Mijn ervaring is ook dat de verzekering de auto laag taxeerd. Mijn Legacy 1994 had 325dkm erop en van de koplamp tot en met de achterbumper schade (spatbord plat, deuren en dorpels ingedeukd). Er werd een geschatte waarde van €1500 vastgesteld waar de geboden “wrakwaarde” van €600 af ging omdat ik de auto hield. Dus kreeg na 9 maanden €900.
Later zag ik vergelijkbare Legacy‘s in de verkoop waar €3000-4000 voor gevraagd werd. Ik voelde me genaaid dus.
Ik kon niet de juiste kleur spatbord kopen en heb het gedemonteerd en met een paar werkschoenen weer in “model” gebracht en ook de deuren wat uitgedeukt, de koplampophanging en voorbumperstukken weer aan elkaar gemaakt en hier en daar met wat lak de verveloze stukken bijgewerkt. Ook nog een ruitje gemaakt voor het losse knipperbolletje - een ander knipperlicht paste niet meer in het gat.
Uiteindelijk heb ik de auto nog eens 65dkm gereden en vanwege het ontbreken van airco weggedaan voor de Passat 3B.
De koper betaalde €750 en kocht hem voor de motor. Later zag ik de auto nog staan met 10-15 dkm meer op de teller.
Mijn auto had LPG, was verder helemaal standaard, maar zag er netjes uit en was technisch goed in orde “Verse” stoelen, schokbrekers, veren, etc.
Een auto die extra’s heeft zoals b.v. tuningproducten etc. is niet de kosten daarvan meer waard. Helaas schiet je er op manier nog eens meer er fors op in.
Buiten dat je in jouw geval de auto met goede deal hebt aangekocht, wordt het ook in je kop goed vervelend omdat het echt jouw auto is geworden omdat je een hoop tijd in je auto hebt gestoken. Daar wordt je goed ziek van en zie je allemaal niets meer van terug.
Het is totaal anders als je gewoon een auto hebt gekocht als vervoermiddel en hem naar de garage brengt voor onderhoud.
Het is niet anders, maar wens je succes in je bovenkamer en het opdrijven van de geschatte waarde.