Japanese Power

Donateur
Haha, ja, zou zomaar kunnen ;)
Maar zonder dollen, waar ik voor de update nog rond de 325-335 deed op een volle lading, is het nu met geknepen billen 250.
Ik weet wel dat het wat kouder is maar nog geen koning winter temperatuur met een lekkere vorst.
Maar goed, alle info gaat in een Excel die tot naar de dealer gaat als ik het echt zat ben.
 
Lees na lange tijd weer even mee.
Mooie plaatjes.Blijft een mooie wagen om te zien.
Hoe is het nu met je rage?
Bij mij lijkt deze juist wel toegenomen na de 3.0 update.

Overigens wordt snelladen niet standaard geactiveerd met de update hoor. Helaas weten veel dealers er ook het fijne niet van.
Auto's zonder snellaadfunctie blijven op max 50kw laadsnelheid.
Maar met geactiveerde snellaad optie wordt deze afhankelijk van bouwjaar/maand aanzienlijk verhoogd na de update.
De meeste verwarring ontstaat omdat ze al een tijdje standaard met de snellaad optie worden geleverd. Het is nu ook geen optie meer maar standaard. In de publicaties wordt dan ook uitgegaan van de huidige situatie.
 

Japanese Power

Donateur
Thanks @EVStief het is ook nog steeds genieten. Hij zoeft, hij is krachtig. Wat dat betreft een heerlijke auto. Afgelopen week in de Kona EV van een een colllega (mee)gereden. Waar ik dat eerst een heerlijke EV auto vond is de ervaring nu wat een hobbelpaard. Niet te vergelijken met elkaar.

En wat betreft de range. Er zit een stijgende lijn in maar we zijn er nog niet helemaal. Nu wordt het ook flink kouder dus dat heeft ook wel z’n weerslag op de actieradius. Maar de hele MEB update heeft i.m.o. niet zoveel positiefs voor mij als gebruiker opgeleverd… Jammer.
 
Ik lees overigens ook veel over het vervangen van een of meer cellen van het hoogvoltage accupakket.
Schijnt ook een terugroepactie te zijn voor een bepaalde reeks.
Mss kan daarop gecheckt worden.
 

Japanese Power

Donateur
Oei. Klinkt niet best. Maatje van mij is met z’n EV80 bijna 2/3 in range verminderd. En dat was nog voor de koude periode. Bij hem is alle data eruit gelezen en via dealer/PON naar de fabriek gestuurd…
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Is het issue na de MEB3.0 update m.b.t. de range nog niet helemaal opgelost is het punt van de laad-fails de afgelopen 2 dagen echt dramatisch geworden. Op dit moment laad de Enyaq 2-3 minuten, heeft dan ongeveer 1% geladen en stopt dan met laden. Van alles geprobeerd: publieke paal, laadpaal op m’n werk, granny, andere kabel, kabel losgemaakt, stekkers nagekeken. Issue blijft. Gisteren en vandaag 1 drama. Auto kunnen voldruppelen naar 40%.

Gisteravond de Enyaq aan een snellader langs de snelweg gegooid om even wat meer range te krijgen maar die kreeg de laadsnelheid niet hoger dan 33kWh ondanks de aanwezigheid van een warmtepomp. Dus na een halfuurtje maar weer afgekoppeld en op huis aan gegaan. Škoda service zegt niets te kunnen doen en verwijst me door naar de dealer. Dat wordt dus morgen.

Als ik de CitiGo aan dezelfde thuislader hang gaat alles in 1 x goed en ook de Enyaq iV80 van mijn maat ging als test gisteravond probleemloos door. Dus het probleem zit echt in mijn auto, ik heb kunnen uitsluiten dat het aan m’n kabel, lader of iets anders ligt.

Moet zeggen dat ik momenteel redelijk gefrustreerd ben. Toen ik 2 weken na de update bij de dealer aangaf dat ik merkte dat het laden weleens uitviel kreeg ik daarin geen erkenning en ws. zat de stekker niet goed werd mij gemeld.
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Jouw "leverancier" is toch de leasemaatschappij? Wordt het dan geen tijd om die er eens bij te betrekken c.q. onder druk te zetten, met gedocumenteerde uitleg van alles wat je zelf al vergeefs hebt geprobeerd?
Het geleverde product schiet momenteel zodanig tekort dat je er feitelijk weinig aan hebt, dus ik zou geneigd zijn om te zeggen "hij staat bij de dealer en de betalingen worden opgeschort tot het ding weer wél werkt" - of woorden van vergelijkbare strekking.
 

Japanese Power

Donateur
Nee. Ik was met de Kodiaq de laatste leaser binnen het bedrijf. Alle auto’s worden de laatste jaren gekocht…
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Vanmorgen als eerste langs de dealer gegaan en daar uitvoerig het probleem besproken met alle zaken die ik afgelopen weekend zelf al had uitgesloten. Blijkt dat ik klant nr. 2 ben bij Rijnwoud met een identiek probleem na de MEB-update. Afgelopen weekend was er een reactie van de importeur gekomen waarin stond dat ze het probleem niet herkennen. Ik ben dus eigenlijk landelijk de 2e melder van dit probleem ;)

In basis gaf men mij weinig hoop op een oplossing omdat het probleem net bekend is geworden. Auto achtergelaten en naar m'n werk vertrokken. Einde ochtend kreeg ik een belletje dat het laden aan de 11 kWh en de 22 kWh laadpaal bij Rijnwoud zonder problemen was gegaan...

Een heel vreemd verhaal waar ook de monteur geen klappernoot van snapte. Had het laden nu bij Rijnwoud ook niet goed gegaan dan had er iets meer (on)duidelijkheid geweest dat er daadwerkelijk een probleem is. Nu staat de accu keurig op 100%. Zometeen naar huis en dan vanavond weer aan de lader en kijken wat er gebeurd. Al met al een hele rare en nogal vage storing op deze manier.

Feit is wel dat de melding serieus is opgepakt en deze ook bij PON is neergelegd. Maar dat laatste zal een dingetje worden...

Na 4 Kodiaq jaren heb ik met de Enyaq de dealer al vaker bezocht in het afgelopen jaar dan de 4 jaar ervoor met de Kodiaq.
 

Japanese Power

Donateur
Afgelopen dagen 8 verschillende laadplekken getest. 4 van de 8 stopt binnen 5 minuten met laden. Leuk vooruitzicht… maar zelfs de laadpaal die eerst wel laadde gaat nu met 5 minuten in storing. Deze week nog even alles monitoren en vastleggen in een logboek en dan gaat hij weer naar de dealer… mijn vertrouwen in (het electradeel van) Škoda zakt steeds verder weg.

Als je nu nog de keuze hebt wel of voorlopig nog geen MEB update zeg ik wacht nog even met updaten…
 
Bovenaan Onderaan