Jesko's Octavia VRS !

Eltjo

Forumguru
Mijn ervaring is ook dat de verzekering de auto laag taxeerd. Mijn Legacy 1994 had 325dkm erop en van de koplamp tot en met de achterbumper schade (spatbord plat, deuren en dorpels ingedeukd). Er werd een geschatte waarde van €1500 vastgesteld waar de geboden “wrakwaarde” van €600 af ging omdat ik de auto hield. Dus kreeg na 9 maanden €900.
Later zag ik vergelijkbare Legacy‘s in de verkoop waar €3000-4000 voor gevraagd werd. Ik voelde me genaaid dus.

Ik kon niet de juiste kleur spatbord kopen en heb het gedemonteerd en met een paar werkschoenen weer in “model” gebracht en ook de deuren wat uitgedeukt, de koplampophanging en voorbumperstukken weer aan elkaar gemaakt en hier en daar met wat lak de verveloze stukken bijgewerkt. Ook nog een ruitje gemaakt voor het losse knipperbolletje - een ander knipperlicht paste niet meer in het gat.

Uiteindelijk heb ik de auto nog eens 65dkm gereden en vanwege het ontbreken van airco weggedaan voor de Passat 3B.
De koper betaalde €750 en kocht hem voor de motor. Later zag ik de auto nog staan met 10-15 dkm meer op de teller.

Mijn auto had LPG, was verder helemaal standaard, maar zag er netjes uit en was technisch goed in orde “Verse” stoelen, schokbrekers, veren, etc.
Een auto die extra’s heeft zoals b.v. tuningproducten etc. is niet de kosten daarvan meer waard. Helaas schiet je er op manier nog eens meer er fors op in.
Buiten dat je in jouw geval de auto met goede deal hebt aangekocht, wordt het ook in je kop goed vervelend omdat het echt jouw auto is geworden omdat je een hoop tijd in je auto hebt gestoken. Daar wordt je goed ziek van en zie je allemaal niets meer van terug.

Het is totaal anders als je gewoon een auto hebt gekocht als vervoermiddel en hem naar de garage brengt voor onderhoud.
Het is niet anders, maar wens je succes in je bovenkamer en het opdrijven van de geschatte waarde.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Klopt @Eltjo , ik ga zowiezo niet akkoord hoor met een lage prijs, ik ben al genaaid ga geen tweede keer braaf op men rug liggen om te zeggen: doe maar." Neen, ik ga niet akkoord met lage biedingen van de tegenpartij, en dat is mijn recht. Ik ben al eens aan het kijken geweest tweedehands en op één VRS na vind je er geen voor dat bedrag, we spreken allemaal over 19-25 k, ik zag al wel een Golf R variant staan voor 19k, minder ruimte en niet echt mijn ding, maar wel 300 pk AWD.
 

Captain Hook

Forumguru
Stekte en succes met je "ik ga sowieso niet accoord met een lage prijs".
Afhankelijk van de coulance van de verzekeringsmij kan dat een lange strijd worden...
 

LT83

Forumguru
Ik begrijp je helemaal hoor, maar wellicht is het misschien ook verstandig om te bepalen in hoeverre het je een slopende en emotionele rechtsgang waard is? Wat niet wil zeggen dat je met ieder (laag) bod direct akkoord moet gaan uiteraard.
Maar de zaken op een gegeven moment afsluiten en weer vooruit kunnen kijken is voor de gemoedstoestand soms ook wel prettig.
 

leon-cupra

Forumguru
Kan je via de rechtsbijstand een advocaat hebben? Als je een advocaat zelf moet betalen zal het niet de moeite zijn.

Ach, verzekeringsmaatschappijen proberen wel altijd met een te laag bod maar als je goede argumenten hebt gaan ze ook wel gemakkelijker mee in het verhaal. Uiteindelijk is een rechtszaak voor hen ook een extra kost.
 

Cordoba

Forumguru
@JeSko Wat kan helpen om de waarde omhoog te krikken: zelf auto's zoeken die vergelijkbaar zijn (autoscout, gaspedaal, markplaats enz.), en aangeven wat het verschil is met jouw auto (bijv. km-stand, bouwjaar, staat van onderhoud), dat wil bij sommige schadetaxateurs helpen om een meer reële vervangingsprijs vast te laten stellen.
 

Berrychello

Forumguru
Ik had dit topic al even langs zien komen, maar die schade is wel balen zeg!
Ik zie wat discussies lopen over de waarde. Mijn vorige auto is total loss gegaan. Ik ben direct op zoek gegaan naar vergelijkbare exemplaren die te koop stonden, om de waarde te kunnen bepalen. Zonder de verzekeraar hiermee/over te informeren, kwam deze zelf met een bijna gelijke waarde als waar ik op was gekomen. Dat viel me niet tegen.
Maar aangezien je de auto net hebt, kan de aankoopprijs ook als 'marktwaarde' gezien worden. Als verzekeraar zou ik dus de aankoopprijs vergoeden.
In post #579 zeg je het volgende:
tussen 15 k in het slechtse geval en 22 k in het beste geval, en daarvan de auto kan laten herstellen. Dan houd ik zowiezo geld over en zou dit alles nog enigzins een positieve noot krijgen
Dat 'geld over' is nooit de bedoeling, en ook strijdig met het indemniteitsbeginsel. Als je de aankoopprijs eruit hebt zou dat redelijk zijn.
Balen dat je er zo kort van hebt kunnen genieten.
 

JeSko

Forumguru
Gisteren een mail gehad, ze hadden nog wat documenten nodig, deze verzonden... Dus weer wachten. Begin er moedeloos van te worden, en als ze er al aan beginnen hoe lang ga ik hem kwijt zijn? Een maand ? Twee maanden? 3? Los van het feit dat ik serieus aan het kl*ten ben om alles georganiseerd te krijgen met mijn zieke familielid, waar het dan ook nog eens totaal de foute kant met lijkt op te gaan :( , heb ik gewoon geen uitlaatklep meer, zolang naar uitgekeken om terug een mooie auto te hebben omdat een auto voor mij ook rust is, en een hobby, een plek waar ik me goed voel, en een ding waar ik telkens naar uitkijk om gebruik van te maken, en ik heb er wat, 4 keer met gereden? En ik krijg een auto terug die een schadeverleden heeft waardoor de waarde keldert als geen ander. Vanacht ook weer bijna geen oog dicht gedaan wat me langzaam maar zeker aan het slopen is, ik loop als een zombie rond geen fut geen energie geen motivatie. Door de dag doodmoe en ter plekke in slaap kunnen vallen en snachts kan ik mijn brein maar niet afzetten. Komt allemaal wel goed hoor maar ik zie het gewoon allemaal even niet en ik weet dat ik hier gewoon weer als dikke loser uitkom.
 
Laatst bewerkt:

MarcoO2

Forumguru
Dan is'tie in ieder geval niet totall loss en is reparatie de logische weg, toch?

Wel echt klote voor je... je was hier zó mee bezig, je bent iemand die bijna letterlijk met hart en ziel met z'n auto bezig is en dan krijg je dit... niet met je Cactus, niet met je Honda... maar juist met die VRS. Echt zó zuur. Hoop van harte dat er snel betere tijden voor jou én je VRS aan komen man. En sterkte met de ziekte in de familie! :bloemen:
 

JeSko

Forumguru
Klopt @MarcoO2 normaal gezien zou hij niet totall loss mogen zijn als je de dagwaarde vs de herstelkosten tegenover elkaar afzet. Dankjewel Marco, ja net met deze auto en dan vraag je je af waarom wij nu weer die dit meemaken... Maar goed, we moeten het er maar met doen.

Dankjewel man! :cheers:
 

leon-cupra

Forumguru
Kan nog altijd technisch per total verklaard worden zeker? Als ze alles open beginnen te gooien en plots zien dat er iets structureel is geraakt.
 
Bovenaan Onderaan