Jesko's Octavia VRS !

JeSko

Forumguru
Vanmorgen weer extra vroeg uit de veren en de auto eens goed aangepakt vanbinnen, en wat "aanpassingen" gedaan. Doet deugd zeg!

Matjes afgespoten met HD en goed gereinigd, voordeel van zulke wintermatten is dat je ze altijd makkelijk als nieuw krijgt :)

20250312_075340.jpg 20250312_081659.jpg

Dorpelbeschermende strips van Ali, goed naar de reviews gekeken en deze gevonden, extra dik en stevig, geen typische rommel maar echt een deftig product. Blij mee! Niet letten op de "plak" op de afdichtrubbers, dat is nog voor de koude zodat de rubbers niet blijven plakken als het nog zou vriezen ;)

20250312_080830.jpg 20250312_080822.jpg

En ten slotte stuurwiel opzetstukken, was even hard duwen om ze erop te krijgen maar het zit echt als gegoten. Mijn stuurwiel was beschadigd aan de zijkanten door een ring ( die is nu weg :tongue: maar de krassen bleven natuurlijk ), dit is gewoon weer netter en mettertijd komt er dan wel een ander stuurtje in, iets met een platte onderkant bv. Voor nu, blij mee.

20250312_082255.jpg 20250312_081722.jpg

Zaterdag doe ik hem naar mijn garagist en gaan we samen de onderdelen verwisselen en de wagen iets lager leggen, niets gek, maar gewoon sportief laag. En wie weet kan ik nog ergens een setje velgen scoren :D

To be continued....

20250312_081840.jpg

MarcoO2

Forumguru
Lekker bezig, ziet er goed uit!

Wat ik me wel afvraag bij die opzetstukken op het stuur: wat doet dat met de grip? Ik vind een leren stuurtje altijd lekker beethouden én goede grip geven. Dit maakt het dikker en gladder: wordt je daar blij van?

Herperduin

Forumguru
gaan we samen de onderdelen verwisselen
Ik vind de geheel witte motorkap wel erg mooi staan. Ik houd van cleane look.

Overigens ben ik blij te lezen dat je weer en route bent. Hoop dat álles snel weer in rustiger vaarwater komt voor je (maar houd je auto wel op droge hè ;) ).

JeSko

Forumguru
@MarcoO2

Dat valt mee, heb er nu niet lang met gereden maar ik heb prima grip, het aangepaste stuur was ook al heel wat gladder geworden door de tijd.

@Herperduin

Dankje! Langzaamaan kom ik weer bovendrijven ja, ik geniet weer van het leven :) en de motorkap word zowiezo wit hoor, de oude komt er terug op minus die lelijke folie ;)

Dankjewel man @GeeVeeDeeVee !! Heb er nog wel wat plannen mee om hem nog een heel stuk dikker te maken :D

1983jeroen

Forumguru
Ik zie dat jij van die verlengde flippers aan je stuur hebt.
Vind het niet mooi, maar lijkt me wel handiger.
Zitten ze geplakt aan de originele?

JeSko

Forumguru
Klopt @1983jeroen met 3m dubbelzijdig, zit lekker vast omdat de verlengflipper met een holte netjes over de OEM flippertjes past. Je hebt ook subtielere verlengde flippers hoor, die je misschien wel mooi vindt en die functioneel zijn.

JeSko

Forumguru
Niet alleen met me waggie @PizzaPieter , gewoonweg hoe alles gaat, ben echt op de weg terug en het gaat lekker, soms nog een kleine down maar die duren niet lang en hebben niet meer diezelfde impact op mij, heb men auto bijna terug, kom goed overeen met m'n ex-vrouw, het alleen papa zijn werkt meer dan prima, heb massaal steun van familie vrienden forumleden en heb een leuke meid ( gewoon vriendin ) leren kennen die me rechthoud, my luck is turning :love: :yeah:

Bovenaan Onderaan