Jesko's Octavia VRS !

JPs_OC2

Forumguru
Toch maar met hetelucht aan de gang @JeSko in plaats van afwachten tot de zon een keer de boel kan verwarmen?

In ieder geval > goed bezig! Ziet er al weer een stuk beter uit :cool:

JeSko

Forumguru
Idd @JPs_OC2 , ik had nog eens vrijaf en als we op de Belgische zon moeten wachten had ie nog lang in twee kleuren rond gereden :D

Helemaal eens @eriktv , dat kleine detail vind ik het mooiste aan deze generatie RS, maakt ze enorm herkenbaar :D

Eltjo

Forumguru
Mbt CC; ik gebruik CC al op de paar km die 62 km/u naar mijn werk rijd en altijd op wegen boven die snelheid.

Als het snelheidsverschil tov de ingestelde CC snelheid groter is en ik Resume druk, vind ik dat er veel te hard aan getrokken wordt en verwacht dat een even zware auto met minder pk's dat geleidelijker doet (maar nog te snel). Dus doe ik dat bijna altijd met de voet en druk pas Resume als ik weer bijna op de snelheid zit.

Wat jammer is van mijn (oude) CC, is dat na schakelen weer Resume getoetst moet worden. Ik heb andere auto's gereden die waarbij schakelen gewoon kan en de snelheid wordt gehandhaafd. Maar ja, meestal rij je toch al in z'n 5 of 6 als je op CC rijdt.

De snelheid zal bij mijn auto misschien eens +/-5 km/u bij in- en uit een korte snelwegtunnel.

Laatst bewerkt:

Herperduin

Forumguru
De motorkap...
Ziet er al stukken beter uit maar idd de motorkap… En als we dan toch dingen roepen die ik niet mooi vind, dan zou ik die rare zaken aan de deur bovenaan bij raam ook wel kunnen noemen.
Maar juist dit alles maakt het jouw auto en daarmee uniek dus kan ik het alsnog wel waarderen. Vooral jouw enthousiasme, de trots en het delen ervan met ons is gewoon altijd een groot feest om te lezen en zien.

JeSko

Forumguru
@Herperduin

Rare dingen? De window visors? :laugh:die dingen zijn praktisch vind ik, en stoort me totaal niet, lekker handig om de ramen met regenweer toch op een kier te kunnen zetten, airco ben ik nl nogal gevoelig aan met m'n astma :( laatst ook met de wat langere trip, hele tijd die airco aan en dan speelt mijn astma weer op. De motorkap krijg ik veel gemengde reacties op, maar vooral in het echt hoor en zie ik mensen er positief op reageren en niet enkel in mijn gezicht :D omdat het een print met 3D effect is is het in het echt vele knapper dan op foto. Maar snap goed hoor dat iemand het niks vind, het is echt 50/50 deze.

JeSko

Forumguru
Vandaag een brief van het OM in de bus gehad, of ik aanwezig wil zijn bij de zitting en zo ook burgerlijke partij wil zijn tegen de tegenpartij die m'n auto beschadigd hebben. Ik mag het ook gewoon laten voor wat het is, maar misschien is het interessant om de tegenpartij aan te horen en het proces te zien, zodat ik het misschien wat meer kan plaatsen. Ik heb hier emotioneel toch van afgezien en ik durf mijn auto eigenlijk nergens nog parkeren, ben er tot het bezetene aan toe met bezig " kan hier iemand tegen de auto zitten? Zou ik hem daar wel parkeren? Hmm toch maar weer verzetten --' " om zot van te worden.

Morgen moet ik contact opnemen met mijn verzekering en de rechtsbijstand inroepen, info inwinnen over een advocaat en dergelijke. Zijn er nog niet bepaald klaar mee.

Canon-Eye

Forumguru
Voor een goede verwerking is het misschien wel goed om het hele proces tot het einde toe mee te maken, tot en met de uitspraak. Daarna is het klaar en kun je het wellicht vanje afzetten.

Fmoon

Forumguru
@JeSko, dat van het parkeren is iets wat ik ook heb. Ik sta altijd achteraan bij een parkeerterrein en wil ook wel eens niet kunnen kiezen, andere mensen (echt het overgrote deel) hebben niks met het stuk staal van een ander en ook niet van hunzelf. Soms zie je dat mensen hun auto ergens tussen proppen terwijl er 5 meter verderop helemaal niemand staat. Zo ook als ik dus helemaal achterin ergens alleen parkeer en als ik terugkom dat er dan precies naast mij een auto staat, nog heel dichtbij ook dat de deur maar net open kan, dan vraag ik mij wel eens af wat de gedachte van mensen is.

Ik heb zelf nooit schade gemaakt, het is altijd een ander die het doet. Je moet me eens zien als we op vakantie gaan bij tankstations als er even geplast moet worden, tegenwoordig zoek ik van te voren plekken op even van de snelweg af, stuk rustiger… kinderen zijn inmiddels tieners en hoeven niet altijd meer onverwachts te plassen, en als mijn vrouw moet… dan blijven ze toch zitten en bewaken het staal.

Echter moet je ook bedenken, het is maar staal en maar een auto, komt altijd wel weer goed. Ik zelf ben altijd wel even ziek van een plek (bij de Octavia ooit een dennenappel op vakantie op de auto gehad) maar dat moet wel snel weer omslaan in “het is maar een auto”.

JeSko

Forumguru
@Fmoon

Ja snap je gevoel helemaal, heb dit altijd al wel gehad ( mijn vrouw trouwens ook ) maar nu met de laatste gebeurtenissen is het vele malen erger geworden. Kinderen zeggen het zelf ook, "hier gaan ze onze auto niet raken he papa? Zou je hem hier wel zetten?" o_O moet soms nogal een schouwspel zijn als ze ons zien parkeren.

Neen inderdaad het is en blijft uiteindelijk maar een auto, maar toch, als je altijd zuinig op alles bent geweest ( auto, werkmateriaal, technologie ) dan zit het er wel wat ingebakken. En degene die niks geven om spullen gaan dan ook nul respect tonen voor andermans gerief.

Zelf ook nog nooit schade gemaakt, het is altijd door toedoen van anderen.

1983jeroen

Forumguru
Ik parkeer ook altijd op een hoek, achteraan, niet naast anderen bij voorkeur. Dat soort dingen
Mijn vriendin is altijd weer verbaasd over de plekjes die ik uitzoek.
Als het echt niet anders kan wel tussen anderen, maar als het erg krap is rijd ik door.

EdK

Forumguru
Met parkeren tussen twee wagens kijk ik wel altijd hoe die wagens er uit zien.
Zitten ze onder de krassen en deuken dan rij ik ook door en eventueel kom ik een uur later terug als het rustiger is.
En ja wat Canon eye ook al zegt, misschien toch goed om het proces wel bij te wonen om het uiteindelijk een plekje te geven.
Ik denk dat ik het wel zou doen als ik voor mezelf spreek,
Maar goed een ieder denkt dat anders over en je moet zo en zo doen wat jezelf het beste lijkt....
Elk mens is anders met verwerken van dingen....

leon-cupra

Forumguru
Bijwonen van het proces zal niet hetzelfde verwerkingsproces geven als vb een proces bij een moord.
Het proces bij Jef is gewoon bandwerk. Twee advocaten even aan het woord, verdachte even zijn spijt betonen en hupla, rechter maakt zijn besluit. Denk dat het besluit dan meestal ook veel te licht zal zijn voor het “slachtoffer”. Dergelijke gevallen (zeker met alleen maar blikschade) geven in het “verwerkingsproces” imo geen meerwaarde, integendeel, durf ervoor te wedden dat het enkel nog meer frustraties oplevert.

Captain Hook

Forumguru
, durf ervoor te wedden dat het enkel nog meer frustraties oplevert.
Dat dus.

Want misschien komt de verdachte niet eens opdagen en wordt de zaak bij verstek afgehandeld.
Dan sta je er bij, verbaasd en al en voordat je het weet is de volgende aan de beurt...

Bedenk ook: 't Is geen heftige strafzaak die de pers haalt, maar iets wat administratief wordt afgehandeld.

Eltjo

Forumguru
Ik zou er ook maar niet heengaan als ik zie wat je schrijft. Je bent veel te begaan met het stuk blik....

Met mijn eerste auto had ik dat ook. Ik stond met tranen (waarschijnlijk ook omdat ik ‘geluk’ had gehad) in mijn ogen op de sloop nadat die total loss was. Het lijkt me altijd nog weer leuk om een van mijn oude auto’s of het type nog eens te rijden.
Je krijgt ergens een band mee als je er zelf zo mee bezig bent geweest.

Ondanks dat de huidige slechts mijn 6de auto is in 28 jaar tijd, vind ik het niet doenlijk om een 5 tot 14 jaar oude auto met >150dkm kras- en schadevrij te houden. Anders wordt het wat mij betreft te krampachtig. Je moet ook nuchter redeneren.
Ik kon een aantal jaren geleden voor € 250 (daar deden ze hier een hoekje voor) de voor- en achterbumper laten netjes maken en spuiten in PL, maar dan moest ik de auto wel 3-4 dagen missen. Dat vond ik niet handig op vakantie en inmiddels zitten er ook meer beschadigingen op en heeft het ook weinig zin meer. De auto bezwijkt daar niet onder... het gaat niet roesten of zo en probeer het met een beetje poetsen wel minder te maken.

Met ons vorige huis waar ik 17 jaar woonde was het anders. Daar heb ik binnen van alles gemaakt onder het schuine dak, dichte knieschotten vervangen door deurtjes in de kamers en badkamer. Kledingkast, vast dressoir en badkamermeubel gebouwd en een wenteltrap naar zolder gemaakt. Dat alles, samen met liefde, herinnering en tijd bleef achter na de verhuizing. Ik wordt nu nog emotioneel.
Alle beslommeringen zelf geregeld, incl. advertentie (Makelaarsland) en we zijn verhuisd naar een mooi, veel groter, meer vierkant en praktisch huis met veel meer ruimte waar standaard kasten gebruikt worden. Ik voelde me na de verhuizing echter helemaal niet blij, tot huilen toe, in zo’n mooi huis...! Dat kwam omdat ik het oude nog niet kon loslaten.
De zomervakantie werd besteed aan verhuizen, (binnen 1 week sleutel krijgen en oude inleveren), inrichten en allerlei klussen.
Een week of wat nadat ik weer aan het werk ging werd ik ziek - sarcoïdose bleek dat te zijn. 3,5 week koorts, harde bulten die ontstonden op armen en been en totaal geen energie op mijn 47ste. Een maand niet gewerkt.
Ik zou nu al zeker niet meer terug willen wonen in het oude huis, daarvoor woon ik hier veel te mooi met fijnere buren.

Ondanks dat mijn huisarts het ontkent, meen ik dat ik mezelf heb ziek gedacht. Ik heb sindsdien constant zere knieën en heupen (geen pijnstilling of zo). En dan ben ik er erg goed en snel weer vanaf gekomen.

Probeer, probeer het van je af te zetten @JeSko, dat is het allemaal niet waard.
Het leven biedt meer, veel meer, zoals je familie!

Zo, lang verhaal, weer wat van me af geschreven en hopelijk kan je het nu meer loslaten.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan