Jesko's Octavia VRS !

JeSko

Forumguru
Enkele sfeerbeelden van de TT open trophy in Chimay vandaag. Zalig dagje met een stralende zon, ronkende motoren, nieuwe vrienden en indrukken, en lange ritten door mooie heuvelachtige landschappen. De Skoda heeft zich echt kranig gehouden, geen krimp heeft ie gegeven in de Ardennen, olietemperatuur is ondanks soms goed doorpeperen niet boven de 97° geweest. Het is wel geen bochtenauto, zelfs niet met alle onderstel aanpassingen, dat wist ik al, maar in een dolle rit in het gezelschap van een GR86 met 250 pk en een Type R met 310 pk werd dat nog eens duidelijk. Op de rechte stukken en in de flauwere bochten blaast ie wel gewoon alles uit de weg, daar moest ook de Type R me laten gaan, waanzinnig snel! Heb er heel veel plezier aan beleefd, al heb ik nog wel moeite met het bedienen van de DSG, zeker in de bergen.. om één of andere reden wilt het me nog niet goed lukken de auto naar mijn zin in manuele stand te laten rijden, om die reden laat ik de DSG dan ook maar gewoon in D staan, en zet de rest maar in S via de VRS knop. Ik ben jaren schakel auto's gewoon en dat flipperen aan het stuur went niet snel. Al maak ik wel handig gebruik van het terugschakelen met de linker flipper als ik bv van 100 door wil trekken, dan zit ie ook zo op 150,160,170,180 .. :oops:

De race zelf was overigens waanzinnig, wat een legends zijn die mannen op die machines, zeker die 1000 cc klasse is adembenemend en geschift. Je voelt je haren gewoon suizen in de wind als ze passeren en mijn hart bonkte mee voor die mannen wanneer ze tegen 300 door de straten van Chimay knalde, soms wiel aan wiel! W-A-A-N-Z-I-N ! :rockon::rockon::rockon:



20240728_090816.jpg 20240728_090726.jpg IMG-20240728-WA0001.jpg 20240728_125946.jpg 20240728_125753.jpg 20240728_122845.jpg
 
Chimay zat er dit jaar niet in voor mij, maar probeer toch altijd wel een paar races te bezoeken van het IRRC. De races in Hengelo, Horice (CZ) en Schleiz zijn ook altijd de moeite!
 

JeSko

Forumguru
Ja we gaan ook meer zulke dingen doen @OctaviaSportBusiness , ben wel een beetje meer richting motorsport en autosport aan het gaan qua interesses, zo'n dagen aan het circuit zijn toffer dan dagen aan één of andere auto-bijeenkomst.
 

JeSko

Forumguru
Wat wel een probleem is, mijn vrouw zit echt slecht in de auto.. in haar Mazda heeft ze nooit last van haar rug, in de Octi kloeg ze al na 1 uur meerijden dat haar rug echt kapot was. We hebben alles geprobeerd qua verstelling van de stoel, maar deze stoelen geven niet de mogelijkheden die de stoelen van de SuperB wel gaven. Daar zat ze toch wat beter in :(
 

Canon-Eye

Forumguru
Misschien eens iets proberen met een los, voorgevormd rugkussentje? Mijn vrouw heeft daar veel baat bij op de wat langere ritten. En hetzelfde kussen gebruikt ze ook op de bank in huis.
 

leon-cupra

Forumguru
Vind dat wel bizar. Ik vind persoonlijk de stoelen in de vRS de op 1 na beste stoelen die ikzelf ooit gehad heb. Die van de Cayman waren net iets beter.
 

Canon-Eye

Forumguru
Daar is niks bizars aan. Wat werkt voor de één pakt lang niet altijd goed uit voor de ander. Mensen (en hun lijven) verschillen...
 

JeSko

Forumguru
@Canon-Eye

Een goede suggestie, het zal inderdaad zoeken worden naar zulk een oplossing, want ik mag dan wel goed zitten de passagier moet ook comfortabel zitten.

@leon-cupra

Ja ik vind ze ook mega goed zitten, ben uitgestapt na 2 uur aan één stuk en ik voelde weinig tot niets, ik had het gevoel zo nog wel 2 uur verder te kunnen. Maar elk lichaam is anders natuurlijk.
 

leon-cupra

Forumguru
Had dezelfde ervaring @JeSko toen ik mijn VRS ging ophalen vanuit Limburg. Was toch 3u rijden en was een verademing tov de voorgaande stoelen in mijn vorige wagens.
Heb daar eigenlijk nog heel weinig mensen over horen klagen, vandaar dat ik het wel bizar vind, maar uiteraard is iedere mens anders. Mss heeft het onderrug te weinig steun? Ofwel ga jij gewoon iedere keer veel te hard waardoor ze verkrampt in de wagen zit :D
 

JeSko

Forumguru
Dat zou men interieur niet ten goede komen, zo'n aparte stoel erin, en dan moet ook de elektrische voorbereiding er zitten en ik betwijfel of dat er is voor de VRS, althans, bij mijn ouder model zal het er zomaar niet zitten.
 

EdK

Forumguru
ben wel een beetje meer richting motorsport en autosport
Vloegel toen ik niet meer klein was maar ook nog niet groot , ging ik met neef altijd naar 1/4 mijl sprintraces op openbare weg.
Waren dan auto's en motoren die die gasten zelf hadden opgebouwd en getuned.
Was er één bij die in een Mazda 323 een V8 had ingebouwd, maar was van buiten niet te zien.... echt waanzin
Maar of die 1/4 mijl races heden ten dagen nog op polderwegen worden gehouden ??? Durf niet te zeggen
En ja vloegel de TT assen vond ik de 125CC en de zijspan races altijd mooi om te zien
Helemaal toen Streuer en Schnieders wonnen op Assen ........ FEESTTTtttttttt

 

Chrisjemol

Forumguru
Zeker. Reed soms ZAC, van zon sprintcup op zolder, RLC langstrecke 8hr races op de nurburgring-GP strecke, af en toe eens een OW-cup en MSL-cup op zandvoort.

Heb jaren lang gereden met steeds dikkere motoren maar wil er nu geen geld aan uitgeven

Dit was de dikste motor die ik had. Een BMW S1000rr volledig aangepakt. 211pk op het achterwiel en stuk lichter dan standaard.

Ps: op chimay reed ook iemand die ik ken. Kevin Mos voor nelon racing op een groene zx6r
 

Bijlagen

  • IMG_4633.jpeg
    IMG_4633.jpeg
    69,7 KB · Weergaven: 13

Fmoon

Forumguru
Ik vond de stoel van de RS ook niet lekker zitten. Kreeg altijd last van onderrug en benen. Andere auto’s nooit last van. Maargoed op een paar vakanties na zat ik er nooit langer in dan een uurtje.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan