Canon-Eye
Forumguru
Ik ben al sinds 1988 een zeer intensief gebruiker van de cruisecontrol, destijds als retrofit (VDO Tempostaat) die een paar keer overgezet is naar de volgende auto en vanaf 2002 als affabriek ingebouwde voorziening. In die tijd heb ik in totaal 5x (samen ca. 26 jaar) een manueel geschakelde auto gereden en ook 2x (totaal 10 jaar tot nu) een DSG - en dan tel ik de twee handgeschakelde Twingo's van mijn vrouw nog niet eens mee, daar hebben we ook zo'n VDO-ding in laten zetten waar we 2x 10 jaar plezier van hebben gehad (ik reed daar ook nog wel eens mee). Ik mag mezelf op dit punt dus wel als ervaringsdeskundig beschouwen. Ik vind de combi DSG/CC wel ietsje, maar toch ook weer niet héél erg veel prettiger dan met handbak - maar dat ligt dan vooral aan de DSG...CC met een DSG is trouwens zoveel lekkerder dan CC met een manuele bak
Wat je nog kunt checken is het volgende. Rond ons dorp ligt een 60km zone waar veel moet worden afgeremd vanwege de vele hakse bochten. Mij is opgevallen dat de stuurhoeksensor kennelijk invloed heeft op de manier waarop de auto versnelt: als ik heb afgeremd tot zo'n 30/35 km en aan het CC-hendeltje trek, dan herneemt de auto veel sneller op een rechte weg dan wanneer ik nog halverwege zo'n haakse bocht ben. In het laatste geval pakt hij wel een klein beetje op, maar hij gaat rustig en toch voelbaar krachtiger naarmate het stuur weer rechtuit komt. Een prima voorziening imho, die maakt dat ik eigenlijk het gaspedaal nauwelijks nodig heb. Ik vermoed dat het bij jouw Skoda ook zo zal werken?