Jesko's Octavia VRS !

leon-cupra

Forumguru
Stage1+ , grotere intercooler, andere inlaat, …
Als hij vol optrekt vliegen je organen tegen jouw ruggengraat :pardon:

Die 4motion is echt meesterlijk. Weet nog zijn allereerste ritjes , natte baan , zero wheelspin. boerenbaantjes .. waanzinnige snelheden door de bochten … op dat moment besefte ik dat ik met mijn vRS een “miskoop” had gedaan

leon-cupra

Forumguru
Wat mag deze R kosten?
Weet dat mijn broer met verschillende prijzen in zijn hoofd zit. Volledig standaard gezet met de stage1+ (de chip kan hij toch niet achteraf verkopen) of afhankelijk hoe de koper het wilt, met KW-DCC-verlagingskit, met intercooler, met intake, ... (eigenlijk de juiste set up voor de 380pk). Als @JeSko geïnteresseerd is of wat info wil bekomen van de wagen, wil ik gerust mijn broer zijn gegevens in PM doorgeven.
;)

JeSko

Forumguru
@Fmoon

20.000-23.000 dacht ik, en is zeker aantrekkelijk, maar ik moet zowiezo eerst afwachten hoe de scheiding verloopt financieel, wat ik dan nog kan, en eerst zien dat mijn VRS gemaakt en verkocht raakt, ik denk niet dat @leon-cupra zijn broer zo lang wil wachten, heb zelf ook geen idee door de omstandigheden hoe snel ik alles rond krijg.

leon-cupra

Forumguru
de tijdspanne is inderdaad niet optimaal. Als jij nog alles moet regelen financieel gezien en dan pas kan zien wat er wel of niet kan en dan nog zelf jouw vRS moet verkopen ... dan zijn we een hele tijd verder. Nu, als je ergens een overkomst kan maken waarbij beiden zeker zijn van iets , tja, waarom zou mijn broer dan niet even wachten. Maar denk dat er op dit moment meer onzekerheid ligt in het kamp van @JeSko dan in mijn broer zijn kamp. T is ook niet dat ze in een rijtje staan op dit moment, maar weet dat hij bezig is met een handelaar. Als dat erdoor komt (wel aan een lagere prijs dan hij voor ogen had), tja, dan is de wagen binnen dit en een week weg.

JeSko

Forumguru
Zo, ik kan binnenkort als ik de tijd vind een afspraak maken voor de herkeuring. Wat heeft me dit gekost?

Motorkap 439
Gordels 1425
Uitlaat plus lambda 431

= 2295 euro

Weer enorm zuur zeker gezien de onzekerheid die ik heb, maar het is dit of een heel duur nutteloos stuk tuindecoratie bezitten.

JeSko

Forumguru
@Fmoon

Ik wil wel, maar dat is echt waanzin natuurlijk, dat zou het verlies nog groter maken. Ik heb echter heel veel zin om hem in te ruilen tegen een manuele GTI, ik weet een hele mooie MK7 performance staan, zwart met zonnedakje manueel en voor de rest alle opties erop, incl geruitte stoelen.

Laatst bewerkt:

1983jeroen

Forumguru
Zeker met deze uitgave en je thuissituatie zou je minstens dit jaar nog gewoon de Skoda moeten houden.
Ik ben ook serieus bezig geweest met inruilen laatst, maar het is gekkenwerk met wat je er momenteel bij moet leggen terwijl je er qua auto niet heel veel beter van wordt. Heb zelf afgelopen 3 jaar al 2 keer een andere auto gekocht. Totaal ruim 20K bijgelegd verdeeld over 2 auto's. Nu zou het ook weer richting de €10.000 bijleggen gaan voor wat leuks...

Het nieuwtje van een andere auto is er ook zo weer af.

Heb afgelopen jaar een paar weken de Octavia IV mee gehad tijdens het schadeherstel. Aan het begin werd ik wel blij van die auto. Mooi van binnen en buiten en luxe gevoel.
Ik betrapte mezelf er de laatste keer op dat ik het al gewoontjes begon te vinden en dat ik hem al minder snel zou overwegen als opvolger omdat ik er alweer een beetje op uitgekeken raakte.

Het duurt even, maar als je alle gedoe met de auto een beetje probeert los te laten (vind ik ook ontzettend lastig hoor) komt het plezier in de Skoda wel weer terug.

PizzaPieter

Donateur
True....elke keer als ik een andere auto kocht sliep ik 2.weken onrustig tot ik hem mocht ophalen. Zenuwachtig, world-changing.

Superblij wegrijden bij garage en als ik thuiskwam was het alweer gewoon.
Eerste week blij om wakker te worden en ermee naar werk te kunnen, maar daarna is het weer als vanouds.

Herperduin

Forumguru
maar daarna is het weer als vanouds.
Hier toch een andere ervaring. Alweer bijna een jaar iedere keer met grote lach op mijn gezicht in de witte OC 3 genietend van alle luxe, ruimte, comfort en zuinigheid. Enige smetje is een CarPlay die altijd vastloopt (zal daar eens een topic over openen). Misschien ook wel zo positief omdat voorganger een 24 jaar oude Golf 4 was en andere auto een 21 jarige Espace. @JeSko misschien is het hebben van een witte OC3 vanaf straks gewoon wél geheel probleemloos. Geef het gewoon een kans zou ik zeggen en houd je geld nog even in je zak totdat je meer zicht hebt op wat je nodig hebt. Als je goed kijkt weet je best dat het een geweldig mooie auto is en zeker als je eindelijk van die vreemde wrap op de motorkap af bent .

Arjan1985

Forumguru
@JeSko wat een bedragen. Bizar. Mocht je de motorkap niet dicht tapen tijdelijk?
Wat gebeurd er als je zonder keuring rond rijd? In NL een boete. Maar volgens mij nemen ze niet zo snel je auto in beslag. Hoe is dat bij jullie?

Grappig hoe eenieder dit weer anders beleefd. Ik rij weinig in de O3FL, mij vrouw weigerd de Fabia1. Dus dat is mijn daily. Echter blijft het in de O3FL rijden een feestje. Op het gemak, geen lawaai en (sorry @Herperduin ) ik wel een super werkende CarPlay. Dat is luxe.
Echter de Fabia1 is ook pure beleving hoe ik er mee rijd :D Ik ga geen pleidooi houden voor deze auto. Maar soms droom ik ervan om daar nou eens een 2.0 tsi in te duwen. De sleeper van de sleepers

JeSko

Forumguru
@Arjan1985

Nee enkel dichtlassen zou mogen, maar dan ben ik beter af met gelijk een nieuwe motorkap te kopen, is het gelijk netjes. Auto in beslag nemen gebeurt enkel bij zware tuning, zoals duidelijk verboden zaken a la airride of een auto die met zijn carterpan tegen de grond schraapt, zulke zaken.

Als ze mij momenteel staande houden en ik ben niet onderweg naar of de keuring, of de garage, nemen ze me onder politie begeleiding mee naar het dichtstbijzijnde keuringsstation, daar word dan de auto uiteraard op eigen kosten afgekeurd, en dan krijg ik een bevel tot het in orde maken van de auto, laten keuren, en dat moet ik dan gaan aantonen in een politie bureau naar keuze.

Ik had na de afkeur een tijdelijk rode kaart waarmee ik mocht rijden, maar die is intussen vervallen natuurlijk, de werken aan mijn auto kregen we niet rond op die 2 weken, en ik zat met de feestdagen. Momenteel staat de auto dus bij mijn garagist, en als hij in orde is mag ik enkel van daar rechtstreeks door naar de keuring.

Tman0961

Forumguru
Mooi dat de boel voor elkaar is! Ik hoop dat je ermee door de keuring komt en al deze perikelen achter je kan laten en gewoon weer kan genieten van je mooie auto!

EdK

Forumguru
Zou lekker blijven rijden met deze bolide !
Eventueel wat dingen naar standaard nog brengen zodat je de keuring volgend keer zonder problemen doorkomt.
En genieten van deze bak
En eens op je gemak gaan rondkijken als je uiteindelijk weet hoe je er financieel straks voor staat en dan is tijd genoeg om te kijken naar wat anders....

Misschien kom je wel een liefje tegen die in de slappe was zit en je een auto cadeau doet naar keuze.
Collega heeft die massel gehad na ze scheiding ( 4 jaar later ) kwam vrouwtje tegen die knettergek van hem is, en ze heeft hem een Porsche EV cadeau gegeven......

JeSko

Forumguru
@EdK

Ja das het beste inderdaad, heb al een visie, lekker clean en oem+, misschien dat ik ergens eindelijk dat setje Xtreme wielen van Skoda zelf kan scoren, we zien wel.

En nee ik sluit mij af en focus mij compleet op mijn kinderen en hobby, en ik ga proberen genieten van de vrijheid en het feit dat ik nu echt het voor mezelf moet en kan doen, ik begin niet meer aan iets van een relatie, geen zin in het gedoe.

Bovenaan Onderaan