JeSko
Forumguru
Enkele sfeerbeelden van de TT open trophy in Chimay vandaag. Zalig dagje met een stralende zon, ronkende motoren, nieuwe vrienden en indrukken, en lange ritten door mooie heuvelachtige landschappen. De Skoda heeft zich echt kranig gehouden, geen krimp heeft ie gegeven in de Ardennen, olietemperatuur is ondanks soms goed doorpeperen niet boven de 97° geweest. Het is wel geen bochtenauto, zelfs niet met alle onderstel aanpassingen, dat wist ik al, maar in een dolle rit in het gezelschap van een GR86 met 250 pk en een Type R met 310 pk werd dat nog eens duidelijk. Op de rechte stukken en in de flauwere bochten blaast ie wel gewoon alles uit de weg, daar moest ook de Type R me laten gaan, waanzinnig snel! Heb er heel veel plezier aan beleefd, al heb ik nog wel moeite met het bedienen van de DSG, zeker in de bergen.. om één of andere reden wilt het me nog niet goed lukken de auto naar mijn zin in manuele stand te laten rijden, om die reden laat ik de DSG dan ook maar gewoon in D staan, en zet de rest maar in S via de VRS knop. Ik ben jaren schakel auto's gewoon en dat flipperen aan het stuur went niet snel. Al maak ik wel handig gebruik van het terugschakelen met de linker flipper als ik bv van 100 door wil trekken, dan zit ie ook zo op 150,160,170,180 ..
De race zelf was overigens waanzinnig, wat een legends zijn die mannen op die machines, zeker die 1000 cc klasse is adembenemend en geschift. Je voelt je haren gewoon suizen in de wind als ze passeren en mijn hart bonkte mee voor die mannen wanneer ze tegen 300 door de straten van Chimay knalde, soms wiel aan wiel! W-A-A-N-Z-I-N !
De race zelf was overigens waanzinnig, wat een legends zijn die mannen op die machines, zeker die 1000 cc klasse is adembenemend en geschift. Je voelt je haren gewoon suizen in de wind als ze passeren en mijn hart bonkte mee voor die mannen wanneer ze tegen 300 door de straten van Chimay knalde, soms wiel aan wiel! W-A-A-N-Z-I-N !