Jesko's Octavia VRS !

MarkvdD

Forumguru
Tot hoever mag een accuspanning dalen bij een auto in rust? Ik vind hier online namelijk erg uiteenlopende meningen over terug. Ik zag dat de accuspanning in de app nu 11.7 aangeeft, auto staat stil van maandag, en ik houd het nogal in de gaten via de app, maar ik meende altijd dat een accu in rust niet onder de 12 v mocht zakken? Of zit ik er nu naast....
Ik zou me hier ook niet te druk om maken. Als hij richting 11V zakt wordt het wel tijd om eens naar de accu te gaan kijken.

Enerzijds is het mooi dat tegenwoordig meer data inzichtelijk gemaakt wordt maar het heeft tegelijk ook nadelen. Men moet het goed weten te interpreteren en als men dat niet kan (niet persoonlijk bedoeld JeSko, je vraagt juist advies) dan kan men er verkeerde conclusies aan hangen of er onnodig ongerust over worden. Wie weet hoe ver bijvoorbeeld soms de accuspanning al is gezakt na een poosje stilstaan zonder dat je het wist en je er geen probleem van had ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Okki

JeSko

Forumguru
Wat een kick is deze auto, niet normaal. We waren even een ijsje gaan eten bij de boerderij, daar achterin zijn van die leuke weggetjes :D kleppen compleet open in standje rood, DSG in S, en gaan... Je moet je gewoon inhouden want je haalt zo snelheden die echt niet normaal zijn, gelukkig hapt ie ook lekker in de remmen. Daarna kwamen we aan de ringweg, even invoegen is dan zo'n dolle pret! Machtig die aanzuig geluiden icm de pops en dsg farts, de uitlaat die brult en briest, en daarna uitbollen want je zit natuurlijk snel veel te snel en dat merk je als je alles en iedereen voorbijknalt... :bloos: dan begint ie te pruttelen en te "knallen" aan de uitlaat, ja dat is gewoon zo'n genot jongens niet normaal! Je moet er echt voor in de mood zijn want normaal rijd ik heel erg kalm en rustig, maar nu was iedereen in het gezin uit op wat knallende actie :ROFLMAO: de laatste 3-4 km dan terug alles in de normale standen, kleppen dicht en als een beschaafd voorbeeldburger door de dorpskern, zo bespaar je de turbo en houd je de buren content haha.

Na zo'n actie beland je wel hier hahaha. Maar die vullen we met liefde, ik word ook dorstig als ik moet presteren ;)


20240711_162742.jpg 20240711_162437.jpg
 

JeSko

Forumguru
Thanks @Speedhunter , kheb mijn krachtpatser terug inderdaad en ik ben er echt elke dag nog dolblij mee, ik neem dan s ochtends men kop koffie en bekijk hem door de venster, beste beeld denkbaar :D . En ik slaap nu ook wel weer geruster nu hij daar geparkeerd staat. :)
 

JeSko

Forumguru
Bezoekje gebracht aan vrienden die op een Opel evenement in Kinrooi zaten, even een dik uurtje op en weer af, genieten op de autosnelweg met dit beest, ook een paar duimpjes gehad van o.a. een S5 en een Tsjechische mede O3 VRS rijder, die keek wel een paar keer om :D altijd leuk die appreciatie van andere fanaten. Ook een stukje Nederland aangedaan, wat een gedoe zeg die 100 tussen bepaalde uren, ik zat al aan 140 toen mijn vrouw zei "hé is dat hier nu maar 100??? :rolleyes: " je houd er geen rekening mee als buitenlander dat er overdag zo'n lage snelheden gelden, ondanks dat ik het hier vaak heb zien passeren en je het dus wel weet, voelt het heel onnatuurlijk aan om daar 100 te slenteren.
 

Chrisjemol

Forumguru
Tja die 100 staat overal aangegeven dus kan je eigenlijk niet missen
Heb veel belgen op mijn bumper hangen wanneer ik gewoon 107 op de cc rij
Dan komen ze voorbij met gebaren alsof je idioot bent, terwijl juist ZIJ zich niet aan de regels weten te houden….
Maar goed lekker weinig van aantrekken ist beste
 

JeSko

Forumguru
@Chrisjemol

Ik had het dus wel gemist ( in eerste instantie ) daarna zag ik het en mijn vrouw ook, was toch blij dat ik weer België binnen reed, gas erop, 100 is voor op de ringweg niet voor autosnelweg imo.
 

1983jeroen

Forumguru
Ik rijd zo'n 35.000 per jaar met de Octavia waarvan ik alle brandstof zelf moet betalen.
Die 100 is wel lekker voor de zuinigheid en dus de portemonnee ;)

Die enkele keer dat je dan wel eens hard kunt en mag rijden waardeer je het alleen maar meer :D
 

Chrisjemol

Forumguru
Heb ooit eens gekeken hoeveel het scheelde in tijd van mijn huis naar mijn werk (47km)
Als ik 140 rij vs 100 scheelt maar 5 minuten ofzo. Dit omdat het niet enkel snelweg is maar ook stuk binnendoor.

Maar in verbruik (met de up toen nog) was het 1:18 vs 1:25

Ergo: dief van je eigen portemonnee en in tijd boeit het eigenlijk niet zo.

Ik snap wel dat je met een Vrs eens lekker dat gas intrapt, maar langere stukken cruisen zal met een up en een Vrs weinig schelen, constante snelheid op de cc
 

JeSko

Forumguru
@1983jeroen en @Chrisjemol

Ja ik maak de km's niet, als ik dan eens autosnelweg doe wil ik wel doorrijden. Verbruik is wat het is als je de km's niet maakt, op de optimistische BC stond daarstraks 6.5-7 liter en dat aan 130 op cc en airco op met 4 in de wagen en nog een hoop spul in de koffer, echt dikke prima! Was ook net geen kwart tank kwijt op het einde. En heb soms echt wel eens doorgeduwd.
 

Rallye

Forumguru
Ook een stukje Nederland aangedaan, wat een gedoe zeg die 100 tussen bepaalde uren, ik zat al aan 140 toen mijn vrouw zei "hé is dat hier nu maar 100??? :rolleyes: " je houd er geen rekening mee als buitenlander dat er overdag zo'n lage snelheden gelden, ondanks dat ik het hier vaak heb zien passeren en je het dus wel weet, voelt het heel onnatuurlijk aan om daar 100 te slenteren.
En dat allemaal om één kalkoenboer te redden: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/een-kalkoenboer-doet-snelheidsverlaging-al-teniet/

Ik rijd zo'n 35.000 per jaar met de Octavia waarvan ik alle brandstof zelf moet betalen.
Die 100 is wel lekker voor de zuinigheid en dus de portemonnee ;)
Ook hier weer de misvatting dat een verhoging van de maximumsnelheid een verplichting in zou houden om dat dan ook te rijden.

@JeSko Mooi dat je zo blij bent met je auto. Ik herken dat gevoel goed.
 

Chrisjemol

Forumguru
Vóór de 100- regel reed ik ook al overal 100…
Je portemonnee redden is van alle tijden en heeft niks met de wettelijke maximum snelheid te maken

@JeSko : zag laatst een superb3 met een Audi RS3 2.5tfsi blok erin met bijbehorende versnellingsbak en getuned
Ding was de normale grote slee die je gewend bent maar dan met 700+pk
Heeeeeel erg tof!
Remmerij er ook op aangepast, hele dikke schijven en brembo klauwen

Dat lijkt me ooit wel wat
 

LT83

Forumguru
Mooi project inderdaad met dat RS3 blok, alleen de eerste cilinder "already left the building" tijdje geleden.
Dus als je het hebt over geld besparen door 100km/h te rijden zijn dat soort projecten echt het anderste uiterste.
Deze slurpen de portemonnee leeg met (tien)duizende euries tegelijk, hahaha :tongue:
 
Bovenaan Onderaan