Jesko's Octavia VRS !

JeSko

Forumguru
Bizar, naja... Zal wel zien wat het geeft nu, het is de kost natuurlijk niet op zo'n auto maar goed, soms wel irritant.
 

Malinwa

Senior Member
Ik had ook eens een specifiek setje van Varta CR2025 batterijen die het niet zo lang uithielden in mijn Octavia (3-4 maanden). Nu heb ik er Panasonic in steken en die gaan ongeveer een jaartje mee. Kan misschien een slechte batch geweest zijn.
 

Malinwa

Senior Member
Ook heb ik een aantal jaar geleden de originele xenon lampen vervangen door de Osram Night Breaker Laser lampen omdat de verlichting ondermaats geworden was. Die Osrams zijn wel een verbetering tegenover de originele die er in staken.
 

JeSko

Forumguru
Dat zou kunnen @Malinwa , zou wel verklaren waarom ze zo snel de pijp uit gaan. Die Osram bestel ik volgend jaar even dan, de originele zullen ook bij mij na 11 jaar wel gewoon hun beste tijd gehad hebben, wat het zwakke lichtbeeld verklaart.
 

SuperBeeb

Forumguru
@JeSko Past er geen 2032 in? Dealer had er bij mijn Passat ook een 2025 ingedaan. Ontdekte t toen ie wel erg snel weer leeg was. Maar 2032 past ook (zelfs met de Keylock-protectorchip eropgeplakt). Gaan iets langer mee.
 

JeSko

Forumguru
@SuperBeeb

Nee dat past niet, al geprobeerd, je moet bij deze sleutel de batterij deels onderin de sleutel behuizing duwen en daarna klikt ze aan de andere zijde onder een plastic lipje, dat lukt me enkel met 2025, de 2032 wilt niet onder dat lipje gaan vanwege te dik, en ik wil ook niets forceren.

Vraag me ook af of het geen kwaad kan er zomaar een andere batterij in te plaatsen, zijn de spanningen van die knoopcellen niet anders?
 

EdK

Forumguru
dat lukt me enkel met 2025, de 2032 wilt niet onder dat lipje gaan vanwege te dik
De eerste 2 cijfers geven de diameter in millimeters aan , maw 2032 is dus 20mm oftewel 2 cm
de cijfers 3 en 4 moet je een komma tussen zetten en die geven de dikte aan van de batterij !
Dus 32 is dus 3,2mm dik

En zoals Peter al zegt beide zijn 3V, maar dat zijn er meer en kun je op de volgende link ook zien
 

Rallye

Forumguru
Ik ben nu volgens mijn auto aan de tweede batterij voor de GTI toe, in bijna twee jaar dus. Ook bij de Octavia RS regelmatig een batterij vervangen. Mogelijk gebruikte die wat meer omdat de Octavia een elektrische achterklep had, waarbij je dus vaker de knop van de sleutel lang ingedrukt houdt.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ca. 2 jaar lijkt me niet zo gek voor een auto met Kessy - en dát lijkt toch doorgaans wel de grootste stroomvreter te zijn.
Die open- en sluit pulsjes lijken nauwelijks stroom te verbruiken, afgaande op de vele mensen die melden dat ze vele jaren geen batterijtjes hoefden te vervangen. Dat geldt ook voor de AB's van mijn voorgaande F2c: ik heb er ruim 7 jaar mee gereden zonder batterijwissel. De Leon (met Kessy) heb ik nu dik 6 jaar en onlangs heb ik één van de batterijen vernieuwd; dat was dan het derde batterijtje vanaf nieuw. "De mijne" heeft zich overigens nog niet gemeld. Beide sleutels worden gebruikt, want ik heb 'm altijd standaard in mijn broekzak zitten en als we samen onderweg zijn heeft mijn vrouw haar sleutel ook altijd bij zich, ongeacht wie van ons er rijdt.
 
Laatst bewerkt:

Fmoon

Forumguru
Ik had eens van die goedkope dingen van Aldi, was elke 2 weken raak. Toen Vartra en die deden het altijd wel een maand of 6-7.
 

JeSko

Forumguru
Kmoet vandaag de auto gaan halen, maar ik ben er eigenlijk momenteel niets mee, keuring loopt nog tot 24 december, maar de module kan niet gemaakt worden de printplaat is echt kapot ( had hij nog nooit gezien ) , zelfs de kleppen kunnen niet manueel gesloten worden, en dit komt van iemand die niets anders doet dan Remus plaatsen, enige oplossing is bijna 800 aftikken voor een module, maar te laat voor de keuring ben ik zowiezo.

Ik ben klaar met de auto, hij gaat definitief weg.
 

hemi24

Forumguru
Zo’n klep is een ding met twee draadjes; met de juiste spanning erop stuur je die gewoon dicht lijkt mij?!?
Daarnaast zou je de stelmotor van de klep af kunnen halen en het asje vastzetten.
En anders: klemmen los, uitbouwen en stuk pijp er tussen!
 
Laatst bewerkt:

MarcoO2

Forumguru
Echt wel ontzettend balen dat een avontuur wat zo enthousiast begon nu zo doodloopt. Volkomen begrijpelijk, als de klik weg is komt het niet meer goed. Jammer!

Anderzijds: het opent de deuren voor een mooi Japans avontuur ;)
 
Bovenaan Onderaan