Japanese Power

Donateur
Zo, de klus is geklaard, alvast 2 extra groepen voor de keuken en 1 extra groep voor de zonnepanelen. Alles is netjes verdeeld en nog ruimte voor evt. verdere groepen in de toekomst. Zometeen nog even nummertjes plakken voor het overzicht en de groepenlijst bijwerken.
Ondertussen is de meterkast weer verder aangepast. Je zult het misschien niet zeggen maar hij zit nu echt helemaal vol.
Achter het deel rechtsboven heb ik afgelopen week een SolarEdge Energiemeter met Modbus aansluiting laten plaatsen voor meer overzicht in alle data. Best leuk om te zien. Ben heel benieuwd waar we einde jaar op uit gaan komen.

We draaien vanaf 17-09 en hebben nu ruim 366 kWh opgewekt, ondanks dat het zeker niet altijd even zomerse dagen zijn geweest de afgelopen tijd... Als we laadkosten van de 2 EV's eraf halen hebben we tot nu toe gemiddeld genomen meer dan genoeg energie opgewekt om met het salderen positief uit te komen.

Meterkast.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Japanese Power

Donateur
Gezocht: een Enyaq hufter

En dan heb ik het niet over mijzelf. Maar over de bestuurder van een zilvergrijze Enyaq EV80 Sportline met het kenteken N-581-XJ.

N-581-XJ.large.gif

Deze stond vanavond schuin in en ruim buiten z'n eigen vak ingeparkeerd terwijl aan de bestuurderszijde voldoende ruimte was. Het enige vrije parkeervak in de wijk was naast deze Enyaq. Ik heb mijn auto zo goed als dat kon getracht naast deze mafklapper te parkeren. Voor de zekerheid foto's gemaakt van de situatie.

IMG_2657.jpeg

En mijn vermoeden was juist, 2 uur later kom ik terug bij m'n auto, de grijze Enyaq is weg en de zijkant van mijn auto is voorzien van enkele flinke strepen op de velg, de band, de wielkast en het portier. Ik heb het resultaat op de foto vastgelegd waarbij je ook kunt zien dat ik ruim binnen mijn eigen vak sta geparkeerd.

IMG_2662.jpeg

IMG_2661.jpeg

In eerste instantie schrik je, vervolgens wordt je kwaad en zou je het liefst met een baksteen in je hand de desbetreffende Enyaq opzoeken om vervolgens te denken: het is maar blik. Ik kon met een schone doek alles netjes verwijderen en het blijkt alleen het gevolg van het 20" rubber te zijn. Net nog even met de daglicht bouwlamp er langsgegaan en er is niets meer te zien.

Maar wat een hufter ben je om zo te parkeren, bewust schade te rijden en er dan vandoor te gaan. Is gewoon een ordinaire k@&-mentaliteit. Gelukkig kom ik zeer regelmatig op dat adres dus verwacht ik deze mafklapper nog een keer tegen te komen. Geen idee wat ik dan ga zeggen maar daar maak ik me nu niet druk om. Ik kan het hier ventileren en de schade is gelukkig weg.

Nu zullen jullie wel zeggen: wie parkeert er dan ook zo krap naast een auto, of: ik had wel een paar straatjes verder geparkeerd. Allemaal best waar, maar waar zijn we in hemelsnaam mee bezig in dit steeds meer de k*#@*# gaande Nederland...
 
Laatst bewerkt:

Henrik

Forumguru
@Japanese Power zo ken ik jou helemaal niet. Lucht het wel op, zo even van je afschrijven op dit vriendelijke forum?

Gelukkig heb je de schade kunnen verwijderen in ieder geval. Mijn tip voor als je de bestuurder van de zilvergrijze Enyaq nog een x tegen komt: probeer eens te beginnen met een paar (oprechte) vragen. Helpt vaak beter om in gesprek te komen dan je frustratie of mening te uiten.
 
Ik snap de frustratie, het is weer zo'n droeftoeter die vooruit inparkeert en vervolgens bij het wegrijden klem tussen andere auto's moet gaan draaien om er uit te komen want meestal zijn die straten niet zo breed dat ze er eerst recht uit kunnen rijden en dan gaan sturen. Hier in de straat ook een paar van die figuren die zo parkeren, nemen alle zicht op het verkeer weg met hun hoge privacy glass achterkant en zelf zien ze ook niks als ze wegrijden. Dan is er ook nog één die sowieso te lui is om te parkeren die plempt hem "gewoon" midden op de weg neer, soms met een parkeerlicht aan soms ook gewoon alles donker, zit dan rustig bij moeders van zes tot een uur of elf. Niet eens een beetje aan de kant (al mag dat ook niet) maar echt midden op.
 

Japanese Power

Donateur
Haha @Henrik. Klopt, ik moest even m'n frustratie van me afschrijven. Ik was het daarna kwijt en heb daarna nog lekker een wijntje genomen. Was blij dat ik hier m'n frustratie even kwijt kon, het is toch een heerlijk forum ;) En als ik de bestuurder ooit nog tegenkom, maak je geen zorgen, ik trek hem/haar niet over de motorkap, maar zal hem/haar op vriendelijke manier confronteren met het feit en de gevolgen van dit gedrag. Ik ben geen confrontatiezoeker...
 

Kanerr

Forumguru
Phoe, geen idee hoe ik zou reageren als ik diegene weer eens tegenkom... Hoop nooit zulke situaties te hebben want ik kan me soms maar moeilijk inhouden.

Gelukkig geen schade in ieder geval!
 

CharlesTucker

Forumguru
Aan de ene kant, de bekende dooddoener "het is maar blik", aan de andere kant, het is wel blik waar je hard voor werkt, en waar je zelf zuinig op bent en goed voor zorgt. Als je dan te maken krijgt met zo'n hufter dan kan ik me wel voorstellen dat je enorm pissig wordt. Even van je afschrijven kan dan flink helpen ja. Ik zou 'm er zelf overigens nooit naast geparkeerd hebben, loop dan wel wat verder. Overigens ook wel een beetje een teken van de volgens mij toch wel toenemende algemene hufterigheid, intolerantie en "schijt aan anderen" mentaliteit, best jammer.
 

EdK

Forumguru
maak je geen zorgen, ik trek hem/haar niet over de motorkap,
Nee je zal hem wel in de Noordzee verzuipen !!
En als die droeftoeter er nu de volgende keer staat of een andere droeftoeter dan gewoon ergens anders je wagen zetten en dan een tweetal kraaienpoten onder de achterwielen plaatsen. Dan is die in iedergeval wat later thuis met 1 thuiskomertje.

Maar volgende keer gewoon het Skodateam oproepen om even te helpen zijn wagen op zijn dak te zetten...
We komen met liefde van heide en ver hoor !!

PS: haal die geslachtorganen even uit je tekst, voor je bericht verwijderd word volgens de regels...... :cool:
 

leon-cupra

Forumguru
Moesten de parkeervakken wat breder zijn, zou het al veel problemen oplossen.
Nieuwe betaalparkingen ook. Waar ze vroeger 2 parkeervakken maakten, zijn het er nu 3. Wagens worden breder en parkeervakken smaller. Tja , krassen gegarandeerd en als er dan zo iemand naast jou staat die amper een wagen kan manoeuvreren, heb je buiten krasjes nog blutsen.
 

EdK

Forumguru
Moesten de parkeervakken wat breder zijn, zou het al veel problemen oplossen.
Bij dat soort parkeerhufters echt niet hoor !
Als je ze dan nog breder gaat maken dan nemen ze 3 vakken om te parkeren, dat soort gasten moeten ze gewoon het rijbewijs van af nemen voor een 6 maanden !
 

leon-cupra

Forumguru
@EdK het zou al veel parkeerschade beperken, die kleine putjes van opengooiende deuren, handtassen die krassen maken omdat mvr te dicht tegen jouw wagen moet lopen, ... Iemand die niet uit een parkeervak kan manoeuvreren , dat ga je daarmee uiteraard niet oplossen.
 
Bovenaan Onderaan