De afgelopen 4 dagen met de auto hebben mij snel iets doen beseffen, en dat is dat ik deze auto zo lang als mogelijk wil rijden, dwz echt 10 jaar proberen om deze in goede staat te houden tot het een rariteit is op de wegen.
Het is de eerste keer dat ik het gevoel heb met een auto dat ik geen upgrade ambieer. Met de vorige Superb en Honda had ik altijd het gedachtegoed van zoveel jaar er met te doen, en dan iets anders te zoeken wat weer wat beter of anders was, maar met deze auto heb ik dat gevoel totaal niet.
De manier waarop je ten eerste zit in deze auto geeft je echt een gevoel alsof je een soort van koning op de weg bent, ookal rijden er nog serieus rappere auto's rond, dat weet ik, maar niet in dit budget
de aanzuig geluiden van de koude intake die door het interieur komen, de harde geluiden van de turbo en de pssjt als je gas los laat, de harde DSG farts en het geluid van de uitlaat zijn echt machtig
deze auto is echt een gevoel een vibe, een emotie! Het is niet de best sturende auto, dat is veruit het enige wat grotere kritiekpunt dat ik hem kan geven, maar daarvoor zijn deze ook nooit ontworpen geweest, in tegenstelling tot een Mazda 3 bv, dat is echt een pure rijdersauto. Dit is een "pampersbomber" die je ook enorm comfort geeft op ritten.
Ben er echt helemaal weg van en ik was eerst bang dat ik er onterecht een slechte relatie met ging hebben, en toegegeven, mijn maag heeft de afgelopen maanden een paar keer serieus gedraaid
maar op de eerste rit voelde ik het al terug, dat gevoel dat je slecht kan uitleggen, het was meteen terug en deed me gelijk beseffen waarom ik deze auto gekocht heb. Intussen heb ik al meer verhaal met de auto opgebouwd dan mogelijk zou geweest zijn als ik er gewoon met gereden had. Op de meeting zaterdag hoorde ik enkele mensen zeggen " Hey, dat is dieje vrs die bij elkaar heeft gezeten na een ongeval" en dan dacht ik, ja dat is die VRS, en ik ben er trots op dat hij hier terug staat
Mijn vrouw is er trouwens niet echt een fan van... , gisteren heeft ze er de eerste keer met gereden en ze wou de teruggrit al niet meer doen, het is namelijk " een automaat, en dat is geen echte auto "
dat is ook één van de redenen waarom ik zo van haar hou, zij is meer autoliefhebber dan ik, ik begin af te blotten en te snakken naar een automaat