Jesko's Octavia VRS !

Malinwa

Senior Member
De unit is inderdaad redelijk makkelijk te demonteren.

Gewoon het plastiek kapje los wringen.
De Torx schroeven los maken.
De unit er uit trekken (Let op: de unit zit nog vast met 2 pinnen, is even wringen maar komt wel los.)
En daarna voorzichtig de stekker los trekken. (Wel opletten dat je de kabel niet beschadigd aan de scherpe randen.)

En de spiegelknippers zitten ook in het canbus systeem.Ik heb daar ook al is een foutmelding van gekregen op mijn display.

JeSko

Forumguru
@Malinwa

Ah toch dan? Ik las hier op het forum dat de knippers niet in de canbus zaten, ik heb van die dynamische smoked led knippers in de spiegels, die werken gewoon beide. Gaat hem dus echt achteraan zitten, thanx voor de tips!

Malinwa

Senior Member
@JeSko Yep, ik heb ook smoked dynamische zitten en in die 3 jaar dat ik ze heb is het nog maar 2 keer voorgevallen dat ik die foutmelding kreeg wanneer ik mijn '4 pinkers' aandeed (en ze deden het nog). Weet niet waaraan het lag maar contact aan/uit en het was verholpen. :)

JeSko

Forumguru
Hmmm... Zou de foutmelding dan daarvandaan komen @Malinwa ? :unsure: ik kan me wel niet herinneren dat ik de 4 pinkers aan heb gehad vandaag. Maar goed morgen moet ik even weg met de auto, dan kan ik eerst zien of de melding niet zomaar verdwenen is zoals bij u het geval was. Zou zomaar kunnen dan! Dan kan ik nog zien of ik een lampje ga verwisselen ;)

Malinwa

Senior Member
Maar bij mij kwam hij toen wel specifiek melden dat het aan de spiegels was en niet aan het achterknipperlicht. Dus daar zal het wel niet aan liggen ;)

JeSko

Forumguru
De foutmeldingen zijn weg, gestart en de BC gaf niets meer aan, des te beter al verwacht ik wel dat het vroeger of later nog eens terug komt.

20240627_141243.jpg

Ben op het gemakje naar de carwash gereden, en verdere aan een oud magazijn nog wat kiekjes gaan nemen, daar heb ik de Mazda ook al eens gefotografeerd. Jammer genoeg met de telefoon, de DJI had ik heel even de tijd niet meer voor. Let alsjeblieft niet te hard op de schades, moet er nog wat tijd geld en liefde in stoppen, maar alles op zijn tijd. :)

20240627_145109.jpg 20240627_145122 (1).jpg 20240627_145127 (2).jpg 20240627_145131 (1).jpg 20240627_145151.jpg 20240627_145205.jpg

Herperduin

Forumguru
Als dan toch iets positiefs moet melden dan ben ik echt jaloers op hoe hij blinkt en de totale achterkant is ook errug mooi vind ik :love:

JeSko

Forumguru
Ja weerspiegelt best fel, is omdat de strip langs de binnen en buitenzijde zit @Japanese Power , stoor me er echter niet aan en het weerspiegelt ook niet in m'n ogen. Enige lastige is dat ik soms het verkeerslicht boven me niet meer zie, het is nogal een lage band namelijk. Maar dan wacht ik gewoon op het getoeter achter me ;)

EdK

Forumguru
Monteer je je fietsenrek aan de voorkant !
Reageert de detectielus daar wel op.
En indien te weinig metaal nog dan ff een plaatje staal erbij monteren...

Voor alles is een oplossing.......
Maar die lussen kunnen kwa gevoeligheid ingeregeld worden op een stalen zool in een veiligheidschoen....

JeSko

Forumguru
@Chrisjemol

Foto's e, kan je met spelen.

- Frontlip gebarsten
- grille gebarsten
- lakschade voorbumper
- lak laat los achter de kentekenplaat

Tis natuurlijk ook geen nieuwe. Komt mettertijd wel goed.

Bovenaan Onderaan