Jesko's Octavia VRS !

dirkie996

Forumguru
Als je hopelijk 22K krijgt, bij economisch totaal verlies, wordt de verzekering dan niet eigenaar van 't wrak? Moet je dan de waarde van 't wrak niet aftrekken van die 22K?
 

JeSko

Forumguru
@dirkie996

Nee dat is bij een technische pertotal, dus de pertotal van onze Peugeot destijds en toen had ik de keuze of 9000 euro zo, of 7000 plus het wrak. Technische pertotal dan is het voertuig niet meer te maken technisch gezien. Meende ik ervan te kunnen maken.
 

leon-cupra

Forumguru
Denk toch ook wel als je de economische per total en de 22k aanvaardt dat de verzekering eigenaar wordt van de vRS. Aanvaardt je de kost voor herstelling en doe je ermee wat je wilt, blijf je uiteraard eigenaar van de VRS.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
In NL krijg je dan de dagwaarde uitgekeerd MINUS het hoogste bedrag wat een opkoper heeft geboden. Dan blijf je dus eigenaar van je auto. In NL heb je ook altijd de eerste keus, dus niet dat een opkoper er met je mooie VRS vandoor gaat.....
Ik heb het gehad met mijn caravan. Die was totall-loss maar ik heb hem gehouden en met de schade uitkering de caravan zelf opgeknapt (in eigen beheer). Ik ben daar overigens best wat beter van geworden.

In zulke gevallen is het dus te hopen dat een opkoper zo weinig mogelijk wil geven voor de VRS. Het zou zomaar in je voordeel kunnen werken dat de auto er optisch zo uit ziet zoals ie er uit ziet (qua wraps en zo). Wellicht dat dat eventuele opkopers afschrikt (ondanks de waarde van de tuning onderdelen).
 

hemi24

Forumguru
Ik ben eigenlijk benieuwd hoe de verzekeraar reageert als je nu nog een keer komt melden dat er voor 10k aan extra’s/ aanpassingen op de auto gemonteerd zitten?

Als dit bij het aanmelden van de wagen is aangegeven zal het geen probleem zijn, maar dan zal de premie er ook naar zijn…
 

JeSko

Forumguru
Heb het aankoopfactuur moeten doorsturen ( normale gang van zaken ) naar de expertise, mijn verzekeraar heeft wel specifiek erbij vermeld dat dit een deal tussen goede vrienden geweest is, waardoor de aankoopprijs lager lag dan normaal, en dat ik voor dat bedrag geen dezelfde auto vind. Mijn verzekering gaat er alles aan doen om mij fair te laten vergoeden maar het is afwachten wat de tegenpartij doet nu.
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Hopelijk heb je een goede verstandhouding met je verzekeraar. Als zij vechten voor een goede deal, ga je er nog iets kunnen uithalen.
 

JeSko

Forumguru
Ja ik heb een heel goede verstandhouding met mijn verzekeraar, dat zijn topmensen van een klein kantoor die met 100% telkens ertegenaan gaan en hun klanten indien gerechtvaardigd tot op het bot verdedigen, en het zal nodig zijn.
 

JeSko

Forumguru
Kreeg een mail van het T&T bedrijf, "veel plezier meneer met uw aankoop, uw track and trace is geactiveerd" helemaal vergeten natuurlijk dat ik dat allemaal al betaald had, de app dan maar geïnstalleerd en ik schrok wel van de mogelijkheden. Niet alleen kan ik de auto tot op de exacte locatie traceren, ik kan ook de gemiddelde snelheid, verbruik, Batterijvoltage, toestand van de motor, versnellingsbak vrij of niet, etc etc bekijken en bepaalde commando's geven. Ook kan ik vanop afstand een killswitch activeren waardoor de motor en versnellingsbak geblokkeerd worden. Als ik hem dus ooit terug heb, als, en als ze hem stelen ( wat toch weer typisch iets voor mij zou zijn ) kan ik hem in elk geval traceren en blokkeren.


Screenshot_20240127_161146_Gallery.jpg Screenshot_20240127_161111_Gallery.jpg Screenshot_20240127_161038_Gallery.jpg Screenshot_20240127_160939_Gallery.jpg
 

Tees

Donateur
Hoe werkt die Track & Trace eigenlijk? Lijkt me dat daarvoor iets aangesloten moet zijn op de OBD poort of anderszins ingebouwd? Want er komt wel erg veel informatie uit, plus de mogelijkheid tot dingen als de motor op afstand uitschakelen.

Zou het zelf niet willen gebruiken trouwens, maar ik ben dan ook een beetje veel privacy-bewust.
 

JeSko

Forumguru
@Tees

Ingebouwd, obd poort daar ben je niets mee want dat sleuren ze er zo uit. Privacy tja... Dat is zowiezo een illusie, niemand heeft nog privacy of je moet off the grid gaan leven ergens in the middle of nowhere vrees ik. Natuurlijk kan je veel zaken beperken maar ze houden je toch overal wel in de gaten, zelfs waar je het niet verwacht of vermoed.
 

leon-cupra

Forumguru
Track and trace is mooi om jouw vrouw te volgen als ze met de wagen weg is maar professionele dieven hou je daar niet mee tegen. Stoorzender in de wagen en je bent niets met de track and trace.

Maar anders idd wel een mooi systeempje.
 
Bovenaan Onderaan