Jesko's Octavia VRS !

leon-cupra

Forumguru
Maar moest Jefrey iedereen op het forum oproepen om die man ook eens te bellen valt dat dan wel onder doxing :D
 

Herperduin

Forumguru
@MarcoO2 volgens mij wordt bedoeld dat risico bestaat dat @JeSko deze persoon doxt als @JeSko @JeSko de persoon die hem belde kenbaar zou maken. Gelukkig deed en doet hij dat niet. Zo kan het dus kunnen zijn dat degene die @JeSko belde straks huilie huilie zou doen en hij slachtoffer gaat spelen… Gelukkig allemaal maar hypothetisch en zijn we hier allemaal slimmer en staan boven deze manier van zaken doen…
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tees

MarcoO2

Forumguru
Ah, zo... dat is helemáál vergezocht. De conclusie blijft: het komt niet eens in de buurt van doxing.
 

EdK

Forumguru
Ahhh vandaar....... wilde het net gaan lezen en kreeg een oepsie melding dat bericht er niet meer was !!
Dus je was zelf mod aan het spelen ? :dankje:
 

Captain Hook

Forumguru
Het duurde blijkbaar ff voordat sommigen doorhadden wat ik nou bedoelde... ;)
Niet erg.

De aanname dat de poster van de privé info van het vermeende 'boefje' niet zou oproepen tot onwelvallige acties richting dat 'boefje' kan dan wel correct zijn.
Maar in een forum, waarbij de benadeelde vele medestanders heeft, die ook vinden dat hij het slachtoffer is van dat 'boefje' zouden natuurlijk allemaal stuk voor stuk, ook acties kunnen ondernemen.
Juist omdat de naw gegevens publiekelijk gemaakt waren. En dan kan mogelijk de poster van die info door dat 'boefje' teruggepakt worden in het kader van die doxing wetgeving. Ver gezocht? Wellicht. Maar beter safe then sorry.

Dus als ze (die gegevens) nu weer in de digitale jiskefet verdwenen zijn, is dat gevaar geweken.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Maar was het niet zo dat JeSko de gegevens van een bedrijf deelde? Een bedrijf dat zelf ook advertenties plaatst?
Kun je die dan ook 'doxen'? Die gegevens zijn niet echt 'privé', en hangen niet aan één persoon (ook als het juist die persoon was die belde).
 

Captain Hook

Forumguru
Helaas niet @Peter-036 .
Vrijwel alles is te vinden met wat handige/slimme google opdrachten. En als je dat dan op een presenteerblaadje aanbiedt, op een publiek medium, dan maak jij (diegene die het opgezocht heeft) zich schuldig aan doxing.

Zo is menige malafide toko, die vaak via allerlei KvK-achtige info, i.c.m. b.v. streetview, wel eens ergens aan de digitale schandpaal genageld. Maar de enige die een verdachte (!) mag veroordelen en straffen, is de rechterlijke macht. Niet jan-met-de-pet.
Hoe verleidelijk en soms ook makkelijk, dat ook moge zijn.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Eindelijk eens wat goed nieuws!! De auto is niet economisch totall loss, ze gaan hem maken :yeehaa::yeehaa::yeehaa: heb een mooi voorstel gekregen via de expertise waardoor ikzelf wellicht geen verlies lijd normaal gezien, al is dat nog even afwachten want na grote demontage kan je nog zaken tegenkomen, mijn garagist gaat zijn offerte naast het voorstel leggen en dan weet ik wat het verschil is al dan niet in ons voordeel/nadeel.

Maar het belangrijkste is dat ik deze auto terug ga hebben zoals ie was. Zucht... :)

Wat die garage betreft, zij hebben op hun vingers gekregen van de expertise, het is nl niet volgens de normale gang van zaken dat zij op eigen houtje mensen gaan contacteren, de expertise zet offertes uit in een gesloten platform en daar staan alle gegevens op, die garage heeft via die gegevens mijn telefoonnummer achterhaald en besloten mij te bellen om anderen voor te zijn, omdat ze volgens mijn verzekeraar mijn auto gewoon heel graag wilde hebben. Wel pech gehad.
 

JPs_OC2

Forumguru
Goed nieuws!! Eindelijk kan er weer wat rust in 't koppie komen. Hoop dat je nu ook weer beter slaapt.
 

LT83

Forumguru
Geweldig nieuws, echt blij voor je.
Dadelijk als hij klaar is alles gewoon proberen te vergeten en er jaren van gaan genieten!!
Zonder wrijving geen glans! Al was de wrijving hier wellicht wat overdadig te noemen ;)
 

Tees

Donateur
Wat een fijn bericht @JeSko! Een mooi vooruitzicht om de wagen straks weer keurig hersteld voor de deur (of op de oprit van de overbuurvrouw) te hebben staan!
En ook prettig dat de expertise die garage meteen aangesproken heeft, dat zal ze wel leren dit niet nog een keer te doen, anders worden ze van zo'n platform afgetrapt.
 

JeSko

Forumguru
Inderdaad @Tees , ze hebben een verwittiging gehad dus laat ik het er maar bij, ze zullen hier van leren of ze worden inderdaad definitief van het platform verwijderd. Voor de deur zet ik hem niet meer, inderdaad bij de buurvrouw of bij m'n grootmoeder.

@JPs_OC2

Dat moet wel weer gaan lukken hopelijk, al blijft de angst natuurlijk dat het weer gebeurd.
 

SuperBeeb

Forumguru
Mooi! Hoop dat ie snel weer in volle glorie (of beter nog: zonder de wrap ;) ) te bewonderen is en dat je er eindelijk mee kunt gaan rijden!
 
Bovenaan Onderaan