Jesko's Octavia VRS !

JeSko

Forumguru
Goedenavond heren,

Zou iemand met een Skoda Octavia 3 pré facelift voor mij eens kunnen en vooral, willen, opmeten hoe breed en lang de motorkap is? Ik vind wel enkele referenties online, maar niet specifiek over de motorkap.

Bij voorbaat, dank!

Herperduin

Forumguru
@JeSko Ik zou idd ff opmeten. Ik zou het knap vinden als het past. In de breedte kan het nog wel eens lastig worden vrees ik. Je kan hem wel kantelen waardoor je minder breed wordt maar dan zit je nog altijd met een lengte van 174cm en kom je al snel tegen de voorstoelen aan. Tenzij de 174 cm gekanteld in de breedte past en je met 138 cm kort genoeg bent om niet tegen de voorstoelen aan te komen.

JeSko

Forumguru
Hmm idd @Herperduin gaat wellicht niet passen. Ik zie dat de Pulsar max 1611 mm laadlengte heeft en max 1381 mm laadbreedte.

Ach iets meer of minder wat niet werkt of lukt kan er ook nog wel bij!

Canon-Eye

Forumguru
Goed inpakken in verhuisdekens of zo en vervolgens op de dakdragers, goed zekeren met spanbanden zodat hij nergens heen kan.
Beetje aerodynamisch neerleggen (voorkant naar voren en bolle kant boven) en dan rustig rijden... :pardon:

JeSko

Forumguru
Heb toch maar de stap gezet om te gaan praten, heb gelijk twee weken thuis geschreven gekregen en een natuurlijk slaapmiddel meegekregen, kleine pauze zal me deugd doen, want zo kon ik echt niet verder en daar moet ik ook eerlijk in zijn met mezelf :( . De regeling verloopt vrij vlot, al zitten er natuurlijk erg moeilijke momenten bij, en het weer "afgeven" is telkens kapotmakerij, hopelijk kan ik nu eens wat goede slaap krijgen, dat zou al veel helpen.

MarcoO2

Forumguru
Da's een hele verstandige keus, Jeffrey! Denk vooral aan jezelf. Het cliché "zorg eerst voor jezelf, anders kan je niet voor anderen (lees: je kids) zorgen" is niet voor niets een cliché... strekte man!

leon-cupra

Forumguru
Inderdaad, goede keuze om te praten. 1 raad: wees open, ken geen schaamte. Die mensen zijn er net om te luisteren en jou oplossingen aan te bieden (die je wel zelf moet verwezenlijken, je gaat het altijd zelf moeten doen).
Maar .. slaappillen (zelfs op natuurlijke wijze) zou ik echt niet aan beginnen. Een tante van mijn madam was daar op de duur aan verslaafd. Ook al waren er geen emotionele problemen of stress of iets anders, zij ging iedere avond slapen met een pil en na half uur niet in slaap geraken, hopla , nog eentje.

LT83

Forumguru
Sterkte, even een stapje terug om er daarna meerdere vooruit te kunnen maken is niets om je voor te schamen inderdaad! Succes met alles en doe even (voor zover het kan) rustig aan de komende tijd.

JeSko

Forumguru
Motorkap aangehad, ik wist natuurlijk van de beschadigingen, vandaar ook de lage prijs voor een OEM stuk, maar nu hebben ze hem bij transport ook nog eens gedeukt :rolleyes: achja, is toch maar om te keuren, maar toch.

IMG-20250129-WA0004.jpeg

Verder trekt de auto de batterij weer om de 2 dagen leeg, had hij bij mij geen last meer van, maar nu weer wel, duidelijk ergens dus een lekstroom, t&t is permanent opgezegd dus die kan het definitief niet meer zijn. Ach.

Ohja, en er staat water in de rechterdeur van de auto, waarom? Wellicht hebben ze bij het wrappen in de rubbers van de deuren gesneden, garage zoekt het uit.

IMG-20250128-WA0009.jpg

Schijtbak

Bovenaan Onderaan