Jesko's Octavia VRS !

EdK

Forumguru
Ach een ieder gaat weer anders om met zijn emoties......

Ik zou meer problemen hebben als je bloed , zweet en tranen erin hebt zitten en je verkoopt de boel en de kopers gooien de sloophamer er meteen in !!
Hun goed recht maar dat doet bij mij dan wel pijn als ik dat zou zien of horen van derde
Slopen ze de boel nadat ze er een jaar of twee gebruik van gemaakt hebben dan doet het me weinig verder....
 

JeSko

Forumguru
@Eltjo

Bedankt om dit te delen, mannen praten zowiezo niet genoeg over zulke zaken, ik was ook zo alles altijd op kroppen en denken komt wel goed, en er niets met doen en vooral geen emoties tonen, daar ben je niks mee en ik begrijp je heel goed, je verwoest op deze manier jezelf van binnenuit.

Ik heb mezelf ook mentaal en fysiek ziek gedacht tijdens de afgelopen periode, bij mij uit zich dat in zware psoriasis uitbraken, puur door de stress en dat slaat dan op mijn onderrug omdat psoriasis jammer genoeg ook de spieren soms aantast. Dus dat je dit zelf ook ervaren hebt kan ik me compleet in inleven, het emotionele kan zeker het fysieke beïnvloeden, beschadigen maar ook anderzijds positief beïnvloeden.

Als je jarenlang ziel en zaligheid in zo'n huis stopt, is het moeilijk dat achter te laten, en dat is zeker niks om je over te schamen!! Wat dat betreft is het met mijn auto's hetzelfde, maar ik merk wel dat ik het de laatste tijd kan relativeren, en die verandering in mindset was ook echt broodnodig, voor zowel mijn mentale welzijn als het fysieke.
 

JeSko

Forumguru
Echt veel beter zo zonder de halve wrap. Persoonlijk denk ik wel klaar te zijn met het wrappen van mijn eigen auto's, ik vind het zelfs jammer dat m'n vrouw haar Mazda nog gewrapped gaat worden maar goed, dat is ook meer een show wagen en niet mijn auto. Ik persoonlijk ambieer met deze auto niets meer, gwn van genieten en mettertijd gaat hij qua looks meer en meer richting standaard VRS gaan zelfs. Het is ook jammer van de wielen, zwart daar zie je niks van, misschien tegen de winter de verkoop in en even op de standaard wielen rondrijden totdat ik een zilveren of witte set vind?

20240620_085638(1)_copy_1638x3456.jpg
Screenshot_20240622_140210_Gallery.jpg
 

JeSko

Forumguru
Net terug van een rit en de auto geeft aan op het mfd : Linkerknipperlicht controleren!

Maar dit werkt gewoon allemaal.. heb hem eens herstart maar de melding blijft :unsure: er zat daar draadbreuk door het ongeval, maar als het daar weer mis is zou het knipperlicht toch niet mogen werken?

Edit: kan dus als ik het forum goed begrijp liggen aan het feit dat een lampje aan het stukgaan is, maar nog niet helemaal de geest heeft gegeven. Het knipperlichtje binnenin gaat ook sneller dan gewoonlijk toen ik het testte.

Ik heb de oude achterlichten units nog liggen met lampjes erin, maar die zijn volledig met gloeilampen voorzien, degene die ik nu heb zijn led achterlichten van voor de facelift ( dus niet de nieuwe mooie met één enkele C ) , dus ik weet nog niet of die lampjes zomaar passen.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Als ik je goed begrijp dan heb je de melding met LED lampjes erin !?
Toevallig een andere erin gezet door garage zonder dat je weet en die geen canbus is ?
Zelf had ik met daglicht leds dat als ik contact aanzette en meteen starte dan had ik geen melding, maar als ik tussen contact aanzetten en starten 4 sec wachte dan kreeg ik wel een melding.
Dus kijk eens of dit bij jou ook zo werkt.
En anders 2 nieuwe leds erin !
Of om te kijken of het nergens anders aan ligt dan even 2 orginele gloeipitten erin zetten om te kijken of je dan wel of geen melding hebt
 

Goofy@5E

Forumguru
Lampjes passen 1 op 1 maar let op de FL achterlichten hebben een andere aansluiting, kun je oplossen door zelf een stukje kabelboom te maken, op Duits rs forum staat een duidelijke turtorial met de nodige onderdeel nummers die je nodig hebt, heb het ook zo gedaan,
Succes!
 

Malinwa

Senior Member
Het kan inderdaad zijn dat het lampje aan het stuk gaan is en het systeem dit al aangeeft, heb ik ook al voorgehad. Dat de knipperpijlen binnenin sneller knipperen is ook om aan te geven dat één van de knipperlichten het begeven heeft of aan het begeven is.
Een andere mogelijkheid is dat de kabel beschadigd is. Ik weet uit ervaring dat het plaatwerk achteraan, waar de kabel uitkomt, redelijk scherp is. Kan ook een mogelijke oorzaak zijn.

De led PFL achterlichten zijn niet volledig led. Het knipperlicht, achteruitlicht & mistlicht zijn gewoon gloeilampjes. De knipperlichten zijn van het type PY21W en zijn gewoon dezelfde als de 'kale' gloeilampenunit (die jij ook nog hebt liggen als ik het goed begrijp).
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@EdK

Neenee, ik heb deels led units zitten van een nieuwere Octavia, deze zijn ook gwn op de auto gecodeerd. Volgens mij is de allereerste O3 destijds geleverd met volledige units met gloeilampen, daarna kwam een LED variant en nog daarna de LED facelift units bij het introduceren van de O3 FL.

Deze zaten er origineel in, duidelijk met enkel gloeilampen.

20240626_174937.jpg 20240626_174955.jpg

En deze zitten er nu in, met de volledige dubbele C C in LED itt tot de oude units.

Screenshot_20240626_175116_Gallery.jpg

Dankje @Malinwa , dat was wat ik zocht :) morgen eens kijken of de storing weg is als ik de oude knippergloeilampen overzet in de nieuwe units. Komt het achterlicht er makkelijk uit dat je weet?

Edit: lijkt me eenvoudig om het achterlicht te verwijderen als ik YT mag geloven.

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Verwijderen is vanuit de kofferbak heel simpel
Alleen toestemming aan schoonmoeder vragen of je even op haar plekje mag zitten om te sleutelen.... :koffie:
 

JeSko

Forumguru
@Chrisjemol

Neen toch, de spiegel lampen zitten niet mee in de canbus, enkel uit te lezen via VCDS. De auto geeft ook specifiek aan : Linkerknipperlicht achterzijde controleren.
 
Bovenaan Onderaan