Jesko's Octavia VRS !

leon-cupra

Forumguru
Absoluut. Alhoewel dat ik nog veel andere droomauto's ken. :D

Is, ondanks de haat-liefde verhouding, nog steeds een wagen waarvan moesten ze aan mij vragen "welke wagen zou je nog een keer willen", dan is het absoluut de vRS (maar dan mss voor enkel in de living te zitten :D). Het design van de vRS is toch tijdloos en blijft verdomd knap hé.
 

JeSko

Forumguru
Door ziekte en simpelweg hem niet nodig gehad te hebben stond de auto na de rit van 500 km vorige zondag de hele week stil. Ik draai daarnet het contact aan en ik krijg meteen een waarschuwing "batterij laag", maar de auto start vervolgens wel perfect van de eerste keer. Is dit normaal of iets wat andere herkennen?
 

EdK

Forumguru
Ondanks de melding kan de spanning nog voldoende zijn om te starten hoor !
Maar ondanks dat heb je dus blijkbaar wel enkele sluip verbruikers !?
Die zou ik toch proberen te achterhalen, een volgende keer dan krijg je de melding niet te zien en start hij ook niet omdat hij echt geheel leeg is die accu.....
 

JeSko

Forumguru
@EdK

De driver vlakbij de batterij is ontkoppeld, dus deze kan normaal niets meer trekken. Dashcam staat idd stand-by, die begint te filmen bij verdachte beweging.
 

Canon-Eye

Forumguru
En je weet zeker dat de accu in 100% goede staat is?

Een maand of 2, 3 geleden zat ik (terwijl mijn vrouw nog met haar deel van de boodschappen doende was) rustig in de auto te lezen met alleen de radio ingeschakeld, toen er ineens een waarschuwing oppopte: spanning te laag, verbruikers uitschakelen en/of motor starten aub. Aldus gedaan en het leek opgelost, maar na een paar weken gebeurde het opnieuw.
Dus accu laten doormeten en vervangen (was nog de eerste, dus die zat er vanaf de fabriek gerekend zo'n 7,5 jaar in), nadien geen problemen meer gehad.
 

JeSko

Forumguru
Blijkbaar wel wat dan @EdK , na een week zou je niet verwachten dat een dashcam de batterij zo snel leegtrekt, of de cam schiet erg vaak op omdat het een drukke straat is.

@Canon-Eye

Er zit een nagelnieuwe batterij in van 30 Mei dit jaar. Heb nog speciaal een duurdere start stop variant gebruikt dan die ik eigenlijk maar nodig had ( ss is uitgeschakeld )
 

Fmoon

Forumguru
@Canon-Eye, met radio aan gaat dat inderdaad best snel. Ik
Heb mijn RS wel eens een maand uit gehad en die starte zonder moeite. Lijkt me dus dat je ergens een lekje hebt @JeSko. Als staat er op een accu geen leeftijd, deze paar maandjes zou wel heel snel zijn.
 

JeSko

Forumguru
Starten deed ie ook zonder moeite @Fmoon , maar hij gaf wel al een waarschuwing, wat ik wel bizar vind. En ik haat elektrische/elektronische problemen want daar ken ik de ballen van :D
 

EdK

Forumguru
maar hij gaf wel al een waarschuwing
staar je er niet teveel blind op !
Er staat een instelling van een X aantal Volt in de BMC, en als deze daar één tiende onder komt dan krijg je dus die melding al !
Dus gewoon ff lekker aankijken !
Ik heb een zakelijke app tbv KM registratie maar zie ook de status van de wagen en ook de accuspanning
Gaf in app tijdje terug 10,4V aan maar starte als een tierelier !
Collega op kantoor belde me ( kan ook de gegevens zien) en had over de spanning.
Gezegd dat hij zich niet druk moest maken om een app want start stop werkte gewoon bij de verkeerslichten en als accu leeg is of onder de ingestelde waarde dan schakelt start stop niet in !!

Dus lekker aankijken @JeSko en je niet gek laten maken door een melding als hij nog gewoon start......
 

JeSko

Forumguru
Oke top @EdK , dan houd ik het gewoon wat in de gaten en kijk ik het effe aan, ook idd omdat ie perfect startte van de eerste keer maak ik me, nog, weinig zorgen.
 

JeSko

Forumguru
Alle lijmresten van de folie zijn er eindelijk af, vooral in de deurstijlen heb ik nog veel restlijm moeten weghalen, ook met de lakstift wat steenslag schade weggewerkt, daarna was het wel nodig om hem zen wekelijkse wasbeurtje te geven.

20240806_173807.jpg 20240806_174016.jpg

Tevens is de Foliatec set aangekomen, dus de stoppers zijn binnenkort terug schreeuwerig oranje :D

images.jpeg

Verder ben ik ook bezig met alles netjes te zetten vooraan, nu zit er een honingraat grille in maar een matte en dus een kapotte. Die word vervangen met deze van Kopacek, wel grof geld voor wat plastic --' maar goed, het is een WIN dat deze hoogglans is, dat alleen al gaat hem echt afmaken vooraan :)

Screenshot_20240807_060653_Samsung Internet.jpg

En ten slotte wordt de frontlip vervangen door een nieuw en ander exemplaar, deze subtielere variant van Kopacek vind ik knapper dan de huidige, die is me te extreem qua hoeken, deze lip loopt mee met de carrosserie lijnen vooraan en sluit netjes aan met de bumper richting de voorwielen.

Screenshot_20240807_060740_Samsung Internet.jpg

En dan zal het wachten zijn op Januari, tegen dan is het keuren en moet ik nog een motor isolatie kap vinden (70 euro) en gaat ie zen onderhoud krijgen.
 

JeSko

Forumguru
Soms vind je tijdens een random ritje een juweeltje van een locatie, zo lag deze verlaten laaddock troosteloos aan de kant van een matig drukke weg. Jammer dat ik enkel men mobiele telefoon bij had :( had dit liever met de DJi of de Nikon gedaan. Kan daar echt van genieten, zo'n grave plek ontdekken, de auto die er tot zijn recht komt, de rust en gewoon chill wat kiekjes schieten, heerlijk!

Vintage deze :)

Screenshot_20240808_173426_Instagram.jpg 20240808_145925_copy_1638x3456.jpg 20240808_150029_copy_1431x3024.jpg 20240808_145641_copy_1378x2913.jpg 20240808_150745_copy_1431x3024.jpg 20240808_145705_copy_1431x3024.jpg
 
Bovenaan Onderaan