Jesko's Octavia VRS !

Okki

Donateur
Hoi Jesko,

Ik lees net het hele relaas. Wat een sof zeg!
Dat mensen doorrijden na een ongeval is vaak een schrikreactie. Als men binnen een bepaalde tijd zich meld wordt het vaak niet als doorrijden gezien. Heb jij natuurlijk niks aan, dat snap ik.

Dan van de verzekering. Ooit heb ik een auto omwille van de centjes van volledig casca naar beperkte casco gezet. Ik werd 2 dagen daarna prompt totall loss gereden. Gelukkig alles vergoed door tegenpartij, maar het zette mij wel aan het denken.

Sterkte met alles. Je hebt je portie wel al gehad voor het hele jaar denk ik.
 

leon-cupra

Forumguru
Wederom is dit een triest voorbeeld hoe verdovende middelen niet samengaan met verkeersdeelname!
Ongeacht of dat verdovende middel nou een al dan niet verboden drug is, of een ethanol houdende substantie.
Wanneer beseffen we als samenleving nou eens dat dit gewoonweg niet kan/mag? :wavecry:
Zag gisteren nog een artikel, twee jonge kindjes zwaar gewond na ongeval waarbij tegenpartij onder invloed was van drank en drugs.
Alcohol is een “drug” dat maatschappelijk aanvaardt wordt. Jongeren worden zelfs gestimuleerd om alcohol te drinken. Mijn schoonbroer die ooit hoofdleider van een jeugdbeweging was vertelde ooit trots dat ze hun leden leerden “verantwoord te drinken”. Hem ook duidelijk gemaakt dat hem op zijn kop was gevallen.
Ikzelf drink ook quasi nooit en als ik iets drink is het mss 1 glaasje. Hoeveel mensen dat mij scheef aankijken als ik zeg dat ik amper alcohol drink en nog nooit dronken ben geweest.
Dan moet je als maatschappij er ook niet raar van doen dat ongevallen zoals dat met Jef zijn wagen gebeuren.
 

Smeeuwis

Donateur
Het is triest maar waar. Alcohol is minstens zo gevaarlijk als welke andere (hard)drug dan ook en wordt toch anders benaderd. Ik ben niet heilig, houd zelf ook van een goed glas, maar rijden zul je me niet zien doen.

Ben benieuwd naar het schade rapport @JeSko . Of het inderdaad mee valt. Ik keek nog eens naar de foto's en kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit te repareren valt. De dakstijlen en -plaat lijken me (op afstand weliswaar) niet geknikt dus als de ophanging de grootste klap heeft gepakt zou het nog wel eens mogelijk kunnen zijn. Ik hoop het oprecht voor je want met de verzekeringscenten krijg je nooit dezelfde auto weer. Nog los van alles wat jouw wagen uniek maakt.

Heel veel succes! We horen vast wel meer over het resultaat!
 

JeSko

Forumguru
Vanavond word de auto getakeld naar de shop, dus nu zal het spelletje echt beginnen en vooral het bidden dat het inderdaad meevalt... volgens de meeste zou het meevallen, ook twee echte experts zeggen dit maar het is onder voorbehoud, je weet nooit wat er nog schuil gaat dieper in de auto.
 

1983jeroen

Forumguru
Ben benieuwd naar het definitieve oordeel!
Hoorde vandaag dat ze voor de mijne nog op een stuk plaatwerk voor bij het achterlicht zitten te wachten.
Mijn schade zal dus al aardig in de papieren lopen als er ook gelast moet worden e.d.
Daarnaast nog eens een maand vervangend vervoer...
Bij jou is het nog wel een stukje meer werk zo te zien.

Hoe werkt het in België? Bij mij heeft de verzekeringsmaatschappij een schadehersteller aangewezen.
Heb jij daar vrije keuze in?
 

JeSko

Forumguru
Nog geen idee @Chrisjemol , ik houd rekening met maanden als hij al gemaakt word.

@1983jeroen

Ik heb de vrije keuze, het moet enkel wel een officiële garage zijn natuurlijk. Met vervangend vervoer weet ik nog niet hoe het zit in mijn geval, de garage waar ik ga is kleiner dus geen idee of zij een vloot hebben ( gok van niet), maar hoe erg ook dat ik eventueel langer zonder auto zit, ik zou hem nergens anders willen laten maken. Ik ga de schade wel verhalen op hun verzekering, voor het ongemak van niet mobiel te zijn. Veel succes met jouw Octi en hopelijk snel terug achter het stuur.
 

Speedhunter

Forumguru
Damn zeg maak dat mee met je nieuwe wagen, dik balen.
Denk dat die nog een zware straf zal rijgen voor de politierechtbank.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
In ben zeer benieuwd naar de afloop. Jaren geleden op het caravanforum was er iemand die buiten zijn schuld werd aangereden in Belgie door een Belgische bestuurder. Het was duidelijk wie de schuldige was, maar het heeft zeker meer dan anderhalf jaar geduurd voordat er meer duidelijk was over de schadeafhandeling. Ik weet niet eens zeker of het wel helemaal goed is gekomen. Die gedupeerde persoon heeft uiteindelijk de caravan op een low-budget manier zelf opgeknapt omdat hij toch op vakantie wilde.
 

leon-cupra

Forumguru
Heb dat ook gehad met een ongeval in recht toen ik nog mijn superb had. Politie was erbij gekomen, had een PV en toch weigerde de tegenpartij het schadeformulier in te dienen. Verzekering kon niets doen zolang PV niet was geseponeerd. Daarachter hebben ze een paar brieven moeten sturen en net voordat ze de tegenpartij konden dagvaarden hebben ze het schadeformulier ingediend (kenden blijkbaar heel goed de regeltjes). Heeft een jaar geduurd eer alles in orde was. Waarom ze zo dwars gelegen hebben , geen idee.
Heb altijd wel full risk op mijn wagens. Maakte mij niet zoveel uit maar had ik toen geen full risk mocht ik eerst 3k uit eigen portefeuille betalen.
 

JeSko

Forumguru
Hij is weg, tot mijn verbazing startte hij niet alleen meteen, maar reed hij ook gewoon... Ik heb hem 25 m achteruit gereden, en daarna terug 25 m vooruit tot aan de trailer, zonder probleem. Ja je voelt wel dat er achteraan iets mis is, maar ik kon hem zelfs prima rechtuit laten rijden. De grapjas gaf wel aan dat ik het linkerachterlicht moest controleren, de auto houd er de humor in dus ik ook, en hopelijk heb ik mijn maatje snel terug!!

Screenshot_20240122_191310_Gallery.jpg
 

SkodaBart

Actief lid
Ik zit net je topic door te lezen en ik werd er een beetje blij van, wat een foute pauper bak zeg, heerlijk! Maar wat een klote einde! Sterkte!
 

Herzog Jan

Forumguru
Waarom ze zo dwars gelegen hebben , geen idee.
Het zijn geldwolven. Des te meer ze de zaak vertragen des te groter is de kans dat je er de brui aan geeft en met minder genoegen neemt.
Één van mijn beste maten heeft toen 'ie jong was een zeer zwaar ongeluk gehad. Ondanks dat hij aan een zijden draadje gehangen heeft was er geen compassie van de tegenverzekering en heeft het jaaaaren geduurd voordat hij een schadevergoeding kreeg. Kwestie van wie de langste adem heeft.
 

leon-cupra

Forumguru
Het was de tegenpartij zelf die het schadeformulier niet wou indienen. Kan mss wel zijn dat een makelaar als kennis hadden die hen dat aanraadde. Simpele aanrijding en uiteindelijk ging mijn verzekeraar ze toch dagvaarden.
Denk gewoon lastige mensen . Tegen de agenten verklaarde de vrouw ook dat ik tegen haar reed terwijl ze stil stond. Agent deed haar aanzien dat het gezever was omdat ze 50m verder stond … “hoezo u stond stil”.

In grotere dossier wordt de “truc” van rekken inderdaad wel meer toegepast. Maar soit … we zijn aan het afwijken …;)
 

leon-cupra

Forumguru
Denken aan de miserie of 10sec … uhh 10min plezier … k zou het wel weten :D
Op dat vlak is de knop snel omgedraaid hoor :D
 
Bovenaan Onderaan