Jesko's Octavia VRS !

Kanerr

Forumguru
Jef, ik heb even meegelezen en vind het moeilijk om te reageren (doe het dan niet!) maar zoals @leon-cupra zegt, pijnlijke financiele hap die je moet nemen maar lekker verkopen en die leuke 3 kopen ;) Dan heb je zoveel meer rust.
Ik zeg altijd; geld blijft komen en gaan. Soms zit het fors tegen door emotionele beslissingen die je maakt maar het draait altijd bij na verloop van tijd.

Of zoals een limo reclame dat ooit mooi heeft gebracht:
"Het komt wel goed, schrratje"

JeSko

Forumguru
Ziezo, zojuist de auto afgeleverd. En ik zal ook maar gelijk met de deur in huis vallen, na 13 mooie jaren gaan ik en mijn vrouw onze eigen weg, vandaar dat ik zei dat 2025 niet beter ging worden. Ik kan hier heel negatief naar kijken, maar ik probeer het niet te doen, niemand treft hier schuld en we gaan uit elkaar zonder enige ruzie afgunst of wat dan ook, das ook al veel, we gaan als vrienden ook gewoon nog samen dingen doen met de kids en we zorgen nog samen voor de kinderen opdat die niets te kort komen, het zal enkel verdeeld zijn over twee huizen. Hoe alles precies geregeld gaat worden weten we nog niet, dat zijn we beiden aan het uitzoeken maar dat komt helemaal goed. De koek was op zoals ze zeggen, we hebben nog geprobeerd om hier samen weer uit te komen, maar met tranen in onze ogen voelde we samen dat het gewoon niet meer ging, wellicht ook teveel meegemaakt op te korte tijd, dat creëerde ongewild meer dan ooit ruzie en dat willen we beiden ook niet. Wie weet komen we ooit terug samen, volgens haar is die kans er nog, en ik ga me focussen op de kindjes en ons, nu ietwat, aparte gezin. Dit doet zeer, het snijd als een mes en soms heb ik paniekaanvallen, maar ik moet mij ook sterk houden én focussen op het positieve, er is geen ruzie, we doen nog samen allerlei gezinsuitstappen, ondersteunen elkaar in alles, en das meer dan wat velen kunnen zeggen. Had ik het anders willen zien? Ja, heb je het altijd voor het kiezen, nee :(

Ik ga nu ook kijken wat ik ga doen met de auto eens hij door die keuring is, ergens wil ik het nog een kans geven ook omdat ik er financieel al zo diep inzit, maar ergens ben ik ook al met een schuin oog aan het zien naar wat anders, iets compacter. Een stock GTI'tje ( heb de ruimte niet meer zo hard nodig nu ) spreekt me wel aan. Een Mazda 3 ook, bloedmooi, maar traag tegenover wat ik nu heb, of misschien iets helemaal anders? Wie weet. Om dit bericht toch positief af te sluiten, hieronder een lijstje met enkele kandidaten waarover we kunnen ouwehoeren, ouwehoeren op dit forum verzet ook mijn gedachten wat en doet me deugd, dus liever wat over de auto en niet over dat eerste deel aub ;) :D

VW golf GTI mk7/7.5

Een GTI heeft mij altijd aangesproken, voorwaardes zitten er niet echt aan, liefst een 7.5 GTI en een performance met sper, hij moet wel absoluut de ruitjes stoelen hebben, verder niet te gek veel km's, dus onder de 150.000, maar dat geld voor elke auto in deze lijst.

vw_golf_gti.jpg

VW golf R Mk7

Een vroege MK7 R kan ook, de 7.5 is te duur, maar het interieur van een R steekt me wat tegen, dat kan evengoed dat van een Blueline zijn ( of hoe die versie ook weer heet ) , 4x4 is wel een voordeel alsook 300 pk uit de doos! Aanbod is wel heel klein tegenover het aanbod GTI's.

Golf_1.jpg

Seat Leon Cupra

De Cupra, bloedmooi exterieur en ook vaak wat meer pk's dan de GTI's, deze heeft natuurlijk ook het R blok wat iets sterker is en al de IS38 turbo heeft, het interieur van Seat steekt wel tegen, dat is enorm Spartaans in vergelijking met dat van een GTI, volgens fora ook qua feel en look, zonde voor zo'n auto.

FS01.142-1-scaled.jpg

Honda Civic type R fn2

Of toch weer Japans? En Honda? Deze ruimteschip achtige auto's hebben me altijd bekoord, de oudste optie uit de lijst, maar dat zie je er niet aan. Deze heeft "maar" 204 pk maar wel nog old skool V-tec en een genot van een handbak, 2 deurs is niet super handig, maar niet langer onoverkomelijk.

IMG_5332.jpg

Mazda 3 BP

De mooiste, betrouwbaarste en nieuwste uit het pak, maar ook de sloomste, binnen budget ligt soms net de 180 pk versie, maar ook deze komt natuurlijk niet aan de tijden die je haalt met een EA888 blok. Puur rijplezier, maar toch te veel stapjes terug in power?

Mazda-3-G25-Touring-SP-Hatch_HERO-16x9-1.jpg

Dus shoot, benieuwd naar jullie meningen en eventueel andere kandidaten waar ik niet aan gedacht heb.

Grts, J

Herperduin

Forumguru
Ik lees en ben stil…ik wil je sterkte wensen en alsnog hopen dat 2025 hoe dan ook een mooi jaar wordt. Een nieuwe of een herstart op welk vlak dan ook. Hoop in ieder geval dat je het geluk weer vindt / blijft vinden en alles goed op zijn plaats valt. Het zal niet meevallen maar komt vast goed!

JeSko

Forumguru
@Okki

Ik gebruikte de grote koffer nu al alleen voor vakantiehuisjes, als we dat nog doen zal het wellicht met twee auto's zijn, voor het overige gaat de extra ruimte niet gebruikt worden en ik snak ook wel naar een hatchback, heb altijd graag met hatches gereden, praktisch en toch compact, met boodschappen zat de koffer nooit vol en dat gaat nu nog veel minder zijn. Desnoods koop ik er een dakkoffer bij, voor als het nodig is.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Okki

1983jeroen

Forumguru
Balen man. Het zit allemaal niet mee :(
Wel fijn dat jullie zo uit elkaar kunnen, want een vechtscheiding sloopt je helemaal (eigen ervaring en dan nog zonder kinderen)

Volgens mij is het echt geen optie bij jou, maar zou je niet beter voorlopig een echt verstandige auto kopen? Iets dat veel goedkoper is dan een GTI en daarmee ook nog eens minder kans dat die afgetrapt is?
Spaart een hoop geld uit denk ik dat je nu goed voor andere dingen kunt gebruiken.

Weet niet wanneer jij op de weg zit, maar ik merk meer en meer dat ik eigenlijk maar zeer zelden echt plezier kan hebben van het vermogen. En dan heb ik maar 180pk.
Het is gewoon te druk op de weg om echt leuk te rijden.

JeSko

Forumguru
Nee zeg dat wel @1983jeroen , het is veruit het slechtste jaar uit m'n 34 jarige bestaan, als kers op de taart verlies je dan de vrouw van je leven, want dat blijft ze voor mij, na zoveel jaar. Gelukkig is het zonder ruzie, maar toch.

En klopt, dat zou verstandig zijn, maar op vlak van auto's ben ik niet verstandig, ik wil altijd beter of meer, en dat is ook het enige waar ik wat aan heb en waar ik in investeer voor mezelf, ik kan jaren met dezelfde broek lopen, maar een auto moet goed zijn voor me, nu moet ik alleen zien dat ik zelf die broeken ga passen, ik heb niemand die ze nog voor mij meeneemt :) qua pk's zou ik wel ietwat terug willen gaan, maar geen 100pk of meer denk ik, er zijn wel wat nette tuning vrije GTI's te vinden, dit keer echt goed de geschiedenis erop nagaan, al is bepaalde tuning en aftrapperij soms moeilijk te ontdekken, en ja... Gti's worden vaak door het foute slag gereden. Dus ik ga het zien, het kan zijn dat ik de Octi terug ga waarderen en er met verder doe, maar in alles een nieuwe start lijkt me ook wel wat, en ik merk nu al dat als ik een normale auto meeheb ( zoals de 100 pk sterke Nissan van m'n grootmoeder ) dat ik mezelf enorm erger aan het relatieve gebrek aan power. Ik gebruik ook zelden door het verkeer en de regels het volle vermogen, maar er is iets bevredigend aan het rondrijden met zoveel reserve, het geeft ook een enorm comfort, ik kan altijd en overal inhalen of even snel weg zijn op half vermogen als ik dat wens, dat is voor mij echt een soort comfort geworden meer dan dat het me puur sportief boeit.

LT83

Forumguru
Potverdorie man wat een naar bericht. Veel sterkte gewenst voor jullie hele gezin. Misschien hebben jullie beide even wat tijd nodog om de zaken afzonderlijk van elkaar op een rijtje te zetten. Mijn advies gun elkaar die tijd en neem ook even afstand, hoe mooi een "we gaan als gezin nog leuke dingen" doen klinkt, dat is natuurlijk heel lastig. Wellicht brengt de tijd jullie weer terug bij elkaar en zo niet dan moet je toch beide verder! Sterkte man!

P.s. neem geen overhaaste beslissingen qua auto, laat het even rusten. Kom eerst zo goed mogelijk tot jezelf en neem dan een rationeel besluit.

MarcoO2

Forumguru
Wow 2024 was écht niet jouw jaar… wat een rotverhaal, voor jullie allemaal! Heel veel sterkte man! Dat 2025 maar een beter jaar mag worden!

PizzaPieter

Donateur
Hey Jeffrey,
Dat moet een vervelende, zware en emotionele periode geweest zijn, voor jullie beiden. Een keuze die er vlak boven hangt, maar die je eigenlijk niet wilt maken en wilt uitstellen of voorkomen. Potverdorie, man, da's heavy. Sterkte voor jullie beiden. Dat het jullie beiden veel verdriet doet, geeft aan dat jullie wel erg veel om elkaar geven en dat jullie als matties verder gaan is (in deze situatie) een uitkomst waar velen voor zouden tekenen.

PS: 2/3-deurs met kinderen is echt klote

Arjan1985

Forumguru
Je bericht houd mij hier ook erg bezig. Een heftige binnenkomer. Ook met name het niet slapen. Dat is echt heel belangrijk. Ik wens je enorm veel sterkte toe.
Ik ben blij dat je nog immer positief over de auto’s praat. Dat is een goede uitlaat klep.

JeSko

Forumguru
Dankje @LT83 ! Misschien wel, maar de realiteit is dat een scheiding vaak definitief is, mijn deur voor haar blijft open, ik wil ook gwn niets nieuws en ik ken mezelf, dat wordt een eenzamer bestaan, ben het geloof in alles even kwijt ook en wil vooral mezelf beschermen nu. Wat de auto betreft neem ik idd geen al te overhaaste beslissing, de auto krijgt nog tijd en dan zien we wel weer :)

Dankje @Tees ! En @ertromp !

Nee klopt @MarcoO2 , het is alsof dit jaar alles wat kan misgaan misgaat, het moet zo zijn, denk ik dan.

Dankje @PizzaPieter , dat is inderdaad waar ik me aan optrek, vaak gaat het anders en een vrouw kan een man vaak helemaal juridisch kapotmaken en de kids weghouden ( is zo ook bij mijn broertje jammer genoeg ) , dus ik moet koesteren wat er nog is, al zal het nooit nog hetzelfde zijn :(

Dat was het zeker, ook voor mij (ons) @Arjan1985 , inderdaad, ik moet wat om me bezig te houden natuurlijk, dankje!

leon-cupra

Forumguru
pfff , las jouw berichtje deze morgen, net voor het werken gaan ... paar uurtjes niet goed van geweest (vandaar ik nu ook pas reageer). Het is overal iets en het gaat nooit 100% perfect. Er zijn overal hoogtepunten en laagtepunten ... ondertussen op dat vlak ook al wat watertjes doorzwommen. En het moeilijkste is dat het niet altijd van jezelf afhangt. Jij wilt er nog voor gaan, maar de andere persoon heeft niet hetzelfde gevoel .... en dan volgt spijtig genoeg bij de meeste de onvermijdelijke beslissing.
Heb een soortgelijke situatie gezien bij mijn oudere broer. Geen ander in het spel, geen ruzie, geen ... niets en toch heeft het geleid tot een breuk. Wat ik gezien heb bij mijn broer. Maak goede afspraken omtrent de kids, wees flexibel in de omgangsregeling maar ook niet té flexibel. Zaai geen twijfel bij de kids (zou het afraden om nog gezamelijke activiteiten te doen). Probeer ten allen tijden overeen te komen. Mijn broer heeft ook heel veel geslikt om toch maar de vrede te bewaren en de kids te ontzien (zijn ex plunderde de kinderrekening om haar eigen kosten te betalen, mijn broer nooit spel van gemaakt).
En voor jezelf: zorg dat je je goed omringt, praat veel met familie/vrienden, zoek terug vrienden op, ga terug sporten (in groepsverband), , ga eens uit, ... zorg zeker niet dat je in een sociaal isolement geraakt. Ik heb gezien bij mijn broer dat hem dit uiteindelijk erboven op gehaald heeft.
VEEL STERKTE Jefrey !!

En betreft de autokeuze, laat het een paar maanden rusten. Zorg dat de vRS door de keuring geraakt, zorg dat je een nieuwe tweede thuis hebt voor jezelf en de kids, zorg dat je terug een financieel stabiele situatie hebt (voor een alleenstaande is het nu enorm moeilijk) en wanneer dit allemaal op orde is ,zal je terug wat helderder/positiever kunnen denken en de correcte beslissing kunnen nemen inzake de wagen.

Maar om toch een suggestie te doen (voor binnen een maand of zes ;)): Ford Fiesta ST

1735645107849.png

EdK

Forumguru
Tsja wat moet je zeggen als je dit leest ?
Helaas moet het zo wezen en doorgaan als het niet meer van twee kanten komt is ook geen leven. ( voor beide niet )
Kan alleen zeggen hou de kids goed in de gaten, ze zijn al de dupe van de situatie en hebben hoe klein ook donders goed in de gaten wat er speelt. Want voor hun blijven jullie HUN papa en mama.
Maar worden ( helaas ) vaak vergeten en lopen dan ook met een frustratie of hun verdriet ...
Verder hoop ik dat jullie in een goede verhouding uit elkaar kunnen gaan en dat jullie beide daarna met een nieuwe lege blz van het boek verder mogen gaan.
Vergeten doe je nooit, maar niets is erger dan mekaar negeren en later voorbij lopen als een vreemde.

En wat betreft die auto's............... tsja zet dat eens op een heellllllllllllllllll laag pitje !!!
Dat is nu zoooo onbelangrijk..........

He kerel, ondanks alles hoop ik toch dat er ergens halverwege 2025 weer een stijgende lijn in het geluk gaat komen !
En is het eerder , dan is dat mooi meegenomen...

Bovenaan Onderaan