Jesko's Octavia VRS !

MarcoO2

Forumguru
@Peter-036 Als ik moet kiezen tussen:

1) een optie die zorgt dat hulpdiensten ter plaatse vaak nodig zijn dankzijn ongevallen, of
2) een paar seconden vertraging als hulpdiensten er toevallig langs moeten,

... dan weet ik het wel.
 

JeSko

Forumguru
Dat word moreel lastig dan ja, feit is dat je je gewoon aan de opgedragen snelheid moet houden, doe ik dat altijd? Neen, maar wel in een zone 30 en in werfzone's. Een betere oplossing zou zijn om de boetes voor te snel te rijden in een zone 30 te verhogen, omdat net dat een delicate zone is waar extra grote risico's aan verbonden zijn. Vb 10 km te hard in een zone 30? 500 euro boete en rijbewijs 2 weken kwijt, en zo verder en verder omhoog gaan zodat daders het voelen. Je mag daar 30 en toch ben ik al twee keer gesjareld door iemand dat daar veel te hard rijd, bij zulke schades waarbij ze telkens de auto bijna in mijn huis duwen dan praten we niet over 40 km/h...
 

leon-cupra

Forumguru
@Peter-036 Als ik moet kiezen tussen:

1) een optie die zorgt dat hulpdiensten ter plaatse vaak nodig zijn dankzijn ongevallen, of
2) een paar seconden vertraging als hulpdiensten er toevallig langs moeten,

... dan weet ik het wel.
Denk dat je vergeet hoeveel van die snelheidheidsremmers ze dan wel niet zouden moeten leggen en dan die “toevallig langs”, wel heel vaak het tegenkomen wordt van zo een drempel. En dan is het niet 1 drempel maar meerdere per rit. En niet een paar seconden maar meer dan een minuut verliezen. Tja , die minuut kan ook bepalend zijn voor iemand.

Maar … het is in dit geval kiezen tussen de cholera en de pest. Niemand wint hierbij.
 

leon-cupra

Forumguru
@JeSko dat ze dan wel een onderscheid maken in dag en nacht. Het is tijdens de nacht dat in een zone 30 de snelheid gevaarlijke proporties aanneemt omwille van geen verkeer. Overdag drukt het steeds drukkere verkeer sowieso de snelheid.
 

SuperBeeb

Forumguru
Probleem is niet de hoogte van de boetes, maar gebrek aan controle. Heb nog nooit een controle gezien in een 30km zone. Daar zijn er ook teveel van om te controleren.
 

Canon-Eye

Forumguru
En dan is er met veel 30km zones nog een ander probleem: alleen een bord met "Zone 30" volstaat niet. Het hele gebied moet (althans in NL) ook nog volgens bepaalde normen zijn ingericht, anders kán de politie daarop helemaal niet handhaven.

Dit werd mij tijdens een bijeenkomst op het gemeentehuis ooit eens uitgelegd door de lokale wijkagent.
De hele bebouwde kom van een nabijgelegen redelijk groot dorp (bijna 5000 inwoners) is aangeduid als 30 km-zone*), maar de wegen en straten zijn niet ingericht volgens de daarvoor geldende normen. Gevolg is dat alleen wie sneller rijdt dan 50 km/u kan worden bekeurd vanwege het algemeen geldende maximum binnen de bebouwde kom. Die Zone30-borden zijn dus een wassen neus...

*) Dit geldt overigens voor 12 van de 13 bebouwde kommen binnen onze gemeente - óók in mijn dorp waar maar 401 mensen wonen. En in veel gevallen is de inrichting van het gebied niet conform de eisen. Gevolg: nul controle/handhaving...
 
Laatst bewerkt:

dirkie996

Forumguru
Hier in Kortrijk ook controle in zone 30. Ben ooit eens geflitst in zo'n zone 30, 's avonds na 18u30 hier bij ons, aan gecorrigeerde snelheid van 32km/u.
Was wel minimum boete, maar toch, zuur betalen.
 

Tees

Donateur
Misschien is dat een verschil met NL, want ik heb ze hier ook nog nooit zien controleren in een 30-zone.
 

JeSko

Forumguru
Een volgende bizarre wending in dit verhaal, ik krijg zojuist telefoon van een mij niet bekend nummer, ik neem op en ik krijg een gebrekkig Nederlands pratende man aan de lijn die meteen vraagt of ik een Skoda Octavia VRS schadewagen heb die onlangs is aangereden, waarop ik vraag wie bent u en waarvan hebt u mijn nummer? Daarop antwoord hij niet maar hij doet mij meteen een bod van 6000 euro, en de rest is verzekering aldus die onbekende man. Ik zeg excuseer ik weet zelf nog van niks, waarop hij zegt dat hij dan zal wachten op de expertise, wanneer ik hem nogmaals vraagt wie bent u hoe komt u aan mijn nummer en hoe denkt u iets te weten over een auto die al dan niet van mij is, haakt hij in... Ik heb het nummer via Google getraceerd en kom enkel uit op een gouden gids pagina die het nummer linkt aan Luik. Ik heb meteen mijn verzekering en garage op de hoogte gebracht, want dit stinkt langs alle kanten. Hoe komt zo'n raar individu aan mijn telefoonnummer en weet hij van de schade en het specifieke type auto? Dit is toch te bizar voor woorden? Onze socials staan privé dus daar kan het niet vandaan komen, en verder weet niemand hiervan en toch zeker niet zulke specifieke gegevens
..

De verzekeraar heeft me gevraagd het nummer te blokkeren want dit kan normaal niet, zolang er geen expertise is uitgesproken en ik geen toestemming geef mag en kan de auto ook nergens aangeboden worden, zij zien dit blijkbaar wel vaker dat bepaalde gegevens lekken bij criminelen dus oppassen geblazen, het zit me echt niet lekker dit dat word weer iets extra om snachts over te malen :banghead:
 

leon-cupra

Forumguru
Gewoon een schade-expert die een centje bijverdiend door interessante wagens door te spelen aan opkopers. Heb je als koper een streepje voor. In ruil voor de info krijgt de schade-expert dan een mooie enveloppe met wat “kleingeld” in.
Ex-collega zijn vader was ook schade expert aan de haven van Antwerpen. Gebeurde dagelijks dat ze onder 1 hoedje speelde met opkopers. Verdien je gewoon een mooi centje bij, alleen maken dat je niet ontmaskerd wordt.


Dus wss ga je dan nu ook al het antwoord weten op de schade expertise : per total.
 

JeSko

Forumguru
Over mijn lijk dit hoor, wacht nu op telefoon van mijn verzekeraar desnoods zet ik er mijn rechtsbijstand op.
 

JeSko

Forumguru
Idd, als ze hem kunnen maken aan 9000 euro moeten ze hem maken, op een auto met een waarde van 18.000 of meer. Ik moet die auto terug hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
Is te zien hoe hoog ze de waarde inschatten, als de expert zegt 15.000 en er is 10.000€ schade en die persoon geeft jou 6.000€ …. Tja 1 plus 1 is 2 ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Uiteraard.

Wil ook wel even benadrukken dat dit mijn buikgevoel was afgaande van jouw verhaal en wat ik ooit te horen kreeg van een collega over zijn vader zijn werk als expert. Wil niet zeggen dat het zo zal zijn maar denk dat ik er nu niet ver van zal zitten ;)
 

JeSko

Forumguru
Nog niet @hemi24 dat is het, zelf heb ik nog geen expertise maar ik word wel gebeld door zo'n rare types die al schijnen te weten dat mijn auto pertotal is en wat ze moeten bieden.... die dus ook

1- al meer weten dan ik
2- al meer weten dan mijn verzekeraar
3- mijn telefoonnummer hebben

@leon-cupra

Jouw buikgevoel zal er zeker niet ver af zitten.
 
Bovenaan Onderaan