Jesko's Octavia VRS !

JeSko

Forumguru
Dan is het leuk @EdK , maar al te vaak word het te serieus en dan komen de frustraties. Nu hebben we een mooie regeling, 3.5 dagen om 3.5 dagen, zodoende moeten de kids ons niet te lang missen ( zoals bij week om week ) en wij hun ook niet, dat is te combineren met onze jobs. En de andere 3.5 dagen doe en laat ik wat ik wil, en tegen dat de kids bij me zijn zijn de batterijen helemaal opgeladen om samen met hen erin te knallen! Ik probeer het positief te bekijken, ookal weet ik dat ik mijn kids vreselijk hard ga missen en dat we het tijdens die dagen van videobellen moeten hebben, of af en toe gecombineerde verplichtingen en uitjes.

• Leuk
Waarderingen: EdK

Okki

Donateur
genieten van de vrijheid en het feit dat ik nu echt het voor mezelf moet en kan doen

Tjsa, je kan dan wel een leuke gezamenlijke hobby hebben, maar je moet elkaar im bepaalde zaken ook een eigen vrijheid gunnen. Gelukkig hebben mijn vrouw en ik dat, en we gaan dan ook regelmatig onze eigen gang.

Herzog Jan

Forumguru
Met @Herperduin en @Arjan1985 , ik ben ook na bijna 2 jaar nog steeds uiterst tevreden met de O3. Is een meer dan prima auto en ziet er gewoon (nog) tijdloos uit.
Als het op is dan is het beter zo, @JeSko . Beter dan veel te lang doorklooien en dan elkaar de tent uitvechten. Wat jullie nu doen is het betere scenario.
En wie weet, in de toekomst. Maar die kan nog ver weg zijn dus probeer van je zelfredzaamheid te genieten.

SuperBeeb

Forumguru
Hi @JeSko , lees je verhaal nu pas. Ongelofelijk balen, wat een jaar. Ik hoop dat je dit nieuwe jaar uit het dal kunt opkruipen en dat er mooie dingen voor je in het verschiet liggen.
De slapeloze nachten zijn killing, maar gaan weer voorbij, echt. Let goed op jezelf en je kinderen, en stop je verdriet niet weg. Dat is op de lange termijn niet goed. Geldt natuurlijk ook voor je kinderen.
Zet je autoplannen even op een laag vuurtje, de tijd en energie die je daaraan verspilt kan je beter benutten (weet ik uit ervaring). Die andere auto komt er vast wel weer een keer.
Sterkte met de hele afhandeling, hoop echt dat jullie dit in goede harmonie kunnen afronden.

leon-cupra

Forumguru
Tijd brengt raad zeker.
En betreft de liefde , zeg nooit nooit. Je teleurstelling en verdriet is momenteel zo groot dat je er inderdaad niet meer in gelooft. Mijn broer heeft dat ook mee gemaakt. Na het eerste moeilijke jaar heeft hij de jaren erop geleefd voor 10. Sporten, uitgaan , wat flirten en gezellige avonden met vrouwen, plotseling heel veel interesse vanuit het vrouwenkamp (collega van mij zegt dat ook, “de vrouwen tegenwoordig … niet te doen”).
Maar zie echter wel bij veel koppels die uit elkaar gaan, echte relaties daarna zie je veel minder. Het leven met een samengesteld gezin is enorm complex. Het zorgt voor nog meer problemen onderling. Heel veel koppels kiezen idd voor een lat-relatie en dan zie je wel langdurige “relaties”. Maar koppels die beslissen om samen te wonen met elk hun eigen kinderen erbij .. minder en minder (vrouwen zijn op de dag van vandaag ook minder financieel afhankelijk van een man, vrouwen hebben op dat vlak andere tijden gekend).

JeSko

Forumguru
Klopt allemaal @leon-cupra , we zullen het inderdaad allemaal wel zien. We hebben al snel een afspraak bij de notaris, mijn grote focus is nu trachten om het huis te behouden voor mezelf, maar vrees er een beetje voor aangezien banken 1) niet graag lenen aan één persoon 2) ik een aanzienlijke som op tafel moet kunnen leggen, en 3) ze moeten willen meedenken aan een herfinanciering, maar dat zou betekenen dat ik eigenlijk terug van nul start met aflossen, wat betekent 7 jaar extra aflossen als alleenstaande. Maar goed... Huren ( wat een bedragen !!!??? ) zie ik al helemaal niet zitten, en terug bij de moeder gaan wonen is zowiezo geen optie. Kortom, nog veel vragen die me, jammer genoeg , echt wel wakker houden. Dan staat je kop ook allesbehalve naar nieuwe relaties verkennen, nee joh, lekker alleen en met de kids, dat is voor hen ook het beste.

leon-cupra

Forumguru
Mss heb je er iets aan en is jouw ex hier ook voor te vinden. Mijn broer heeft met zijn ex een bepaalde regeling inzake de woning. Mijn broer heeft zijn ex voor de woning een lager deel uitbetaald (x-procent van de waarde) maar er is wel een regeling als mijn broer het huis verkoopt, krijgt zijn ex het procentueel gedeelte uiteraard wel uitbetaald, maar dan wel aan de waarde van vandaag. Dus stel, 10j geleden was haar deel 10.000€ waard, vandaag zijn de huizen 50% gestegen, zou mij broer vandaag 15000€ moeten terugbetalen.
Op deze manier was het voor mijn broer wel financieel haalbaar om het huis te behouden en hadden de kinderen toch nog 1 echte thuis. Anders was het verkopen en alletwee een nieuwe woonst.

Mss is het een constructie waar je ex ook aan wilt meewerken en het voor jou ook haalbaar is om de kinderen hun eerste thuis te kunnen behouden.

Arjan1985

Forumguru
Ik hoop van harte voor jou en de kids dat je in je huis mag blijven wonen. Ik kende vroeger iemand die soort gelijk mee maakte. Hij heeft toen eenmalig met zijn werkgever afgesproken (die hem graag wilde behouden als werknemer) om eenmalig een maandelijks extra loon opslag te verkrijgen die hij dan in de jaren erna niet zou krijgen. Zodoende kon hij aantonen bij de bank dat hij genoeg verdiende om zijn huis te behouden.

PizzaPieter

Donateur
Komt tijd komt raad, @JeSko .

Stel je prioriteiten en volgens mij doe je dat goed (o.a. auto is niet belangrijkste).

Hou daarbij goed in de gaten dat stabiliteit grotendeels leunt op je eigen welbehagen, dus zorg ook altijd goed voor jezelf.

Je kids, de afwikkeling, jijzelf, je omgeving hebben niks aan een Jeffrey die zichzelf vergeet "om maar zo goed mogelijk te zorgen voor de rest" -> zonder voor jezelf te zorgen kun je niet voor een ander zorgen.

Het is net werk :(: natuurlijk kan het zijn dat je eens wat langer of harder moet werken om een klus af te ronden of een crisis te bezweren. Die dag/week/periode ben je misschien wat meer moe en laat je een avondje stappen of keertje sporten voorbij gaan en lig je de rest van de dag lam op de bank dom te Netflixen. Prima voor eventjes, maar dit kun je echter niet oneindig volhouden en uiteindelijk zul je dat niet trekken en val je om.

Ik wil je situatie niet vergelijken met werk overigens, want dat staat op een heel andere plek op de prioriteitenlijst, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel - ga in die 3,5 dag zónder kids niet énkel opladen voor de kids, maar wees ook gewoon lekker Jeffrey met een leven buiten je gezin.

Bovenaan Onderaan