Jesko's Octavia VRS !

leon-cupra

Forumguru
@Berrychello als een koper die zijn onderzoek uitvoert naar de historie van de wagen daar een herstelfactuur van 10.000€ weervindt, zal heel snel weglopen. Uiteraard heeft dat invloed op de overname/verkoopprijs. En deze herstelling kan je ook administratief niet “wegfoefelen” aangezien het via de verzekering loopt.

heb het ook tegengekomen met mijn M2. Koper uiteindelijk ook afgehaakt omdat er een schadeverleden was.
 

Herzog Jan

Forumguru
De purist zal er vanaf blijven, de redelijk gewone man heeft er denk ik iets minder moeite mee.
Als de VRS weer netjes op de oprit staat kan het best eens meevallen. De plus in dit verhaal is wel de uitgebreide documentatie. Op dit moment nog niet in gerepareerde vorm maar als het zover is en je bij verkoop dit topic zou laten zien... Dat wekt echt wel vertrouwen.
 

EdK

Forumguru
Zou zo en zo een volledig verslag van de reparatie vragen en wat vervangen is en wat is gerepareerd.
Dat als je verkoopt dat je kunt aantonen dat het op een juiste wijze is voldaan.
En sluit me aan bij @Herzog Jan mbt de redelijk gewone man.
 

Herperduin

Forumguru
Ik sluit me ook aan bij @Herzog Jan voor wat betreft kopen bij jou of andere liefhebber ipv ander.

@JeSko ik wens je rust in je hoofd en heel veel sterkte met je familie lid en hoop dat je alsnog binnenkort weer voor heel lange tijd mag gaan genieten van je bijzondere Octavia. Mensen kunnen zeggen van materiële zaken wat ze willen maar als je er zoveel liefde in steekt zoals jij doet en je ervoor voelt dan kan dat ook goed pijn doen dus ook daarmee sterkte. If it does’nt kill you, it only makes you stronger. Misschien geldt dit ook wel voor je zwart witte monster!
 

1983jeroen

Forumguru
Is dat gebruikelijk om bij schadeherstel een verslag te krijgen van wat ze exact hebben gedaan?
Mijne is na 4 weken nog altijd niet klaar, maar verwacht ik wel volgende week dus dan zou ik daar extra op moeten letten
 

Herzog Jan

Forumguru
Ik weet niet of het gebruikelijk is maar elke extra foto of mededeling van de werkzaamheden is meegenomen.
Dan krijg je een duidelijk en kloppend verhaal, ongeacht welk malheur je had.
 

EdK

Forumguru
Is dat gebruikelijk om bij schadeherstel een verslag te krijgen van wat ze exact hebben gedaan?
weet ik niet, maar lijkt me toch niet dat men dit kan weigeren !?
Gaat om jou wagen en je mag toch om een gespecificeerde rekening vragen en derhalve ook krijgen !
Of neem je genoegen met een tekst als " we hebben de linkerzijde achter weer opgelapt volgens de normen en het kost U 10K !! "
Wel met alle respect maar zo'n nota zou ik niet accepteren....
 

JeSko

Forumguru
Dankjewel @Herperduin , :bloemen:

Een verslag plus fotoverslag krijg ik er zowiezo bij als ze hem herstellen, dat komt in orde. Het is echter bekend dat voor de waarde dit geen goed doet, sommigen zullen erover kunnen zien zoals enkelen hier maar goed. Was toch niet van plan hem na 1-2 jaar te verkopen ofzo, is de bedoeling om hem nog heel lang te houden maar toch blijft het zuur allemaal.
 

1983jeroen

Forumguru
weet ik niet, maar lijkt me toch niet dat men dit kan weigeren !?
Gaat om jou wagen en je mag toch om een gespecificeerde rekening vragen en derhalve ook krijgen !
Of neem je genoegen met een tekst als " we hebben de linkerzijde achter weer opgelapt volgens de normen en het kost U 10K !! "
Wel met alle respect maar zo'n nota zou ik niet accepteren....
Mijn rekening is sowieso voor de verzekering. Heb ook bericht gehad dat ik (uiteraard) niet aansprakelijk ben. Maar dan nog wil ik wel exact weten wat ze gedaan hebben natuurlijk.
 

Captain Hook

Forumguru
Wat betreft autoschadeherstel en verzekeringsmaatschappijen:

In het verleden had de auto van mijn vrouw (destijds een Toyota Yaris) wat schade opgelopen doordat iemand anders tegen de zijkant was aangereden. Paar duizend euro schade.
Werd allemaal keurig geregeld en gerepareerd. En daarbovenop kregen we destijds ook nog een extra bedrag 'wegens waardevermindering van de gerepareerde auto' van de verzekeringsmij.

En toen ik zelf, rijdend op mijn MTB, in juli 2022, door een auto geschept werd, is er ook een fors extra bedrag uitgekeerd als vergoeding voor de 'emotionele schade'. Naast de vergoedingen/regelingen voor de fysieke en medische schade.

En een heel andere schade weliswaar:
Een geestelijk gestoorde had 's-nachts de voordeur bij ons en bij anderen ingegooid.
Is destijds keurig allemaal gefixed en betaald door onze eigen opstal/inboedelverzekering. Met daarbovenop nog een extra bedrag voor alle emotionele schade en heftige gebeurtenissen.

Heel triest geval met uiteindelijk de dood van de dader tot gevolg, nadat deze veroordeeld was wegens geweldpleging jegens de politie en het vandalisme gedrag. Er werd zelfs door de rechter aan ons een schadevergoeding toegekend vanwege het aangedane leed. Maar dat bedrag is nooit geïnd/uitbetaald, vanwege het overlijden van de dader (tijdens de 'behandeling').
Dat de veroordeelde dader uiteindelijk was overleden kregen wij een jaar later, na de rechtszaak te horen, toen we informeerden waar het toegekende bedrag bleef...

Dus ja, het is mogelijk dat een verzekeringsmij coulant en menselijk is.
Maar het wordt wel steeds kariger en zeldzamer. :cautious:
Zo wacht ik nog steeds op complete afwikkeling/betaling van die schade aan onze Roomster in Italië (zomervakantie 2022!) :mad:
 

Canon-Eye

Forumguru
@JeSko Als je inderdaad de auto goed gerepareerd terugkrijgt en er vervolgens een behoorlijk lange periode (5-6 jaar of meer?) zelf in blijft rijden, dan zal dat feit op zichzelf ongetwijfeld veel vertrouwen opwekken bij potentiële kopers dan wanneer je hem na korte tijd zou proberen te verkopen. Dan heb je immers zelf min of meer bewezen dat het ondanks de schade toch een betrouwbare auto is. De kloof tussen de reële marktwaarde van eenzelfde maar schadevrije auto en de commerciële waarde na herstel van jouw specifieke auto zal door de tijd heen kleiner worden, verwacht ik.
 

Okki

Donateur
Mijn Touran bleek bij inruil een WOK status gehad te hebben. Ondanks dat alles keurig en vakkundig was gerepareerd en de auto volledig goedgekeurd was, kreeg ik erbij inruil bij elke garage gemiddeld € 5.000 minder voor dan de "normale' inruilwaarde.

De auto stond daarna te koop voor wel de normale verkoopprijs, dus de handelaar heeft daar flink op verdiend. Les geleerd.

Sterker nog: 6 jaar later zag ik de auto toevallig weer ergens te koop staan, voor meer dan ik er bij inruil had gekregen.

Bij verkoop aan een particulier zal je daar minder last van hebben. Ik raad tegenwoordig iedereen die een gebruikte auto bij een handelaar koopt aan om een WOK rapport op te vragen.

Heb er soms nog steeds spijt van dat ik de auto toen zelf niet heb laten repareren (moest een andere motor in) Vond dit echt een hele mooie en fijne auto.

20141108_214344_1.jpg
 

JeSko

Forumguru
Zojuist bericht gehad dat de batterij kapot is, auto doet zelfstandig niets meer. Hij startte al wel wat lastiger als ik hem in het begin enkele dagen stil had laten staan in afwachting van mijn platen, toen gaf ie ook aan dat het batterij voltage laag was, zowel op de BC als in de turbodrukmeter.

Ik hoop verder om morgen eindelijk antwoord en groen licht van de expertise te hebben.
 

JeSko

Forumguru
Ik wacht nog steeds op een brief, een mail, een telefoon, wat dan ook met wat ze er nu met gaan doen. Ik weet evenveel als jij. Ik denk wel dat ze het doen via briefwisseling als er een verdict is, althans, zo was het destijds met onze Peugeot ook, die brief word in viervoud verzonden naar de eigenaar (ik), de verzekering van de eigenaar, de tegenpartij, en de hersteller. Ze hebben nu echt alle gegevens dus ik hoop deze week wat te horen van dat expertisekantoor.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Wil je niet depri maken hoor @JeSko , maar dat er een motorfiets van me werd gestolen heb ik ruim 3 maanden zitten wachten tot ik bericht kreeg dat het geld werd gestort ....en als ik niet eens na 2 1/2 maand toen had gebeld dan vermoed ik dat het nog langer had gaan duren....
 
Bovenaan Onderaan