100 km verder zijn we en wat een kampioen deze auto, doet me weer helemaal denken aan men oude vertrouwde Superb, comfort is dikke prima, misschien wat minder "zweverig" dan een Superb en iets harder, maar waar de Superb zelfs op schroefset soms nog te los was naar mijn zin, rijd deze auto stukken strakker, hier kan ik echt hele lange afstanden met malen zonder last te krijgen van rug of benen. De aangepaste DSG is echt een genot in het dagelijks verkeer, ik vind het erg lekker dat ie zo nauwkeurig afremt op de motor als je gas los laat, zelfs in D.
In Drive is dit gewoon een erg beschaafde auto die met een fractie van zijn vermogen meer dan capabel is om vlotter te zijn dan het dagelijkse verkeer. Irritant koeriersbusje in je kont? Dotje gas en je ben ervan verlost, even snel invoegen met halfgas? Geen probleem, haal je gemakkelijk. Eerlijk gezegd zou deze auto met zijn 220 pk standaard al voldoende comfort geven, maar nu is het natuurlijk extra lekker dat je zoveel overschot hebt
Door het natte weer en uiteraard met het gezin erbij heb ik erg rustig gereden, dan haalde ik een gemengd verbruik van 5.8 liter, daar zaten afwisselend 120/90/70/50 en 30 zone's bij, airco stond dan overigens de gehele tijd aan tegen het aandampen van de ruiten, daar ben ik echt heel dik tevreden van. Meer kan je niet hopen van een geblazen benzine blok dus
CC met een DSG is trouwens zoveel lekkerder dan CC met een manuele bak, groot verschil in gemak en comfort!