Jesko's Octavia VRS !

JeSko

Forumguru
Als het om een eco pertotal gaat en ik besluit hem te houden gaan ze me lowballen met een laag herstel bedrag, ze geven nooit het volledige bedrag nodig om de auto te maken aldus mijn garagist, dus dan is de rest van de kosten gewoon voor mij :deuk: schiet ik er nog enkele duizenden euro's bij in hahaha geweldig toch, je moet er van houden, je word niet één niet twee maar drie keer genaaid.

Ik had me dit topic anders voorgesteld, word er alleen maar depressief en aggressief van.
 

Tees

Donateur
Dit is toch gewoon strafbaar (corruptie)? Een garage of medewerker daarvan die de expertise doet, moet z'n mondje houden tegen derden daarover. Als die voor een (leuk) bedragje dat toch doet, is dat een strafbaar feit. Als dat ook nog eens persoonsgegevens betreft, is dat een tweede strafbaar feit. Eerlijk gezegd zou ik sterk overwegen aangifte te doen hiervan. Dit is gewoon boevengedrag.
 

leon-cupra

Forumguru
@Tees hoe ga je dat bewijzen? Die expert zal wel zo slim zijn om de bewijzen daarvan te verdoezelen (met zijn privé gsm bellen ipv werk gsm). Heeft weinig nut om daar aangifte van te doen.
Is gewoon dagdagelijkse realiteit. Je zou de verhalen eens moeten horen van mijn schoonbroer. Hij onderhandelt over deals van miljoenen. De “cadeautjes” die hem al aangeboden werden … niet normaal.
 

JeSko

Forumguru
Klopt @Tees , in overleg met mijn verzekeraar ga ik de definitieve uitspraak afwachten ( die komt morgen of overmorgen ) en op basis daarvan handelen we verder. Zei vonden dit ook allemaal heel raar, wat ook mogelijk is zei ze is dat de expertise al offertes heeft uitgestuurd en dat deze garage op eigen houtje heeft gehandeld en mij al hebben benaderd alvorens de definitieve uitspraak gehad te hebben, wat ook gewoon strafbaar is btw, al blijft dan de vraag hoe die sussen aan mijn nummer komen.
 
Laatst bewerkt:

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Autobedrijven zitten vaak in een gesloten biedings systeem waarop ze biedingen kunnen doen op schadeauto's. Het bedrag wat ze kunnen krijgen is mede bepalend voor het totale schade plaatje. Dat wil de verzekeraar zo snel mogelijk helder hebben. Want de hoogste bieding is gelijk aan het bedrag wat ze jou in rekening brengen indien je de wagen zelf houd (of wat er wordt betaald door de hoogste bieder).

Met de duidelijkheid over de bedragen voor de taxatiewaarde + schadebedrag + hoogste bieding weten ze dus waar ze aan toe zijn. Ik heb mijn caravan ook kunnen behouden. Toen ik uiteindelijk duidelijkheid kreeg was het hele proces van het 'hoogste bod' al afgerond.

Hier heeft een autobedrijf welke in dat gesloten biedingen systeem zit extra moeite gedaan om jouw naam te achterhalen. Dat kan op vele manieren, maar vrijwel altijd dan niet legaal, maar via een 'mannetje' (bij de verzekeraar, taxateur of de overheidsinstanties (kentekenregistratie))
 

Tees

Donateur
@leon-cupra dáár hebben we nou de politie en het OM voor! Zelf iets bewijzen hoeft alleen in civiele zaken, niet in strafzaken. Ik besef me ook wel dat de kans klein is dat zoiets navolging krijgt, maar mijn rechtvaardigheidsgevoel zegt dat als niemand iets doet, dit soort boeven gewoon lekker door (kunnen) gaan.
 

LT83

Forumguru
Dit is echt een heel apart verhaal zeg. Snap dat je hier zachts gezegd moedeloos van wordt!
Het lijkt wel een scene uit een slechte soap te worden, hopelijk heb je snel duidelijkheid en kun je verder zonder al deze ellende!
 

EdK

Forumguru
want ik heb ze hier ook nog nooit zien controleren in een 30-zone.
Wel, zou zeggen kom over enkele maanden naar A'dam toe.
Daar is alles binnen de ring sinds 8 dec 2023 naar 30 gegaan.
En nu gedoogd men nog , maar als de kas van het gemeente bestuur leegraakt dan gaan ze zeker handhaven.
Wel ga maar vast overwerken, bekeuring te hard rijden in bebouwde kom zijn vrij prijzig.....
 

Captain Hook

Forumguru
@JeSko Houdt er wel rekening mee dat doxing, in Nederland tenminste, strafbaar is!

Geen idee of dat in België hetzelfde is. Maar voor het geval dat...
 

Captain Hook

Forumguru
En nu gedoogd men nog , maar als de kas van het gemeente bestuur leegraakt dan gaan ze zeker handhaven.
Wel ga maar vast overwerken, bekeuring te hard rijden in bebouwde kom zijn vrij prijzig.....
FYI: (snelheids)geldboetes gaan niet naar de gemeentekas, maar naar het rijk.
Dus dat is ook een broodje aap...
 

Captain Hook

Forumguru
Goed lezen @leon-cupra ;)
Als iemand, iemand anders z'n naw gegevens publiceert ten einde die persoon te exposen, dan loop je het risico dat die 'boef' jou beschuldigt van doxing!
Ongeacht of dat wel of niet terecht was/is.

En hier zie ik de gepubliceerde naw gegevens:
bovendien is dit een publiek gedeelte van het forum en niet afgeschermd.
 

Berrychello

Forumguru
Uit dit topic haal je best veel info (openbaar helaas), maar dat iemand je telefoonnummer heeft is wel heel gek.
 

leon-cupra

Forumguru
@Captain Hook jouw link wel goed bekeken. Doxing gaat om het delen van gegevens op het net met als doel om mensen te intimideren of lastig vallen (niet het lastig vallen zoals bij Jefrey). Daar kan je dat gesprek van Jefrey niet onder toeschrijven.


Edit: zie nu net ook dat je doelt op het feit dat Jefrey de gegevens deelt van de man die belde.
 
Laatst bewerkt:

Peter-036

Forumleiding
Moderator
@JeSko Als die figuur jou nu 6000 euro biedt, betekent dat dat de auto, zoals die er nu bij staat met de schade, voor hem (en ongetwijfeld ook voor anderen) beduidend meer waard is (zij zitten in de handel!). Een argument om er meer uit te slepen bij de verzekeraar (en hun 'experts').
 

hemi24

Forumguru
Los van de emotionele euro’s:

Ik heb even zitten spelen op o.a. de koerslijst van de ANWB én dan is een bod van 6k euro bij een schade van 10k niet echt schandalig te noemen…

Geen leuk nieuws wellicht, maar hou er alvast voorzichtig rekening mee.
 

leon-cupra

Forumguru
niet vergeten @Peter-036 dat zij er ook nog winst op moeten maken. Daarnaast zal de verzekering rekening houden met de wrakwaarde om te bepalen of het een eco per total wordt of niet. Als Jefrey zo graag wilt dat de wagen hersteld wordt , is het beter om een lage wrakwaarde te hebben. Wordt de wagen toch per total verklaard is de waarde van een gelijkaardige auto van tel voor Jefrey en niet de wrakwaarde.
 
Bovenaan Onderaan