Jesko's Octavia VRS !

leon-cupra

Forumguru
@JeSko snap wel met zo een bedrag maar ik zou alle makelaars aangesproken hebben om een wat lager bedrag te bekomen (je had toch ruim de tijd). Gezien dit niet de eerste keer was zou ik toch wel een paar jaar een omnium aangegaan hebben …. Maja vijgen na Pasen uiteraard.
En niet interessant … tja … verzekeringspraat … je ziet wel. Het blijft toch nog altijd een aaanzienlijk bedrag voor een wagen.
 

Japanese Power

Donateur
Pfff. Als zelfs je grill voor is gebroken maak ik me zorgen om wat voor krachten er zijn vrijgekomen vanaf de achterzijde tot vooraan toe. Wat zal er aan verborgen schade naar boven komen? Hoop van harte dat het geen total loss gaat worden…
 

JeSko

Forumguru
Ik voel mij momenteel gewoon leeg, ja het is maar blik maar dit was wel mijn blik, iets waar ik heel veel zuurverdiende centen in gestoken heb, waarvoor ik ging bijklussen bij m'n maatje, en waar ik al jaren van droomde, pff. Ik koppel vanavond hier terug want ben het even helemaal kwijt :( thnx vr alle steunbetuigingen toppers!
 

EdK

Forumguru
En je maat waar je hem van gekocht hebt ?
Weet die het al ?
En staat die ook met de tranen in zijn ogen ?
Maar wel of niet totall los volgens verzekering, zou zeker alle mogelijkheden bekijken op reparatie...

Zelf ooit in grijs verleden met zwart haar met de motor in een sloot terecht gekomen ( dichte mist ) en motorfiets was volgens verzekering ook afgeschreven.
Maar met me toenmalige dealer alle mogelijkheden bekeken en de markt afgestruind ( zonder internet toen nog ) en goede 2e hands onderdelen weten te vinden en hem samen weer opgebouwd !
En reed gewoon weer als vanouds en hield nog over aan het geld wat was uitgekeerd .

Maw voor je er afscheid van zou nemen bekijk en bereken alle optie om hem te behouden...
Want verkopen of opknappen, in beide gevallen is de kans groot dat het jou evengoed geld gaat kosten....
 

hemi24

Forumguru
Heel veel sterkte @JeSko, dit is gewoon om droevig van te worden!

Wat ik niet snap is de schade aan de voorkant? Weet je heel zeker dat de Skoda de Mazda niet heeft geraakt?
 

JeSko

Forumguru
Ja daar ben ik zeker van @hemi24 , de grill is geknakt door bepaalde krachten die zijn vrijgekomen vrees ik, onze Mazda is gelukkig o.k. de Skoda stond ook echt 2 meter van de Mazda geparkeerd, dus de dader heeft hem serieus naar voren geduwd... Wagen stond in P en met handrem op dan ook nog.
 

JeSko

Forumguru
Wat me doet denken dat er mogelijks ook schade aan de DSG is, weet niet hoe dat juist zit qua techniek als die in P staat.
 

hemi24

Forumguru
@JeSko : als ik het schuim inlegdeel achter de grille bekijk, lijkt deze ingedrukt te zijn, wat bijna onmogelijk is met alleen een duw vanachter. Vandaar mijn vraag…
 

leon-cupra

Forumguru
@EdK in dit geval mag je best hopen op een per total en een kaarsje laten branden dat je al je geld kan terug recupereren. De manier waarop de wagen is geraakt en de krachten die erop gekomen zijn … doet de wagen absoluut niet goed. Bij reparatie mag hij er dan mss wel terug tip top in orde uit zien maar wat is er onderhuids nog allemaal stuk (wat je niet zoiet). Is ook een performance car hé. Ik zou persoonlijk niet nog aan 250 op de autobahn durven rijden wetende wat er met de wagen is gebeurd.
Daarnaast ook naar latere verkoop. Komt op jouw carpass. Gemakkelijk te achterhalen. Weinig te nog zullen staan popelen om deze vRS nog te kopen.

Zou heel spijtig zijn dat zo een VRS per total wordt verklaard maar toch …
 

JeSko

Forumguru
Ja idd @leon-cupra

Ik ben juist onder de auto wezen kijken en de veerpoot is ook getwist, aangezien alles tuning gerelateerd niet word verhaald op verzekeringen mag ik al blij zijn als ik überhaupt nog een stock VRS kan kopen met het geld van de verzekering.
 

EdK

Forumguru
Al ben je all risk verzekerd en je hebt een totall los dan schiet JIJ er als eigenaar altijd bij in !
Maw het gaat je altijd geld kosten, links om of rechts om !
Ooit is er een motorfiets van me gestolen en ik had hier het geluk bij dat dit binnen de 3 jaar van aankoop gebeurde !
Hierdoor kreeg ik nieuwwaarde (tijdens koop) minus 15% of 20% terug ipv de dagwaarde !
Maar goed de motorfiets die dus gestolen was die was in die jaren ook weer duurder geworden en zoveel duurder dat ik dat niet met het verzekeringsgeld kon betalen en ook op dat moment niet met extra uit eigen zak.
Dus heb ik kwa motor een stapje terug moeten doen ......
Dus maw hoe goed je ook verzekerd bent en je hebt schade of diefstal............... het gaat je als verzekerde altijd geld kosten.... (helaas)
 

leon-cupra

Forumguru
Idd @EdK. Absoluut mee akkoord. Maar voor mij zou dat geen reden zijn om toch het uiterste eruit te halen om de wagen toch herstelt te krijgen. Dan verlies je geen geld op het moment zelf maar wanneer je hem later verkoopt.
 

leon-cupra

Forumguru
Ik ga zowiezo klacht neerleggen, jammer voor hem maar mijn droom is ook kapotgemaakt.
Klacht heeft hij sowieso aan zijn been via het parket voor vluchtmisdrijf en als hij effectief dronken was heeft hij er een tweede bij.
Jij kan je gewoon burgelijke partij stellen.

Verzekering zal een groter probleem zijn dan de rechtbank. Als zij de schade zullen verhalen op hem is hij verder van huis dan met een rijverbod …. En terecht … bloeden moet zo iemand.

Was hij aan het werk? Of onderweg met camionette van zijn werkgever? Indien wel, werkgever ook in hoofde verantwoordelijk stellen voor de schade. Dus ook klacht tegen hen indienen.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
...Ik ben juist onder de auto wezen kijken en de veerpoot is ook getwist, aangezien alles tuning gerelateerd niet word verhaald op verzekeringen mag ik al blij zijn als ik überhaupt nog een stock VRS kan kopen met het geld van de verzekering.
Maar (mijn eenvoudige mening) als je schade veroorzaakt, maakt het niet uit waaraan en wat voor spul(len) je beschadigt, hij, of zijn verzekeraar, moet alle veroorzaakte schade vergoeden. Inclusief eventuele tuningdelen.
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Geen idee, de politie kan elk moment hier komen om het uit te leggen, mijn verzekering is ook op de hoogte, erg frustrerend maar ik kan voorlopig niets meer doen buiten wachten en proberen niet tegen de muren op te lopen thuis.
 
Bovenaan Onderaan