maar veegt.......
En anders zet je een jerrycan met benzine op je stoel !
Die reserve tank heb je toch niet weggegooid toch ??
Want dat is als goud weggooien !!
 
Bovenaan Onderaan