JurgenM - Octavia RS 245

Status
Niet open voor verdere reacties.

philippe bakker

Forumguru
Inderdaad, dit doet hij door de schakelmomenten aan te passen. Zodat je 500rpm hoger in toeren gaat op dezelfde versnelling, waardoor hij ook 500 toeren minder hoog terugvalt. Zo geraak je niet in de 1400 toeren :)

Dat is ook de hele bedoeling van de DSG aanpassing, dat hij niet meer in ondertoeren gaat rijden.
Ondertussen ondervraagt en hoe jij het zegt is het juist
 

oco1979

Forumguru
versta philippe bakker volledig :D.
Zakt gewoon niet zo laag meer.
1900tr/min is ideaal toerental,als er iets is, even gas duwen en gaan met die banaan.
Turbodruk is dan perfect.
Op 1400tr/min moet die nog opbouwen(turbodruk), waardoor je verlies hebt van reactie.
 

dirkie996

Forumguru
@philippe bakker : dat is fijn om te horen. Want bij m'n RS, vind ik ook dat ie in D in heel lage toeren, iets vlotter zou Mogen zijn. Maar in Sport, vind ik dan dat het soms 'n beetje te bruut en schokkerig gaat, en soms onnodig in hogere toeren blijt hangen.
Hoor mij nu bezig, na 7000km, begin ik al te spreken van iets te traag in lage toeren.:maakmegek: Ik ben blijkbaar m'n vorige Octavia II fl 1.6crtdi al vergeten:deuk:
 

oco1979

Forumguru
Net nog met iemand gesproken die passat 1.6tdi dsg rijd.
Vroeg : hoe rijd dat ?
Goed hoor.
Ik zei kan nog beter.
A ja ?
Ja dsg aanpassen en chiptuning.

Die DSG aanpassing heb ik toch moeten uitleggen,was redelijk chinees voor de klant.:pieker:
Vroeg hem al de nadelen dat de dsg kan doen.
Zoals, uit 2 de vertrekken,laag toerental, te vroeg schakelen.....enz..
Hij vroeg dan waar je deze aanpassing kon laten doen.
Paar tuners vernoemd. :D

:yeah:
 

B.Stuurder

Forumguru
@philippe bakker : dat is fijn om te horen. Want bij m'n RS, vind ik ook dat ie in D in heel lage toeren, iets vlotter zou Mogen zijn. Maar in Sport, vind ik dan dat het soms 'n beetje te bruut en schokkerig gaat, en soms onnodig in hogere toeren blijt hangen.
Hoor mij nu bezig, na 7000km, begin ik al te spreken van iets te traag in lage toeren.:maakmegek: Ik ben blijkbaar m'n vorige Octavia II fl 1.6crtdi al vergeten:deuk:
Zoals ik al zei, het went snel en dan wil je meer. Het zou verboden moeten worden ! :deuk:
 

B.Stuurder

Forumguru
versta philippe bakker volledig :D.
Zakt gewoon niet zo laag meer.
1900tr/min is ideaal toerental,als er iets is, even gas duwen en gaan met die banaan.
Turbodruk is dan perfect.
Op 1400tr/min moet die nog opbouwen(turbodruk), waardoor je verlies hebt van reactie.
Maar dat impliceert dat je altijd met draaiende turbo rijdt, dan heeft dat ook zijn effect op het brandstofverbruik. Foei! Slecht voor het milieu!:tongue:

Overigens is dat bij mij niet aangepast @philippe bakker, ik zal eens kijken hoe dat zit bij mij. In principe vind ik wel dat hij steeds moet terugschakelen als je wilt versnellen, maar dat zal je houden denk ik?
 

leon-cupra

Forumguru
In principe vind ik wel dat hij steeds moet terugschakelen als je wilt versnellen, maar dat zal je houden denk ik?
het is net dat dat je gaat vermijden. Motor draait genoeg toeren, beschikt over voldoende koppel om net niet te moeten terugschakelen wanneer je gewoon wilt acceleren. Bij kickdown gaar hij uiteraard nig steeds terugschakelen.
 

philippe bakker

Forumguru
Maar dat impliceert dat je altijd met draaiende turbo rijdt, dan heeft dat ook zijn effect op het brandstofverbruik. Foei! Slecht voor het milieu!:tongue:

Overigens is dat bij mij niet aangepast @philippe bakker, ik zal eens kijken hoe dat zit bij mij. In principe vind ik wel dat hij steeds moet terugschakelen als je wilt versnellen, maar dat zal je houden denk ik?
En ik denk ook dat die ingreep mij 0,5 tot 1 lit meer benzine kost gemiddeld. Maar ach ja 10,5 l of 11,5 l wat maakt dat nu uit ? Nu heb ik altijd direct power. Das veeeeel belangrijker
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan