Jesko's Octavia VRS !

JeSko

Forumguru
Morgen gaan we met de auto naar een bevriende detailer om een afspraak vast te leggen, onder andere voor vlekken op de bestuurderstoel en de gordel(s), dan gaat de auto een beurt krijgen ook om alle geuren en vlekken eruit te halen, zo is de nieuwe start dan compleet.

- vlekken verwijderen
- stofzuigen
- diepte reiniging
- leder verzorgen en voeden
- dashboard en trim reinigen en behandelen
- ventilatie gaten stoomreinigen

Dit kan natuurlijk niet voor een auto van mij, ik vermoed dat dit ook in de garage gebeurd is, wel jammer maar goed..

Screenshot_20240611_073718_WhatsApp.jpg Screenshot_20240611_073700_WhatsApp.jpg

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Wat een gemak zo'n koffer, wat heb ik dat gemist zeg! Op het containerpark dachten ze dat ik de weegbrug niet ging halen, maar het gaat toch allemaal net haha.

Kleppen compleet open is wel een no go eigenlijk... Man wat is dat LUID, en niet bepaald positief, kleppen dicht of op 50% is al zat luid genoeg haha, dat is zo'n machtig voordeel aan deze auto, het is zo'n alleskunner, snel en bloedlink als je wilt, beheerst en ingetogen als het moet, de keuze is aan de bestuurder.

Ik ben verzot op deze auto! :jaja:

IMG_20240611_123105_498.jpg

JeSko

Forumguru
Mijn maat heeft de VRS gekocht ( zie post #1266 ) , bij de testrit was ie om, zijn BMW x1 ingeruild erop, hij gaat er alleen maar op vooruit :D

Mooie volle auto ook, zit zo goed als alles op wat toen te verkrijgen was, Duitse import met mooie km stand.

JeSko

Forumguru
Ja ben er vandaag niet aan toegekomen, gezinsleven gaat voor en het was er ook het weer niet naar. Wrap verwijderen gaat 10x beter met de zon erop en 20+graden temperatuur, en zo'n weer hebben we in België al weken niet meer gehad.

Laatst bewerkt:

1983jeroen

Forumguru
Kom even hier naar de camping in Zuid Frankrijk. Halen we de wrap er hier wel even af in het zonnetje ;)

Heb je gelijk een mooi ritje om van de auto te genieten. Leuke bergwegen ook om lekker te sturen.

JeSko

Forumguru
100 km verder zijn we en wat een kampioen deze auto, doet me weer helemaal denken aan men oude vertrouwde Superb, comfort is dikke prima, misschien wat minder "zweverig" dan een Superb en iets harder, maar waar de Superb zelfs op schroefset soms nog te los was naar mijn zin, rijd deze auto stukken strakker, hier kan ik echt hele lange afstanden met malen zonder last te krijgen van rug of benen. De aangepaste DSG is echt een genot in het dagelijks verkeer, ik vind het erg lekker dat ie zo nauwkeurig afremt op de motor als je gas los laat, zelfs in D.

In Drive is dit gewoon een erg beschaafde auto die met een fractie van zijn vermogen meer dan capabel is om vlotter te zijn dan het dagelijkse verkeer. Irritant koeriersbusje in je kont? Dotje gas en je ben ervan verlost, even snel invoegen met halfgas? Geen probleem, haal je gemakkelijk. Eerlijk gezegd zou deze auto met zijn 220 pk standaard al voldoende comfort geven, maar nu is het natuurlijk extra lekker dat je zoveel overschot hebt :D

Door het natte weer en uiteraard met het gezin erbij heb ik erg rustig gereden, dan haalde ik een gemengd verbruik van 5.8 liter, daar zaten afwisselend 120/90/70/50 en 30 zone's bij, airco stond dan overigens de gehele tijd aan tegen het aandampen van de ruiten, daar ben ik echt heel dik tevreden van. Meer kan je niet hopen van een geblazen benzine blok dus :thumbsup:

CC met een DSG is trouwens zoveel lekkerder dan CC met een manuele bak, groot verschil in gemak en comfort!

Fmoon

Forumguru
Maak je ook wel eens ritjes van 600km+ op een dag? Dan vond ik de stoelen echt ruk worden na een paar uur.

JeSko

Forumguru
@Fmoon

Nee, verste dat ik ooit gereden heb is 200 km in twee keer ofzo, maar ik ben niet lang en ik denk dat langere mensen ( ik neem aan dat je zoals de meesten hier wel wat groter bent dan ik ) sneller last hebben van ongemakken op langere afstanden. Enkel in onze oude Fiat en in de Nissan van men grootmoeder krijg/kreeg ik last van mijn benen en onderrug. Deze zomer gaan we enkele keren wat verder rijden dan zal ik ondervinden of ik last krijg in deze stoelen, maar ik ben vrij zeker van niet.

Rallye

Forumguru
In mijn voormalige RS’en heb ik ook nooit last van de stoelen gehad bij langere ritten. Ook niet na 1.000km op één dag. Prima stoelen.
Het enige waar ik bij alle auto’s last van krijg is mijn rechterknie, maar dat ligt aan de knie (redelijk zware operatie aan gehad).

Bovenaan Onderaan