Jesko's Octavia VRS !

EdK

Forumguru
daar gaan ze zelfs in NL bij de keuring over vallen.
Heb daar met de motorfiets zelfs bijna een boete voor gekregen van meneer agent !!
In NL is het volgens mij alleen toegestaan bij amerikaanse wagens , maar ben daar niet 100% zeker van.

Daartegen zijn er nu motoren met goedgekeurde verlichting die geen achterlicht meer hebben !
Deze is samengevoegd met de knipperlichten !
Dus deze zijn dus knipperlicht maar tevens achterlicht en remlicht.........
Duidelijk ?? mijn inziens niet en mag zo aangepakt worden....

PizzaPieter

Donateur
@JeSko & family & alle andere leden: fijne feestdagen.

Wilde je zeggen, Jesko, dat drastische of overhaaste beslissingen nemen in een periode dat je niet lekker in je vel zit (of dat een halve dag, week, maand of jaar is) meestal niet de beste keuzes worden.
Je ziet het allemaal donkerder in door je negatieve gevoelens, waardoor dingen in je hoofd veel slechter uitkomen dan dat ze in werkelijkheid zijn.

Hopelijk pakt 2025 uit met rust en tot jezelf komen
.

JeSko

Forumguru
Morgen gaat de auto naar de garage, hij ging het allemaal eens goed bekijken, zien wat hij kon doen om de kosten te drukken, dat is nodig want deze auto heeft mij onderhand een fortuin gekost, gordels alleen al zit je met montage aan 1000 euro, gelukkig kan hij ze zonder btw-tarief aankopen bij zijn hoofd dealer, anders was het nog duurder uitgevallen maar ik heb toch ook liever nieuw erin en geen sloop gordels, heb in NL ook een zwarte capeau gevonden voor 250 euro incl verzendkosten. Dat valt dan wel weer mee.

Al bij al is deze auto me een echte geldput gebleken, kleine opsomming.

Zaken waar je niet onderuit kan =
Groot oh - 900 euro
Inschrijven plus verzekering 1500 euro

Extra opleg na schade - 3000 euro
Gordels - ca. 1000 euro
De rest - ca 500 euro maar kan ook hoger uitvallen, is afwachten waarom de lambda te hoog was.
Varia - ca 500 euro

En dan nog herkeuren na ongeval wat wellicht niet zonder slag of stoot gaat gaan en zowiezo al duurder is ( ca. 100 euro )

Kom je op 7500 euro aan onkosten ongeveer en das nog voorzichtig geteld. Deze stoot de Cactus ruim van de troon :)

Ik hoop dat ik na dit alles nog iets kan doen financieel, want deze auto wil ik 100% zeker echt gewoon weg.

JeSko

Forumguru
Das waar @hemi24 maar doet er eigenlijk niet toe, ik zou zeggen des te erger ;) ik wil hem niet weg omdat hij onbetrouwbaar is, maar omdat het gevoel niet meer goed zit. Eigen schuld dikke bult, had hem destijds perto moeten laten verklaren.

hemi24

Forumguru
Achteraf gezien, is iets waar je nu niks (meer) aan hebt; ik zou lekker van de wagen genieten! Hij is verder prima hersteld toch?

EdK

Forumguru
Tsja en dan komt de afschrijving er nog bij als je hem gaat verkopen.........
Bij zo'n bedrag reed ik hem toch lekker op, dan maar uiteindelijk verkopen met veel kilometers en vele jaren ouder.
Dan gaat hij waarschijnlijk nog met verlies weg, maar is het op één of andere wijze dragelijker dan...

En tsja op zich is het geen foute wagen, alleen door die tune dingen is die dat geworden......... :pieker:

JeSko

Forumguru
Dat wel @hemi24 , enkel de kofferklep die soms opspeelt en het linkerachterlicht ( al is dat nu al erg lang geleden )

@EdK

De tuning zelf is niet op bespaard, enkel met die gordels hebben ze de vorige eigenaar ook liggen gehad, en dat komt nu naar boven door de willekeur in de keuringen.

leon-cupra

Forumguru
Tja, weer wat wijzer ben je geworden (even een opsomming van de voorbije jaren)
1) koop niet te snel een citroen
2) een wagen met teveel schade , laat hem per total verklaren
3) zelfs “vrienden” rekenen de hoofdsom (3k opleggen :banghead:)
4) blijf van tuning wagens af of de vorige eigenaar moet van alles goedgekeurde papieren hebben (BE is niet tuning gezind)
5) koop eindelijk die Mazda3 en wordt hopelijk hiervan terug gelukkiger ;)

EdK

Forumguru
5) koop eindelijk die Mazda3 en wordt hopelijk hiervan terug gelukkiger ;)
Spaar dan wel voor eenn nieuwe AUB
Want 2e hands en Jesko dat gaat mijn inziens niet altijd goed als ik zo de afgelopen jaren telkens lees.....

En ja @JeSko de SuperB heb je toen ook eigenlijk impulsief weg gedaan en nu heb je daar wel eens spijt van betuigd ...
Zou het niet zomaar met de O Vrs ook niet kunnen gaan straks ??

Ik zou het wel weten als me eigen wagen was geweest.................

Even financieel etc flink slikken en janken en daarna er toch weer van leren te gaan genieten.
En na wat lange ritten van 300+ zou dat zeker terug gekomen zijn....

1983jeroen

Forumguru
Het is zuur, maar als je auto dan straks weer 100% in orde is zou ik er toch maar weer van proberen te genieten.
De kosten zijn gigantisch, maar bijleggen op een andere kost ook nog eens dik geld momenteel.

Ben zelf ook aan het kijken geweest, maar occasions zijn in NL tenminste ook ontzettend duur.
Ik moet al snel 8.000 bijleggen voor iets anders waar ik maar beperkt beter van wordt.
Dan heb ik nog zelf geen gekke kosten hoeven maken omdat alle gedoe voor de verzekering was.

Jouw kosten + bij te leggen bedrag zal helemaal hoog zijn.
Bedenk goed of het je dat waard is!

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb de Leon inmiddels bijna 6,5 jaar, van ruim 20k naar nu 90k kms gereden en denk wel eens stiekum na over een eventuele vervanger. Dit vooral omdat een iets hogere instap wel prettig zou zijn want tsja, "je wordt ouder, pappa". En nú zijn er nog redelijk jonge auto's met weinig kms te koop die nog niet zijn verpest door de laatste generaties van al die vermaledijde, niet of slecht kraakbare "hulp"systemen. Maar dan... die prijzen!
Ook met een wat optimistische schatting van de inruilwaarde ben ik dan steeds weer wonderbaarlijk snel genezen van die gedachten en besluit ik om extra zuinig te zijn op de Leon...

leon-cupra

Forumguru
Spaar dan wel voor eenn nieuwe AUB
Want 2e hands en Jesko dat gaat mijn inziens niet altijd goed als ik zo de afgelopen jaren telkens lees.....
de mazda is buiten het ongeval toch een perfecte 2dehands wagen ??? De Superb was ook een perfecte wagen ...
Lukt wel als je een beetje uitkijkt wat je koopt. Denk dat hij gewoon niet meer van 'vrienden' moet kopen. Zo goede 'vrienden' zijn het precies ook allemaal niet. Gewoon een originele wagen bij een deftige handelaar/dealer met een goede historiek kopen.
Nieuw is ook geen garantie hoor.
En ja @JeSko de SuperB heb je toen ook eigenlijk impulsief weg gedaan en nu heb je daar wel eens spijt van betuigd ...
Zou het niet zomaar met de O Vrs ook niet kunnen gaan straks ??
Heeft ook gewoon te maken met het feit dat het nu zo negatief verloopt met de vRS hé.
Ik zou het wel weten als me eigen wagen was geweest.................
Je hebt 200% gelijk, maar je bent een stuk rationeler. Niet iedereen is zo.
Ik heb dat ook zoals Jefrey hoor, van zodra een wagen mij in de steek laat (op eender welke manier) is het vertrouwen weg en moet deze weg. Heb dat gehad met mijn Superb. Ongeval, hersteld en nooit meer het gevoel van ervoor gehad "er zal maar iets niet goed moeten hersteld zijn" of je voelt iets en meteen dacht je aan het ongeval 'zou toch niet zijn dat het van het ongeval nog komt ...". Iemand die heel rationeel denk , kan niet geloven dat iemand anders zijn wagen daarvoor zou weg doen. Mijn Superb heeft het nog half jaartje uitgehouden bij mij toen ...
Even financieel etc flink slikken en janken en daarna er toch weer van leren te gaan genieten.
vertrouwen is weg ... gaat nooit meer zijn zoals ervoor.
En na wat lange ritten van 300+ zou dat zeker terug gekomen zijn....
Neen, weet perfect wat Jefrey doorgaat. Dat komt nooit meer terug het vertrouwen van voor al de miserie.

leon-cupra

Forumguru
Ook met een wat optimistische schatting van de inruilwaarde ben ik dan steeds weer wonderbaarlijk snel genezen van die gedachten en besluit ik om extra zuinig te zijn op de Leon...
is omdat je er nog niet volledig op gesteld bent (en het ook rationeler kan bezien). Mijn broer is ook aan het zien naar een andere wagen. Zijn huidige wagen MOEST 23.000€ opleveren, anders zou hij wel verder rijden met zijn Golf R. We zijn 2-3 weken verder, 20k is al voldoende (weinig vraag, zelfs van handelaars) om hem te verkopen. Maar hij wilt zo doodgraag die 340i ...

JeSko

Forumguru
Klopt @leon-cupra

ik wil een nieuwe frisse start en zoek me dan iets OEM met wat Pk's waar ik zelf gewoon een velgje ofzo op leg en klaar, lekker OEM+ en dan weet je wat en hoe er aan geknutseld geweest is, in mijn Superb had ik eindeloos vertrouwen omdat ik ook alles zelf aan die auto laten doen heb of zelf gedaan had, daarvan wist ik dat het gedaan was zoals het hoorde.

Heb zelfs al ideetjes qua opvolger(s), maar das voor later. Heb hieruit meerdere lessen getrokken inderdaad.

Herzog Jan

Forumguru
Nee.

Ik wilde eerst "Nee, helaas" typen maar dat ziet er dan ook weer zo dramatisch uit. Vandaag even inkopen wezen doen en ben er nog steeds graag mee op pad.
Maar ik kan niet zeggen dat het storm loopt.
Wel eentje die vroeg wat het termijnbedrag bij een looptijd van 72 maanden en eindbedrag van €3000 was. Koekoek !

leon-cupra

Forumguru
Slechte periode om een wagen te verkopen. December is pakjes-maand en niet auto-maand. Sint, Kerst, Nieuwjaar ... dure maand december. Daar past dan een wagen niet in. Mijn broer ondervindt het ook met zijn Golf.

Bovenaan Onderaan