Jesko's Octavia VRS !

EdK

Forumguru
Ze hebben het logo er alvast afgehaald voor je !! Dat scheelt.....
Maar goed dan alle rubbers en slotdeel overzetten ..... tsja dan zou ik lekker meteen een nieuwe erop zetten en meteen spuiten/wrappen in kleur zodat je er niet meer naar hoeft om te kijken verder.
Anders heb je dat gezeik nog een keer als je er nu een slechte op zet....

VAG-man

Forumguru

SteGo

Donateur
De zoektocht naar een nette motorkap vlot niet, ofwel vragen ze dik 600 euro, of kosten ze maar 200 maar zijn ze heel hard beschadigd, om nu maar even te overbruggen overweeg ik op Winparts een niet origineel stuk te bestellen. Maar ik lees hierover wisselende ervaringen, Van Wezel zou ronduit slecht zijn qua pasvorm en kwaliteit, en zou puur uit China komen, dus daar blijf ik liever af, maar wat met Diederichs? Daar lees ik nl niets slecht van, iemand ervaring met dit merk?
Mijn persoonlijke ervaring met Diederichs is dat de kwaliteit niet beter is dan die van Van Wezel. Het spul van Diederichs komt ook gewoon uit Azië over het algemeen, regelmatig Tong-Yang en soortgelijke producenten.

Ik kan geen specifieke uitspraken doen over de imitatie motorkap van een Octavia, maar over het algemeen koop je dat niet voor de mooie pasvorm of afwerking, maar vooral omdat het goedkoop moet zijn.

Kanerr

Forumguru
Ik persoonlijk zou deze halen met een lager bod, dat wel. Prijs gaat nergens over:

Dan kan je hem later altijd laten herspuiten en dan hoeft alleen de buitenkant omdat de binnenkant ook origineel al wit is.

Origineel altijd boven imitatie vooral bij plaatwerk.. Ask me how I know :(

JeSko

Forumguru
@Kanerr

Die heb ik proberen bestellen, maar er is iets met mijn bank en hun bank ( in Portugal? ) waardoor die overschrijving niet wilt lukken :( heb hen al gemaild maar wacht nog op antwoord, maar ik ken van zulke zaken te weinig af. De uitdaging van het na 13 jaar allemaal alleen te moeten doen. En klopt, in andere landen waar ze zulk drama niet maken om een netjes verwerkte luchthapper zal mijn kap nog wel verkopen :D heb aan m'n garagist de prijs gevraagd van een nieuwe OEM kap, gelijk in de juiste kleur dan, wie weet valt dat nog mee en dan is het gelijk perfect.

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Eindelijk een motorkap gevonden en kunnen bestellen, aangezien mijn bankapp eerst kuren had, maar nu lukte het wel. Niet moeders mooiste, maar het is een witte, OEM, en betaalbaar. En ja, ik weet dat het wellicht een moonwhite kleur is en geen candy white, maar ach het is beter dan niks ( of een Corrida red voor 800 euro )

Screenshot_20250121_193428_Samsung Internet.jpg

JeSko

Forumguru
@hemi24

Haha ja toch! Moonwhite is inderdaad de kleur naar mijn hart, toen ik de auto een jaar geleden kocht kondigde ik hem ook aan als moonwhite, pas nadat ik foto's van men oude Superb er naast hield, zag ik het verschil en besefte ik dat dit een candy white kleur is.

Bovenaan Onderaan