Jesko's Octavia VRS !

JeSko

Forumguru
@Kanerr

Ja en nee, ik moet herkeuren voor ongeval, dus ik heb een tijdelijke rode kaart ( mag rondrijden tot 3 maart ) , maar ik weet niet of ik nu nog eens de gewone keuring moet doorlopen of ik gewoon door mag naar de keuring na ongeval :D ik neem aan dat het nu enkel keuring na ongeval is, maar durf het niet meer met zekerheid zeggen ( dat snap je wel ) :maakmegek:

JeSko

Forumguru
@hemi24

Klopt, er zitten onder de O3 twee lange bodemplaten die gelijk lopen met de uitlaatlijn en dus onder de chassis balken, en dan zie je eigenlijk alles al zitten, onder de motor zelf zit nog één bodemplaat, een kleine, die moest er ook af blijkbaar, ik had een torx bij en ze zou er in 1 minuut onderuit zijn ter plekke, maar helaas pindakaas.

EdK

Forumguru
onder de motor zelf zit nog één bodemplaat,
Maar die zit er toch om een betere stroomlijn te creëren en word bij diverse wagens standaard eronder geleverd !?
Als ik onder mijn Fab 4 kijk tov de Fab 3 is het bijna geheel een kunststof bodemplaat om een betere luchtstroom te krijgen...
Weet dat bij me oude caddy er ook een kunststof bodemplaat zat vanaf fabriek die stijf onder het vet en vuil stond na enkele jaren

ertromp

Forumguru
Snap wel dat die gasten van het keuringsstation niet zo'n bodemplaat er onder uit schroeven. Dat plastic wordt hard in de loop van de jaren en is super kwetsbaar voor breken/scheuren. Dat risico laten ze dus bij de eigenaar.

Dat is misschien waar maar ze hadden je ook 5 min tijd kunnen geven om de bodemplaat eronderuit te schroeven. Scheelt beide partijen een hoop tijd

JeSko

Forumguru
Ik heb serieus getwijfeld om ze er in één ruk in 5 stukken af te sleuren @Svennuh , dan was het zo klaar maar goed, zit ik achteraf weer met de schade.

• Leuk
Waarderingen: Tees

JeSko

Forumguru
Ik wil morgen proberen zelf de bodemplaat te verwijderen, iemand tips over waar de auto langs voor op te krikken? Zijkanten ben ik gewoon van te doen, vooraan heb ik hem eigenlijk nog niet eerder opgekrikt, ik denk dat de zijkant te hoog gekrikt moet worden om er comfortabel en veilig aan te kunnen ( heb wel as steunen ) .

Canon-Eye

Forumguru
Dan zou ik eerst de ene zijkant opkrikken en een assteun plaatsen en daarna de andere kant. Is met 4x opkrikken en weer neerlaten veel werk, maar wel zo veilig. Niet, ik zeg NIET! zonder assteunen onder de auto werken!

JeSko

Forumguru
Zo kan het idd ook @Canon-Eye ! Zo zal hij wel hoog genoeg komen ( normaal ), nee beloofd dat doe ik niet, er is ooit een man gestorven op mijn school tijdens de avondschool, die vonden ze maandagochtend verbrijzeld onder zijn oude Land Rover, dus ik werk nooit onder een auto zonder steunen.

Bovenaan Onderaan