Jesko's Octavia VRS !

JeSko

Forumguru
@Chrisjemol @SteGo

Neenee :) , ik ga proberen genieten van wat ik al heb, begin de auto ook wel te missen nu hij nog steeds bij de garage is, dat is op zich wel een goed teken. Heb ook stilaan weer wat ideetjes in mijn hoofd, zoiets bv? Lijkt me wel wat, wel een hatchback maar het is de stijl waar het om gaat.

Iets lager draaien achteraan, zilveren wiel eronder, de rest clean.

118951670_800952634047507_1461370510847520525_o.jpg.04ae4983a4102001d2eb9e50d0da7797.jpg

Kanerr

Forumguru
+1 voor zilveren wielen!!

En inderdaad, lekker clean, plat op zen bakkes en genieten :) Ik zou zelfs 18" nemen in plaats van de 19" om lager op de grond te liggen, of juist 'race' look met dikke banden en dan meer 'sportief' laag. Maar dat kan ook aan mijn leeftijd liggen dat ik dat tegenwoordig mooier vind :bloos:

JeSko

Forumguru
@Kanerr

Ik was ook al aan het denken over 18 inch met een 40 band, om inderdaad meer die snelle race look te creëren. Platte bandjes zijn zowiezo wat uit de mode, meer en meer zie je iets meer band iets minder velg voor die mooie race fitment :D bijkomend voordeel is dat het op een snellere wagen ook voordelig is ivm handling en de power op de weg te krijgen.

Iets meer in deze stijl :D

1268919-1-2013-gti-volkswagen-base-bc-racing-coilovers-enkei-rpf1-gunmetal.jpg 1313837-1-2015-gti-volkswagen-autobahn-bc-racing-coilovers-aodhan-ah09-bronze.png hr_lowering_spring_for_skoda_o_1626709032_26a47cae_progressive.jpg

Allen 18 inch*

Canon-Eye

Forumguru
Ik zou zelfs 18" nemen in plaats van de 19" om lager op de grond te liggen
Werkt dat? :pieker:
Bij een kleinere velg hoort een hogere band, want de afrolomtrek moet toch (ongeveer) hetzelfde blijven - al is het maar om geen serieuze tellerafwijking te krijgen. En bij dezelfde afrolomtrek hoort onvermijdelijk dezelfde wielstraal, oftewel afstand van hart as tot wegdek...
Want de omtrek van een cirkel is nu eenmaal 2 x ¶ x de straal, daar kan ik ook niets aan veranderen.

Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
@Canon-Eye ja hoor, je kan het zo gek maken met de bandenmaten als je wilt :)
Ik heb op mijn BMW bijvoorbeeld de volgende originele maten:
245/40/18 vooraan en 275/35/18 achteraan
deze heb ik vervangen voor
225/40/18 vooraan en 255/35/18 achteraan

Breedte en hoogte zijn kleiner en daardoor lager maar daarbij komend kan ik de auto ook verder verlagen plusmin 1,5/2cm waarbij je een compleet andere look hebt..

KM afwijking is met 5kmpu meer geworden, dat dan wel logischerwijs.

@JeSko ja die Golf 6 heeft echt vette stance! Me very likey :)

Canon-Eye

Forumguru
@Kanerr : Ik zou zelf niet kiezen voor zo'n van de fabrieksspecificatie afwijkende wielmaat omdat dit uiteindelijk neerkomt op een wijziging in de overbrengingsverhouding in de aandrijflijn als geheel. Afgezien van de afwijking in de snelheidsmeter (makkelijk te zien bij vergelijking met een gps-aanduiding) is er ook de afwijking in de daadwerkelijk gereden km: met kleinere wielen lijken dat er meer te zijn volgens de teller. Daarmee is ook het brandstofverbruik niet meer betrouwbaar bij te houden - je dénkt (ten onrechte) dat je zuiniger hebt gereden, want "meer" km op de getankte liters dan de werkelijkheid.

Kortom, ALS ik al een verlaging zou willen (quod non), dan toch uitsluitend door middel van een kwalitatief goede aanpassing van de wielophanging.

JeSko

Forumguru
De zoektocht naar een nette motorkap vlot niet, ofwel vragen ze dik 600 euro, of kosten ze maar 200 maar zijn ze heel hard beschadigd, om nu maar even te overbruggen overweeg ik op Winparts een niet origineel stuk te bestellen. Maar ik lees hierover wisselende ervaringen, Van Wezel zou ronduit slecht zijn qua pasvorm en kwaliteit, en zou puur uit China komen, dus daar blijf ik liever af, maar wat met Diederichs? Daar lees ik nl niets slecht van, iemand ervaring met dit merk?

JeSko

Forumguru
Geen ervaring mee vandaar de vraag, op andere Fora lees ik dat Diederichs wel degelijk zou zijn voor wat het is. Ik heb ook al enkele malen gemaild naar demontage bedrijven die een O3 hebben staan, maar blijkbaar zijn ze niet happig om aan een particulier te verkopen, van sommige zoals Broekhuis krijg ik zelfs simpelweg het antwoord "wij kunnen niets voor u doen" :arghh:

Arjan1985

Forumguru
Je zou nog kunnen vragen of deze 2 iets hebben liggen. Die verkopen graag aan particulier.
Auto demontage bedrijf Stouten uit Oosterland
Auto demontage bedrijf van der Ven auto’s uit Rosendaal.

Bovenaan Onderaan