Ziezo, zojuist de auto afgeleverd. En ik zal ook maar gelijk met de deur in huis vallen, na 13 mooie jaren gaan ik en mijn vrouw onze eigen weg, vandaar dat ik zei dat 2025 niet beter ging worden. Ik kan hier heel negatief naar kijken, maar ik probeer het niet te doen, niemand treft hier schuld en we gaan uit elkaar zonder enige ruzie afgunst of wat dan ook, das ook al veel, we gaan als vrienden ook gewoon nog samen dingen doen met de kids en we zorgen nog samen voor de kinderen opdat die niets te kort komen, het zal enkel verdeeld zijn over twee huizen. Hoe alles precies geregeld gaat worden weten we nog niet, dat zijn we beiden aan het uitzoeken maar dat komt helemaal goed. De koek was op zoals ze zeggen, we hebben nog geprobeerd om hier samen weer uit te komen, maar met tranen in onze ogen voelde we samen dat het gewoon niet meer ging, wellicht ook teveel meegemaakt op te korte tijd, dat creëerde ongewild meer dan ooit ruzie en dat willen we beiden ook niet. Wie weet komen we ooit terug samen, volgens haar is die kans er nog, en ik ga me focussen op de kindjes en ons, nu ietwat, aparte gezin. Dit doet zeer, het snijd als een mes en soms heb ik paniekaanvallen, maar ik moet mij ook sterk houden én focussen op het positieve, er is geen ruzie, we doen nog samen allerlei gezinsuitstappen, ondersteunen elkaar in alles, en das meer dan wat velen kunnen zeggen. Had ik het anders willen zien? Ja, heb je het altijd voor het kiezen, nee
Ik ga nu ook kijken wat ik ga doen met de auto eens hij door die keuring is, ergens wil ik het nog een kans geven ook omdat ik er financieel al zo diep inzit, maar ergens ben ik ook al met een schuin oog aan het zien naar wat anders, iets compacter. Een stock GTI'tje ( heb de ruimte niet meer zo hard nodig nu ) spreekt me wel aan. Een Mazda 3 ook, bloedmooi, maar traag tegenover wat ik nu heb, of misschien iets helemaal anders? Wie weet. Om dit bericht toch positief af te sluiten, hieronder een lijstje met enkele kandidaten waarover we kunnen ouwehoeren, ouwehoeren op dit forum verzet ook mijn gedachten wat en doet me deugd, dus liever wat over de auto en niet over dat eerste deel aub
VW golf GTI mk7/7.5
Een GTI heeft mij altijd aangesproken, voorwaardes zitten er niet echt aan, liefst een 7.5 GTI en een performance met sper, hij moet wel absoluut de ruitjes stoelen hebben, verder niet te gek veel km's, dus onder de 150.000, maar dat geld voor elke auto in deze lijst.
VW golf R Mk7
Een vroege MK7 R kan ook, de 7.5 is te duur, maar het interieur van een R steekt me wat tegen, dat kan evengoed dat van een Blueline zijn ( of hoe die versie ook weer heet ) , 4x4 is wel een voordeel alsook 300 pk uit de doos! Aanbod is wel heel klein tegenover het aanbod GTI's.
Seat Leon Cupra
De Cupra, bloedmooi exterieur en ook vaak wat meer pk's dan de GTI's, deze heeft natuurlijk ook het R blok wat iets sterker is en al de IS38 turbo heeft, het interieur van Seat steekt wel tegen, dat is enorm Spartaans in vergelijking met dat van een GTI, volgens fora ook qua feel en look, zonde voor zo'n auto.
Honda Civic type R fn2
Of toch weer Japans? En Honda? Deze ruimteschip achtige auto's hebben me altijd bekoord, de oudste optie uit de lijst, maar dat zie je er niet aan. Deze heeft "maar" 204 pk maar wel nog old skool V-tec en een genot van een handbak, 2 deurs is niet super handig, maar niet langer onoverkomelijk.
Mazda 3 BP
De mooiste, betrouwbaarste en nieuwste uit het pak, maar ook de sloomste, binnen budget ligt soms net de 180 pk versie, maar ook deze komt natuurlijk niet aan de tijden die je haalt met een EA888 blok. Puur rijplezier, maar toch te veel stapjes terug in power?
Dus shoot, benieuwd naar jullie meningen en eventueel andere kandidaten waar ik niet aan gedacht heb.
Grts, J