Jesko's Octavia VRS !

Fmoon

Forumguru
@leon-cupra, ik zit nu tegen de gens van Spanje aan de kust, 32 graden! En de rest van de week ook niet verkeerd, daarna richting Ardèche met wederom 30+ in het vooruitzicht.

In Duitsland hebben we een beetje hetzelfde weer als Nederland dus het is wel even wennen deze temperaturen. Veel plezier @JeSko!
 

EdK

Forumguru
Enige “probleem” is dat je je auto niet mee mag nemen naar het eiland. Dat mogen alleen vaste bewoners.
Jawel hoor !!
Je moet alleen een ontheffing er voor hebben.
3 keer met de auto (bedrijf) er geweest (jachthaven)
Alleen aan die ontheffing zitten wel wat maren !!
Mocht dus rijden van Jachthaven naar Hotel / boot en vice versa !
Maar zat in naseizoen daar en dacht ik rij toch even stukje rond, Maar werd halverwege al aangehouden door de politie die om de ontheffing vroeg.
Afijn heb me rondje af mogen maken omdat het er toch stil was (toerisme ) maar als ik dag erop het weer zou doen dan had ik wel een boete gehad.
 

Herzog Jan

Forumguru
Mooi stadje. Ben ik ook een keer of 3 geweest.


Vandaag was het nog ruk qua weer, maar volgens mij worden de woensdag en donderdag wel okee.
 

Canon-Eye

Forumguru
Veel meer jachthavens of campings in Brielle zou ik zo gauw niet weten @EdK en ik daar toch 36 jaar vlakbij gewoond...

<edit>
Oh wacht, er zitten ook nog een boel jachtsteigers in de stad zelf, in de Jachthaven M H Tromp en naast het fietsveer langs de Brielse Maas. Keus genoeg... :)
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Maar je staart je teveel blind op de campings en jachthavens
Dit is een redelijk nieuw roompot park.

En ja de Meeuw kom ik ook zo af en toe.
Ja het is zij bellen en wij komen .....
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat is in Zwartewaal... weliswaar voorheen (sinds 01-01-1980) gemeente Brielle en dat intussen ook al niet meer, maar het is voor de mensen daar beslist géén Brielle. Ik heb vanaf 1973 in Vierpolders gewoond, net als Zwartewaal een afzonderlijke gemeente tot aan de herindeling van 1980 - en dat voelde toen als een annexatie, bijna een soort "bezetting door een vreemde mogendheid". ;)

Smultip (mits je van vis houdt): als je naar De Meeuw rijdt, ga je waarschijnlijk bij het Bastionhotel de vesting in en dan net voor de brug rechtsaf. Net over die brug links staat al tientallen jaren een grote en drukke viskraam. Absolute aanrader!!!

Een of twee keer per jaar zijn we nog wel eens in de buurt voor bezoek aan vrienden/kennissen en dan ga ik er altijd langs voor een bak kibbeling plus een paar haringen... (zondag & maandag gesloten).
Maar genoeg afgedwaald nu.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
In Dordrecht hebben we ook jachthavens hoor!
Klopt in of tegen het centrum aan, een crime om te parkeren daar..... maar wel een leuk dorp
Verleden jaar bezig geweest met een pompinstallatie verplaatsen en aansluiten

En ja Canon eye bij ons staat het te boek als Brielle
 

JeSko

Forumguru
Na een tussenstop is hij ook weer thuis, gelukkig in één stuk, je weet nooit met die parkings, en gelukkig geen velg geraakt of iets dergelijks. Morgen ga ik hem echt eens goed verwennen zodat hij weer presentabel is voor de TT in Chimay, want eerlijk is eerlijk de auto ziet er enorm bescheten ( Vlaams voor slecht ) uit :(

En ik moet ook eens dringend werk maken van de nodige onderdelen te vervangen, zoals de lip en de grille, de remklauwen herlakken, en enkele kapotte of verweerde interieurstukjes vervangen/behandelen, maar de motivatie ontbrak me wat de laatste tijd. Komt wel weer goed.

20240726_132356.jpg
 
Bovenaan Onderaan