Jesko's Octavia VRS !

leon-cupra

Forumguru
Ah, dus ik ga mij binnenkort ook zo gedragen?
Yep.
En binnenkort heb je nog minder tijd dan als werkende. Sta je op zaterdagmiddag tussen de werkende mensen te sakkeren in de Albert Hein dat het te druk is terwijl je tijdens de week ook jouw boodschappen had kunnen doen wanneer de anderen aan het werk zijn. Ga je 1000 keer per week zeggen dat het vroeger beter was en dat de jeugd op niets meer trekt. Ga je tegen jouw kinderen beginnen zagen dat ze amper komen. Ga je zagen over het feit dat je met jouw pensioentje niet meer toekomt (alé , dan bedoelen die gepensioneerde dat ze geen +1000€/maand kunnen sparen … 999€) …

:arghh::arghh:
 

EdK

Forumguru
Ben ik blij dat ik in NL woon en niet in België
Daar mag je zonder zwarte gezichten van de jeugd gewoon op zaterdag shoppen :yeah:
Word er met respect gevraagd hoe bepaalde gerechten gemaakt worden of wat je met bepaalde groente kunt doen omdat google het niet weet....
En zo kan ik nog wel even doorgaan.......
Ik kijk er echt naar uit.......... maar duurt nog zo lang..............:pieker:
 

leon-cupra

Forumguru
Ben ik blij dat ik in NL woon en niet in België
Daar mag je zonder zwarte gezichten van de jeugd gewoon op zaterdag shoppen :yeah:
Wss bestelt de NL jeugd gewoon alles online of bestellen ze kant en klare maaltijden. Sta je daar met alleen gepensioneerden in de Albert heiN. :deuk:
Word er met respect gevraagd hoe bepaalde gerechten gemaakt worden of wat je met bepaalde groente kunt doen omdat google het niet weet....
Mss kan je mij helpen, hoe maak je rauwe geraspte worteltjes voor tussen mijn stokbroodje :pieker:
En zo kan ik nog wel even doorgaan.......
Ik kijk er echt naar uit.......... maar duurt nog zo lang..............:pieker:
Ach … voor de jeugd ben je nu al een ouwe z*k , gaat niet op die paar jaartjes aankomen
:pardon:
 

JeSko

Forumguru
Vandaag weer redelijk wat gereden en genoten van de auto, meestal rijd ik er heel kalm mee, zowiezo word er pas half gas en meer gegeven als de olietemperatuur 90° is, maar toen ik met kloppend hart mocht invoegen op de autosnelweg mocht hij zijn beentjes heel even goed strekken, dan besef je pas wat voor een raket je eigenlijk onder je achterste hebt zitten... :D Van moeten vechten om een vrachtwagen in te halen die 90 rijd met mijn Superb, tot alles eraf blazen met half gas, een groter verschil kan er niet zijn. Bij het invoegen zag ik meteen 145 verschijnen, alsof het niets was van 50 ( scherpe oprit te Geel Oost ) naar 145 is toch echt genieten hoor, en dan stond hij enkel in sportstand via de VRS knop, niet eens aan de DSG. Wat een feest!

Gelukkig rijd ik er overigens doorgaans kalm mee, het verbruik zou anders echt gek zijn aangezien je met wat sportiever rijden de benzinemeter goed ziet zakken :D maar ach, het is een hobby auto, ik maak de km's niet en ik maak enkel de juiste km's, te korte afstanden gaat deze nooit doen.

Ik durf overigens toegeven dat ik nog altijd niet aangedurfd heb om het pedaal hélemaal te vloeren, ik wil eerst nog echt wennen aan de wagen.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Wel binnen het jaar ga je meer kilometers maken dan je in heel de tijd met de SuperB hebt gemaakt ....
Maar al rij je 99% netjes aan de snelheid, in die ene procent op het verkeerde moment.......... is je rijbewijs inleveren.... :pieker:
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Nee de Superb heb ik in 3 jaar van 60.000 naar 82.000 gereden, maar in die tijd was de Superb vaak de enige auto in het gezin, die Cactus is er pas later bijgekomen en daarna kwam de Mazda. Zowiezo doe ik geen 10.000 per jaar, eerder 5-7000.
 

Chrisjemol

Forumguru
zoiezo is het met een superb geen 'vechten om een vrachtwagen in te halen' of er was wat mee mis
beetje overdreven wel ;)

maar kan me voorstellen dat het lekker is met dotje gas alles voorbij te zijn. kan soms goed uitkomen
 

JeSko

Forumguru
@Chrisjemol

Nee dat was sterk overdreven, maar met de 1.6tdi kwam ik na een tijdje toch echt wel vermogen tekort naar mijn zin, de Mazda was al een hele grote verbetering tegenover de S2 en dit is helemaal mooi. Geeft toch ook weer wat extra comfort dat je zo makkelijk kan passeren als het nodig is.
 

JeSko

Forumguru
Inderdaad @MarcoO2 , des te sneller zo'n inhaalmanoeuvre voorbij is des te beter, maar ook gewoon om even ergens snel tussen te glippen ( zonder asociaal te doen uiteraard! ) is het beter en veiliger. Met de Superb moest je echt oppassen en veel verder anticiperen, geen probleem natuurlijk maar soms kwam dat wel eens slecht uit.

Naar het SPA centrum geweest, vanbinnen en vanbuiten de auto eens goed verwend, van dat lange stilstaan was er al wat groene aanslag ontstaan op de randen van de raamstijlen en het interieur kon ook wat liefde gebruiken. We gaan hem wellicht toch eens onder handen laten nemen door onze detailer, aangezien mijn gordel ook best vuil is, en deze zou ik graag terug als bijna nieuw willen :)

Met de staat van het interieur ben ik echt tevreden, voor een 10 jaar oude auto is dit nog prima en ik kan het nog wel wat verbeteren.

20240606_094937 (1).jpg

Motorruimte ook eens onder handen genomen, o.a. aan de scharnieren en de spatbord flenzen zat wel wat vuil, alsook op de plastic stukken, deze heb ik eerst afgenomen met een droge microvezel en daarna met wat plastic trim restorer behandeld. Het kan nog beter maar ik was weer lichtjes verbonden aan een tijdslimiet ivm de late shift. :(

20240606_095520.jpg 20240606_095505 (1).jpg

Wat een bruut aanzicht :love: favoriete stukje van de auto is de scherp getekende bumper onder de koplampen, dat maakt het echt een herkenbare VRS. :D

20240606_095956 (1).jpg 20240606_095935 (1).jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan