Jesko's Octavia VRS !

Tees

Donateur
Goede kans dat die remstoring te maken heeft met de dode accu. Is één van die fouten die daarbij hoort.
Niet gek na 4 maanden stilstand, maar toch jammer.

Herperduin

Forumguru
Slechts een “minor setback”. Als dit alles is dan komt het vast snel weer goed. Er positief in blijven staan. Monty Python heeft een mooi liedje daarvoor gemaakt “always look on the bright side of life” maar in een eerdere film (Holy Grail) maakte ze dit in onderstaand fragment al duidelijk: altijd positief blijven .

IMG_2463.gif
Hoop dat jouw eigen batterij ook oplaadt!
Btw: remprobleem? Een VRS koop je toch niet om te remmen…

JeSko

Forumguru
Men broer gebeld, startkabels eraan, startten en gelijk zonder afspraak doorgereden naar auto5, daar enorm snel en goed geholpen ondanks de drukte en nog complimenten gehad van de mecanicien over de auto :) 230 euro aftikken en daarna verder genoten van de auto, er zijn nog wel wat puntjes maar dat is voor later.

Maar echt jongens wat een gemak om met deze auto mee te gaan met het verkeer, ik krijg echt een wow gevoel als ik ermee rijd, het gemak waarmee je zo op 70 zit of eens even invoegt met 1/5de van je gas is waanzinnig. Meer dan de waanzinnig pk's maakt dit hem echt tot een comfortabele daily.

Ook even de carwash aangedaan, met de rapte want er was weer te weinig tijd, maar zo gaat ie snel worden ( met vrije ramen weliswaar ;) ) dus hier is de preview ;) Straks gaan we met het gezin naar een nachtmeeting, en met de Skoda, even de gedachten verzetten.

20240601_163739_copy_3024x1431.jpg

Cheers!!

EdK

Forumguru
Een voorproefje hoe dit wit is met wat zwarte tinten..... :D

En een mooie avond, en de kinders kunnen mooi acherin slapem als ze moe zijn met zo'n grote kofferbak...:sleep:

JeSko

Forumguru
Ik ga een andere plek moeten zoeken voor de auto, de overburen ( andere buren dan degene waar de Mazda staat ) zijn komen vragen of ik mijn auto wil weghalen. Technisch gezien is dat stuk niet van hun volgens het kadaster, maar goed... Het is mij de ruzie niet waard en discussies aangaan met zo'n mensen daar heb ik de energie niet voor.

Dus morgen proberen of ik hem voor de Mazda nog kwijt kan. Vind het jammer dat na alles er toch mensen zijn die blijkbaar geen begrip hebben voor het feit dat ik nooit nog iets wil parkeren voor eigen gevel. Ze vroegen nog of ik hem niet achter de kerk 1 km verder wilde parkeren, daar is toch plaats genoeg zei ze nog. Wtf? :cautious:

Cars076

Forumguru
Kansloos zulke mensen .
Bij mij in de straat ook van die mensen , maar als er iemand anders op “ hun “ plek staat wel bij mij voor de deur parkeren.

JeSko

Forumguru
Ja idd @leon-cupra , zijn gepensioneerden. Dat stuk voor hun huis ligt er ook braak bij, dus begrijp het probleem niet goed. Last van de uitlaat kan niet, de kleppen staan dicht als ik hem start. Had gehoopt op wat begrip, maar niets.

Arjan1985

Forumguru
Ik zou een grote bus regelen en die op die plek zetten. En na een week aanbieden dat jij wel jouw auto daar neer kan zetten zodra die bus weg is. Of ze een heftig ritje in je Octavia aanbieden. Wellicht snappen ze dan de lol en “mag” je er wel staan.

leon-cupra

Forumguru
Typisch gepensioneerden. Mag niets voor hun eigendom staan ook al is het openbaar stuk. Mijn vader kon vroeger ook enorm sakkeren als er iemand tegenover zijn oprit stond. Tja … we zullen later ook nog zo worden zeker :deuk:

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
De afgelopen 4 dagen met de auto hebben mij snel iets doen beseffen, en dat is dat ik deze auto zo lang als mogelijk wil rijden, dwz echt 10 jaar proberen om deze in goede staat te houden tot het een rariteit is op de wegen.

Het is de eerste keer dat ik het gevoel heb met een auto dat ik geen upgrade ambieer. Met de vorige Superb en Honda had ik altijd het gedachtegoed van zoveel jaar er met te doen, en dan iets anders te zoeken wat weer wat beter of anders was, maar met deze auto heb ik dat gevoel totaal niet.

De manier waarop je ten eerste zit in deze auto geeft je echt een gevoel alsof je een soort van koning op de weg bent, ookal rijden er nog serieus rappere auto's rond, dat weet ik, maar niet in dit budget :D de aanzuig geluiden van de koude intake die door het interieur komen, de harde geluiden van de turbo en de pssjt als je gas los laat, de harde DSG farts en het geluid van de uitlaat zijn echt machtig :love:deze auto is echt een gevoel een vibe, een emotie! Het is niet de best sturende auto, dat is veruit het enige wat grotere kritiekpunt dat ik hem kan geven, maar daarvoor zijn deze ook nooit ontworpen geweest, in tegenstelling tot een Mazda 3 bv, dat is echt een pure rijdersauto. Dit is een "pampersbomber" die je ook enorm comfort geeft op ritten.

Ben er echt helemaal weg van en ik was eerst bang dat ik er onterecht een slechte relatie met ging hebben, en toegegeven, mijn maag heeft de afgelopen maanden een paar keer serieus gedraaid :( maar op de eerste rit voelde ik het al terug, dat gevoel dat je slecht kan uitleggen, het was meteen terug en deed me gelijk beseffen waarom ik deze auto gekocht heb. Intussen heb ik al meer verhaal met de auto opgebouwd dan mogelijk zou geweest zijn als ik er gewoon met gereden had. Op de meeting zaterdag hoorde ik enkele mensen zeggen " Hey, dat is dieje vrs die bij elkaar heeft gezeten na een ongeval" en dan dacht ik, ja dat is die VRS, en ik ben er trots op dat hij hier terug staat :)

Mijn vrouw is er trouwens niet echt een fan van... , gisteren heeft ze er de eerste keer met gereden en ze wou de teruggrit al niet meer doen, het is namelijk " een automaat, en dat is geen echte auto " :D dat is ook één van de redenen waarom ik zo van haar hou, zij is meer autoliefhebber dan ik, ik begin af te blotten en te snakken naar een automaat :sterretjes::maakmegek:

Japanese Power

Donateur
De afgelopen 4 dagen met de auto hebben mij snel iets doen beseffen, en dat is dat ik deze auto zo lang als mogelijk wil rijden, dwz echt 10 jaar proberen om deze in goede staat te houden tot het een rariteit is op de wegen.
Waarvan akte. Proficiat. We gaan je er aan houden ;)

JeSko

Forumguru
Oef, van de andere buurvrouw mag ik de auto wel voor haar grond parkeren, en die plek is groot genoeg voor ons twee :) in ruil ga ik voor hen die plek netjes houden, onkruidjes wieden dus, iets wat ik thuis al goed bijhoud dus dat stukje neem ik er wel bij.

Nog plek zat voor de Mazda.

IMG-20240603-WA0032.jpeg

En een onbewerkt Dji fototje, ben echt tevreden van de kwaliteit, veel beter dan men smartphone camera, en dan is dit nog een screenshot uit een videofragment :D

Screenshot_20240603_130850_Gallery.jpg

Bovenaan Onderaan