Jesko's Octavia VRS !

JeSko

Forumguru
En we blijven dingetjes aanpakken, zo werkte de kleppen van de Remus uitlaat niet meer, deze zijn bluetooth gestuurd en je dient ze opnieuw te verbinden als de batterij van de auto afgekoppeld is geweest. Dankzij hulp vanop afstand van men maatje heb ik de kleppen terug kunnen verbinden met de bluetooth module en de bedieningsmodule. Was er even zoet mee, vooral met lezen en voorbereiden van de stappen, aangezien beide bakjes uit elkaar moeten en je nauwgezet de stappen moet volgen, die dan ook nog eens tot op de seconden juist uitgevoerd moeten worden :laugh:

IMG-20240606-WA0013_copy_708x884.jpg IMG-20240606-WA0014_copy_708x901.jpg 20240607_091025_copy_1134x999.jpg 20240607_092444_copy_3024x1431.jpg 20240607_092446_copy_3024x1431.jpg 20240607_092436_copy_3024x1431.jpg

Bij de derde poging was het raak, :D zoals jullie zien aan de handleiding en foto's moet het best nauwkeurig gebeuren.

En nu kan ie terug in 4 standen open! :yeehaa:

Screenshot_20240607_045422_Adobe Acrobat.jpg
En zo klinkt dat dan :D

Wat doet het DEUGD om terug aan m'n eigen auto te kunnen "werken" :)

JeSko

Forumguru
@hemi24

Nope, die ligt er altijd af, die plaat heeft buiten het visuele geen nut en zo krijgt het blok extra koeling langs boven dankzij de luchthappers in de motorkap. Alle beetjes helpen.

*Niet dat ik hem zo afjaag maar toch :D

JeSko

Forumguru
✅Skoda Octavia RS 2.0TFSI DSG GARANTIE ABT290pk Pano ACC VOL
€ 16.990,00

Mijn beste kameraad wilt voor deze wagen gaan zien, op het oog een nette uitvoering goed in de opties en een goeie prijs gezien de markt, iets meer km's dan mijne maar wel met meer opties. Hebben jullie kennis van wat de ABT tuning net betekent? Hij maakt 290 pk dankzij ABT tuning van 2900 euro, maar wat word hiermee bedoeld? Is dit enkel een chiptuning of ook hardware? De foto's tonen een externe module (ecu ? ) maar veel wijzer word je daar niet van.

Herperduin

Forumguru
@JeSko Dit is wat ik kan vinden:

In deze technologie wordt de ABT Power Software gebruikt in een extra motorbesturingseenheid, de ABT Engine Control (AEC). Zo zorgt ABT voor de hoge standaard in prestatieverbetering, ook in nieuwe ontwikkelingen en het verhogen van high-tech in voertuigen.

Uw voordeel: de seriële motorbesturingseenheid blijft onaangeroerd en het voertuig is volledig diagnosticeerbaar. En als het gaat om de kwaliteit van AEC, zijn de hoge normen van de VW Group van toepassing.

Artikelnummer: V3501520290DNPA/1”

Fmoon

Forumguru
Overigens hoor je wel nog wat slechte verhalen over ABT, nu kan ik daar niks over zeggen natuurlijk (wij van WC eend) maar het is wel knap spul naar mijn idee. Nu zeg ik er toch wat over.

Wat @Herperduin zegt/gevonden heeft moet kloppen overigens.

EdK

Forumguru
Als ik me het goed herinner was ABT de tuner die in opdracht van VAG werkte.
Wilde je je wagen getuned hebben dan kon dit via de VAG dealer en werd de wagen door ABT getuned.
En als ik goed had dan had je ook hierdoor volledige garantie !

Cordoba

Forumguru
... Hebben jullie kennis van wat de ABT tuning net betekent? Hij maakt 290 pk dankzij ABT tuning van 2900 euro, maar wat word hiermee bedoeld? Is dit enkel een chiptuning of ook hardware? De foto's tonen een externe module (ecu ? ) maar veel wijzer word je daar niet van.
ABT (Duitse tuner) heeft heel lang officieel samengewerkt met VAG en had heel vroeger een goede naam. Zo had importeur Pon bedacht om in NL een honderdtal Leon Cupra's (alleen in zwart of in wit) te laten tunen door ABT, die speciale uitvoering was de LE (Limited Edition) 310 omdat deze 310 pk zou moeten leveren. Bij mijn weten heeft werkelijk niet 1 van de 100 exemplaren het opgegeven vermogen gehaald (een enkeling bijna), meerdere exemplaren hadden minder vermogen dan een standaard Cupra (waar ze voor tuning mee begonnen), en alle exemplaren hadden last dat het koppel er zeer plotseling in kwam, en ook weer zo weg was, waardoor de koppeling en de hele aandrijflijn flink werd mishandeld. Bij verschillende auto's is bij hele lage km-stand dan ook de koppeling vervangen, en is de tuning bij veel exemplaren ook vervangen door software van een goede NL Vag-tuner (JD, TVS, Vagtechniek). ABT en Pon hebben hun verantwoording altijd geprobeerd te ontlopen, en ik weet dat er meerdere eigenaren een rechtszaak hebben aangespannen. ABT is voor mij dus iets waar ik met een boog omheen ga.

JeSko

Forumguru
Gemengde reacties dus, heb hem gezegd op te letten want hij gaat hem dinsdag bekijken met dit in het achterhoofd. Ik vind de prijs voor deze uitvoering en opties met jaar garantie ook wel aan de lagere kant, niet verdacht laag maar toch.

Rallye

Forumguru
Het lijkt erop (uit het hierboven gegeven citaat) dat ABT een extra kastje gebruikt voor de tuning. Die kan er volgens mij gewoon tussen uit.

JeSko

Forumguru
Gisteren met m'n zoontje ( vrouw was werken en dochtertje moest naar een verjaardagsfeestje ) een hele namiddag vader zoon Quality time gehad, wat een zalige dag! Zalig weer, zijn twee auto's op afstandbediening meegenomen in die gigantische praktische koffer, samen een mini picknick gedaan, ijsje gegeten, wat foto's en video's gemaakt van de auto, en genoten van de rit heen en terug. Dit zijn de dingen die het leven het leven waard maken :jaja:

En fier dat hij is op zijn auto's :D

20240608_140140.jpg

Deze is een screenshot van de DJi, vind het helemaal top de kwaliteit voor een Gimbal camera :)

Screenshot_20240609_080624_Gallery.jpg

Bovenaan Onderaan