Is het issue na de MEB3.0 update m.b.t. de range nog niet helemaal opgelost is het
punt van de laad-fails de afgelopen 2 dagen echt dramatisch geworden. Op dit moment laad de Enyaq 2-3 minuten, heeft dan ongeveer 1% geladen en stopt dan met laden. Van alles geprobeerd: publieke paal, laadpaal op m’n werk, granny, andere kabel, kabel losgemaakt, stekkers nagekeken. Issue blijft. Gisteren en vandaag 1 drama. Auto kunnen voldruppelen naar 40%.
Gisteravond de Enyaq aan een snellader langs de snelweg gegooid om even wat meer range te krijgen maar die kreeg de laadsnelheid niet hoger dan 33kWh ondanks de aanwezigheid van een warmtepomp. Dus na een halfuurtje maar weer afgekoppeld en op huis aan gegaan. Škoda service zegt niets te kunnen doen en verwijst me door naar de dealer. Dat wordt dus morgen.
Als ik de CitiGo aan dezelfde thuislader hang gaat alles in 1 x goed en ook de Enyaq iV80 van mijn maat ging als test gisteravond probleemloos door. Dus het probleem zit echt in mijn auto, ik heb kunnen uitsluiten dat het aan m’n kabel, lader of iets anders ligt.
Moet zeggen dat ik momenteel redelijk gefrustreerd ben. Toen ik 2 weken na de update bij de dealer aangaf dat ik merkte dat het laden weleens uitviel kreeg ik daarin geen erkenning en ws. zat de stekker niet goed werd mij gemeld.