Jesko's Octavia VRS !

leon-cupra

Forumguru
Uiteindelijk is het altijd de verzekeringsmaatschappij die beslist of een bestek mag uitgevoerd worden of niet. Denk in dit geval dat je sowiezo een expert over de vloer zal krijgen. Er zal teveel onderhuidse schade zijn en de kosten zullen ook hoog oplopen. Dan komen ze altijd wel eerst zien. Denk als ze het de moeite vinden om de wagen te herstellen dat ze geen definitief bestek zullen goedkeuren, maar dat de hersteller wel ergens 'carte blanche' krijgt om eventueel schade die pas ontdekt worden tijdens de herstelling ook nog gedekt kunnen worden. Maar dan nog , dat is nog steeds in overleg met de expert.
 

JeSko

Forumguru
Klopt @leon-cupra , De garage had me dit ook gezegd, hij heeft laatst een camionette gemaakt waar ze met een landbouw hakselaar in geboord waren, de expertise had hem eigenlijk afgeschreven maar zij hebben toch carte blanche gekregen en uiteindelijk de camionette terug 100% gekregen, waardoor het voor de expertise ook in orde was. Ik denk ook dat de tegenpartij niet veel te mekkeren heeft, ze mogen altijd hun expert sturen. En ja het is een "oude" auto, maar ze hebben nog altijd een deftige dagwaarde van 16 k voor een hoog km exemplaar tot 22 k voor een laag km exemplaar.
 

leon-cupra

Forumguru
Afwachten wat er wordt beslist. Verzekeringsmaatschappijen hebben nogal rare regeltjes. Hopelijk wordt het allemaal snel opgelost en kan je terug snel genieten van jouw vRS. Deze of een andere. ;)
 

Tuner111

Forumguru
Dit is zeer kut!

Gelukkig hebben ze de dader. Ik hoop voor je dat ze hem nog kunnen maken.. zodat je droomwagen weer de oude kan worden en je kan genieten ervan..

Sterke in ieder geval met de afhandelen van dit vreeslijke iets. Ik zou zelf ook totaal verloren zijn als ik dit zou aantreffen :(
 

Cordoba

Forumguru
Sterkte Jefrey, ik lees nu net de gebeurtenissen van afgelopen weekend. Wat de Octavia betreft, heb je in elk geval gelukje dat je de auto niet dagelijks nodig hebt voor je werk, dus als het mogelijk is om te repareren de tijd nemen om het goed te (laten) doen.

Wat de mogelijkheden tot herstel betreft: als leek ziet het er voor mij ernstig uit, met de knik in de D-stijl, golvend plaatwerk op de flank en gebarsten grill. Het zou me niet verbazen als de auto krom is, en ook portieren en voorscherm niet meer op de juiste plek zitten.
 

JeSko

Forumguru
Klopt ik ben ook bang dat het ernstig is @Cordoba , maar de hersteller heeft de foto's goed bekeken en had er nog een goed oog in. Alle portieren en kofferklep gaan ook nog gewoon normaal open en ik zie nergens geen abnormaal kieren of iets dergelijks.
 

Kanerr

Forumguru
Jeetje, ben je een weekend offline krijg je dit te zien. Eerst je maatje en nu je droom. Gloeiende!

Als ik heel zwart wit kijk is dit te herstellen. Ik heb van 2 autos 1 zien worden dus dit lijkt een 'schijntje'
Financieel is dit wel spannend. In NL werkt het zo;
Verzekeraar stuurt een taxateur die de auto taxeert op een bepaalde waarde (liefhebbers auto's of auto's in hele nette staat krijgen beduidend een hogere taxatie), deze wordt met de verzekeraar overlegd. Hierna wordt de keus gemaakt of het rendabel is om de auto te laten maken (tenzij! hij technisch total los is) of hij wordt economisch total los verklaard.
Bij economisch total los 2 opties, dat bedrag wordt uitgekeerd (de zogenaamde dagwaarde) of je krijgt de kans om de auto terug te kopen en het verschil tussen aanschafprijs van het wrak en de dagwaarde krijg je op je rekening gestort.
Wat wordt de aanschafprijs vd auto? Heel simpel, auto wordt aangeboden aan handelaren en wie het hoogste bod doet wordt dan als waarde gezien voor het wrak en deze wordt met jou gedeeld.


Maargoed, laten we gewoon hopen dat het te herstellen is en omdat het een voorwiel aangedreven auto is met onafhankelijke ophanging aan de achterzijde schat ik dat het echt wel te repareren valt! Dit is geen schade van 10+k aan euros.
 

Smeeuwis

Donateur
Zo, ik lees drie dagen even niets en dan ontploft dit draadje ff.... Ben er stil van. Veel sterkte @JeSko met alle afwikkelingen en het gemis van je hond. Ik weet maar al te goed hoe dat is...
 

JeSko

Forumguru
Dankje @Smeeuwis ! Ik waardeer het medeleven!

Inderdaad @Kanerr , dat zei m'n maatje zijn garagist ook, die had er echt een goed oog in dus laten we het hopen, jij kent ook bovengemiddeld veel van auto's, dus jouw vaststelling geeft me goede moed. En idd het gaat zo, heb het met onze Peugeot ook zo gehad, die was wel economisch totall los met dezelfde schade, alleen was de Peugeot zijn dak ook geknikt, ik denk dat ik geluk heb gehad dat hij hem echt op de band gepakt heeft en niet zoals met de Peugeot op de kofferklep/achterlicht, en dat het een langere auto is, dus meer materiaal om in te deuken vooraleer er echt onderling zware schade is. Maar het blijft afwachten natuurlijk...
 

JeSko

Forumguru
Vanacht liggen woelen en draaien meermaals buiten gaan kijken, stond ik midden in de nacht nog tape aan te brengen aan m'n spatbord omdat de felle wind de boel aan het verder losrukken was. Denk dat ik al bij al 1 uurtje "geslapen" heb, hopelijk snel meer duidelijkheid voor mezelf want dit is het niet.
 

JeSko

Forumguru
Ik heb via via foto's bekomen van de dader zijn voertuig, ik ga ze hier om evidente redenen niet posten maar het is onbegrijpelijk dat je daar nog met door rijd, spatbord half eraf gerukt, koplamp helemaal weg, wiel scheef en het rubber compleet van het staal gereden. Meneer is nog een half uur doorgereden, van Meerhout naar Lommel... Een half uur!!!! Dat is tijd genoeg om te bezinnen. De verslagenheid is aan het plaatsmaken en de woede begint serieus op te komen hier thuis dat kan ik jullie wel zeggen.
 
Laatst bewerkt:

Captain Hook

Forumguru
De verslagenheid is aan het plaatsmaken en de woede begint serieus op te komen hier thuis dat kan ik jullie wel zeggen.
Begrijpelijk. Maar niet doen, niet je woede botvieren op de knurft die dit gedaan heeft. Hoe lastig het ook kan zijn. Daar schiet je uiteindelijk niks mee op.

Wederom is dit een triest voorbeeld hoe verdovende middelen niet samengaan met verkeersdeelname!
Ongeacht of dat verdovende middel nou een al dan niet verboden drug is, of een ethanol houdende substantie.
Wanneer beseffen we als samenleving nou eens dat dit gewoonweg niet kan/mag? :wavecry:
 

Captain Hook

Forumguru
Was 't maar zo. Het is nog steeds toegestaan om, met weliswaar geringe hoeveelheden bedwelmende substanties in je lijf, aan het verkeer deel te nemen!
Naar mijn weten is de limiet nog steeds niet 0,0. :(
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Vanacht liggen woelen en draaien meermaals buiten gaan kijken, stond ik midden in de nacht nog tape aan te brengen aan m'n spatbord omdat de felle wind de boel aan het verder losrukken was. Denk dat ik al bij al 1 uurtje "geslapen" heb, hopelijk snel meer duidelijkheid voor mezelf want dit is het niet.
Waarom is de wagen niet afgevoerd naar een garage? Rijden zal wss niet lukken maar hoort toch niet meer op de openbare weg te staan ??
 
Bovenaan Onderaan