Wat een klotedag vandaag zeg.
Vanmorgen de voorruit die zei: "barst maar" en vanavond een oppervlakkige aanrijding met een richtsinhaler...
Vanavond met het naar huis rijden ben ik geschampt door iemand die ook rechtdoor wilde maar nog even snel via de rechteruitvoegstrook ging inhalen. Een lastige situatie omdat we geen getuigen hebben en je ook niet even stopt op een druk verkeersknooppunt met 4 rijstroken in de spits in het donker.
Ik was net daarvoor vanuit de baan voor linksaf van baan gewisseld naar de baan voor rechtdoor en vervolgde daar mijn weg en werd toen rechts ingehaald door iemand op de baan voor rechtsaf die vervolgens de baan voor rechtdoor pakte. We schampten elkaar. Beide auto's hebben gekraste bumpers.
Maar schade-aangifte moet tegenwoordig via de app mobielschademelden en daar wordt je niet vrolijk van. Een schadeformulier krijg je niet meer van je verzekering. En in de app heb je bizar weinig mogelijkheden om info mee te geven. Aansluitend thuis dien je de rest in te vullen maar dat zijn 3 kruisjes en een veld waar max. 200 tekens in kunnen. Waardeloos.
Afijn, net thuis even ingevuld en zojuist de auto met een zachte doek bewerkt, veel van de schade is redelijk weg al zitten de krassen er nog wel voelbaar in. Maandag op de zaak even met de verzekeraar bellen om te kijken waar ik meer info kan delen want deze manier van schade-aangifte is zeer incompleet. Hiermee kun je i.m.o. geen realistisch oordeel vellen.
Dus mocht je schade rijden pak dan als het kan het ouderwetse schadeformulier en niet de ozo (niet) handige app.