Jesko's Octavia VRS !

Tman0961

Forumguru
Ik sluit me bij de rest aan. Prio nu is stabiele situatie creëren voor jezelf en je gezin. Auto praat is een leuke afleiding, maar laat het bij praat totdat het stof wat is neergedaald. En kijk dan naar wat het best aansluit bij wat je nodig hebt en past, ipv emotie geleide besluiten.

Sterkte Jesko!!
 

hemi24

Forumguru
Een dergelijk besluit is natuurlijk nooit leuk (zwaar understatement), maar koester vooral de goede herinneringen en richt je op de leuke dingen in de toekomst!

Of zoals ze bij ons zeggen “Kop d’r veur!”
 
Laatst bewerkt:

DiVini76

Forumguru
Damn Jefrey, weet even niet wat ik nog kan meer toevoegen aan alles wat door alle anderen al zo goed en mooi verwoord is...

Héél veel sterkte gewenst in deze moeilijke periode in ieder geval en focus je de komende tijd vooral op je kindjes, jezelf en jullie nieuwe situatie.
 

hemi24

Forumguru
Een stock GTI'tje ( heb de ruimte niet meer zo hard nodig nu ) spreekt me wel aan.

Dus shoot, benieuwd naar jullie meningen en eventueel andere kandidaten waar ik niet aan gedacht heb.

Ik vond de Polo GTI die Menno toen had ook wel een leuk bommetje…!

 

HarrieSkoda

Forumguru
Tijdje niet zo actief geweest op het forum, maar ik open een paar pagina's van je topic, en lees eigenlijk alleen maar tegenslagen.

Dumme zeg... Sterkte met alle keuzes die je gaat maken. Je kunt een boek over 2024 qua gebeurtenissen schrijven.
 

Chrisjemol

Forumguru
Kut te horen Jeffrey, verklaart wel de mineur van de laatste pagina’s
Ik zou de focus zelf op woonruimte, tijd voor jezelf en alles uitdokteren stoppen en die auto, zolang hij rijdt is het minder belangrijk

Sterkte iig
 

JeSko

Forumguru
Het hek is van de dam, als je zo intensief zoekt weet je goed hoe laat het is, noem het een complete breuk met het verleden, aan die Skoda hangen te veel negatieve herinneringen vast, financieel dom i know, maarja! Ik ben er ook over uit wat het moet worden, een GTI 7/7.5 performance, mag terug DSG zijn maar ik zeg niet op voorhand neen tegen een manuele, al lees ik wel vaak dat de manuele versie het potentieel wat tegenwerkt, en dat de bak zelf niet de best schakelende manuele is, iemand ervaring met een manuele GTI?. Een Cupra was ook mooi geweest, maar keuze is wat beperkt en dat interieur daar kom ik niet over. Hebben trouwens alle Gti's deze rode accentverlichting in de deur zitten? Want ik kom het tegen op elke nacht pov video op YouTube, ze lijken het allemaal te hebben...?

oem-line-ambient-lighting-sfeerverlichting-voor-vo.png




VOLKSWAGEN GOLF 7 GTI 2.0 TSI PERF (230pk) DSG 2013 154000km
€ 17.450,00

Volkswagen Golf 7 GTI Performance 2.0 benzine
€ 15.950,00

Volkswagen Golf GTI Performance Full Option Eerste Eigenaar
€ 19.400,00

Het is nog vroeg natuurlijk, ik moet eerst kijken hoe alles verloopt met het huis en dergelijke, maar dat er een GTI komt, vroeg of laat, is zeker. Die zou ook veilig in men garage passen :D
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Justmy2cent, als ik die advertenties bekijk, is het eerste wat mij opvalt “wanneer de grote kosten eraan komen , doen ze hem weg (120-150k kilometers) en dat wil jij dan kopen. Dan zit je binnen het jaar terug met grote kosten.
Ik zou persoonlijk naar iets zien met max 60k kilometers. Desnoods geen Golf maar een Polo. Als eens gezien naar de Fiesta ST?
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Mijn VRS heb ik ook op 140 gekocht, veel hangt af van onderhoud, ik kan zien of hij bv al waterpomp gehad heefr, voor de rest zijn het betrouwbare auto's, ketting vervangen is op 180 pas, dat duurt bij mij jaren voor ik daaraan kom.

Fiesta ST is me net te klein, en vind Ford, hoe leuk ze ook rijden, niet een merk voor mij. Polo GTI zegt me niets, te klein, één enkele uitlaat, en het is geen EA888 blok.

Btw: had die van uw broer die je me aanbood ook geen 120.000 km? :D
 
Laatst bewerkt:

Arjan1985

Forumguru
@JeSko goed bezig! Nieuw project en hobby verzet de gedachten en nieuwe herinneringen gaan maken is positief imo.
Wat vind je van auto’s waar het interieur meer op de bestuurder is gericht of om de bestuurder heen is gebouwd? Niet alle auto’s hebben dat maar ik vind juist de Cupra dat idee (een beetje) hebben. En de Japanners hebben dat ook vaker. Ik snap je punt wel ten aanzien van de Cupra. Het is het nét niet. Ook een te klein standaard navigatie display.
Laatst had ik een hele discussie met m’n collega. Gaan voor een turbo motor of juist gaan voor zo’n Civic type R max 8600 rpm. Geeft beiden compleet andere beleving.
 

JeSko

Forumguru
Inderdaad @Arjan1985 , ik wil een verse start maken en voor mij hangen aan auto's vaak de meeste herinneringen, omdat auto's mijn ziel beroeren, veel meer dan bv een huis, wat ik meer als een hoop stenen zie. Ook kan ik dan zelf er aan doen wat ik wil, hoe ik het wil, en heb ik de zekerheid dat alles goed gedaan is, ik neem geen omwegen hierin, en zo word het veel meer mijn eigen wagen, mijn "project" en visie.

Dat vind ik geweldig, Mazda doet dit perfect, maar ik ben nu de power van een hothatch gewend, en daarin schiet Mazda sinds het dumpen van de Mazda Speed lijn (MPS) jammer genoeg erg te kort, je kan niet zomaar teruggaan van een enorme turbo kick en 300+ pk naar een lineaire 150 pk, ookal is het rijden aan zich vermakelijker in een Mazda dan in een Volkswagen.

Nu weet ik niet hoezeer een GTI anders rijd dan een VRS, maar ik neem aan dat het lagere gewicht en kortere carrosserie toch enig verschil maakt ten voordele van rijplezier. Bedoeling is om eerst een tijd stock te rijden, en daarna een eenvoudige stage 1 remap met een schroefsetj op keurhoogte. Simpel, geen overmatig gedoe, en gewoon lekker OEM+
 

Chrisjemol

Forumguru
Je wilt compleet anders maar gaat dan voor een golf, is hetzelfde platform…
En als de octavia je niks deed, zal een golf dat ook niet doen
Klinkt me dat je beter een andere hoek in kan kijken
 

JeSko

Forumguru
@Chrisjemol

Huh, heb nooit beweerd dat de VRS me niks deed, acceleratie en brutaliteit zijn fenomenaal, en ik houd van de DSG farts, maar er zijn fijner sturende rijdende auto's, meer rijdersauto's, klopt. Het is meer dat ik dit specifieke hoofdstuk wil afsluiten.

Maar goed, alles hangt af van hoe ik hier financieel uitkom. Als alles tegen zit kan ik ook gaan huren, en dan is het wel over met de pret.
 

leon-cupra

Forumguru
@leon-cupra

Mijn VRS heb ik ook op 140 gekocht, veel hangt af van onderhoud, ik kan zien of hij bv al waterpomp gehad heefr, voor de rest zijn het betrouwbare auto's, ketting vervangen is op 180 pas, dat duurt bij mij jaren voor ik daaraan kom.
veel hangt idd van onderhoud af, maar slijtage van bepaalde onderdelen is er sowieso
Fiesta ST is me net te klein, en vind Ford, hoe leuk ze ook rijden, niet een merk voor mij. Polo GTI zegt me niets, te klein, één enkele uitlaat, en het is geen EA888 blok.
Ford is ook niet mijn merk, maar toch ook een tijdje naar gekeken. Moest mijn budget toen niet ruimer geweest, had er zeker een fiesta ST op de oprit gestaan.
Btw: had die van uw broer die je me aanbood ook geen 120.000 km? :D
inderdaad, maar dat is dan wel een wagen waar je perfect weet wat er aan gebeurd is. Heeft voorbije twee jaar ook wel wat kosten gehad (slijtageonderdelen), maar voor de rest nooit problemen. Ben absoluut niet 'fan' van wagens boven de 100k kilometers, maar zou onmiddellijk met vol vertrouwen de wagen van mijn broer kopen (zelfs zonder garantie). Vind het persoonlijk nog steeds een wagen voor jou. Ruime wagen, maniakaal onderhouden, 380pk, 4x4 ... en op vandaag kan je hem zeker aan een prijsje kopen ;)
 
Bovenaan Onderaan