JurgenM - Octavia RS 245

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
Je ervaring met de dsg is niet onbekend. Hier dezelfde ervaring. Schakelt te laat terug waardoor je teveel gas moet geven om de terug te acceleren maar dan wordt hij te bruut ofwel geef je gewoon gas maar trekt hij even snel op als een 1.0tsi. Heb dit onlangs laten aanpassen. Schakelt nu 150 toeren vroeger op waardoor hij beter in toeren blijft. S is trouwens redelijk enerverend bij gewoon sportief rijden. Blijft dan veel te lang in lagere versnelling.

Betreft de lange bocht, is toch de bedoeling van sper dat hij de wagen naar de binnenbocht duwt?:pieker:
 

leon-cupra

Forumguru
Ja inderdaad, bedoel eigenlijk dat het een aparte ervaring is de eerste keer dat je het voelt. Ik pas het aan in de tekst.
heb het ooit andersom meegemaakt. Helemaal in het begin. Dsg en vermogen nog niet gewoon en in een redelijk kort bochtje iets teveel gas gegeven. Dsg schakelde dan ook nog eens terug ... Schoof een meter naar de buitenkant ... Recht naar de gracht toe. Sindsdien een stuk voorzichtiger in dergelijke bochten. Ofwel zelf flipperen zodat de dsg je niet kan verrassen.
 

philippe bakker

Forumguru
Je ervaring met de dsg is niet onbekend. Hier dezelfde ervaring. Schakelt te laat terug waardoor je teveel gas moet geven om de terug te acceleren maar dan wordt hij te bruut ofwel geef je gewoon gas maar trekt hij even snel op als een 1.0tsi. Heb dit onlangs laten aanpassen. Schakelt nu 150 toeren vroeger op waardoor hij beter in toeren blijft. S is trouwens redelijk enerverend bij gewoon sportief rijden. Blijft dan veel te lang in lagere versnelling.

Betreft de lange bocht, is toch de bedoeling van sper dat hij de wagen naar de binnenbocht duwt?:pieker:
De mijne heeft hier quasi geen last meer van sinds ik hem 500 toeren hoger heb laten draaien.
 

Kurtje

Forumguru
@JurgenM op welke banden is jouw vRS geleverd? Ik denk dat hier heel veel mee te maken heeft.
Regen is nu eenmaal rustig rijden, maar op droog moet je het vermogen perfect neer krijgen.

Je uitlaat zal nog luider worden, naargelang hij meer ingereden raakt...

De DSG bak is inderdaad iets dat te laag in toeren gaat wanneer je je gas lost, hij mag net wat vroeger terug schakelen. Ik heb dit ook laten aanpassen en het voelt veel beter aan nu. Net wat later opschakelen in D en wat vroeger terugschaken bij het uitlopen.

Als je al 1000km op de teller hebt mag je inderdaad bij warme motor lekker sportief beginnen rijden, de 2.0tsi heeft niet zo graag lage en constante toeren bij het inrijden. Gewoon bak in manueel, lekker door de versnellingen en toeren gaan maar nog niet het uiterste vragen. Gewoon genieten!

Inderdaad het sper voel je goed werken, maar toch is het opletten zeker in het nat. Het doet ook maar zijn ding tot een bepaald gripverlies optreed en dan krijg je serieus onderstuur :D Hij durft dan bruusk een stuk naar buiten vliegen! In het droog is dit werkelijk zalig, je voelt hem inderdaad naar de binnenkant van de bocht trekken. Met een set goede banden heb je zo echt wel zoveel grip dat de grens zo ver ligt!
 

philippe bakker

Forumguru
Alles 500 rpm hoger in de zin van stationair + opschakel en terugschakelmomenten?
Door stationair 500 meer te draaien kom je nooit aan 1400 toeren op sommige dooie momenten. Eerder aan 1900. En vanaf 2000 heb ik mijn volle 461 nm. Dus ik heb nooit een gevoel dat ik niet direct kan wegschieten en toch komt hij niet geforceerd of duwerig over
 

dirkie996

Forumguru
Door stationair 500 meer te draaien kom je nooit aan 1400 toeren op sommige dooie momenten. Eerder aan 1900. En vanaf 2000 heb ik mijn volle 461 nm. Dus ik heb nooit een gevoel dat ik niet direct kan wegschieten en toch komt hij niet geforceerd of duwerig over
Versta ik het nu goed of niet, maar bedoel je nu dat uw wagen stationair 1400t/min draait? Is dit niet veel te snel?
Indien dit zo is, versta ik uw verbruik ineens:D.
 

JurgenM

Forumguru
Hij gaat donderdag binnen voor het start-stop probleem.
Vandaag 4 van de 5 keer "Storing start-stop systeem." op het Maxi-dot.
 

Kurtje

Forumguru
Stationair 500rpm meer draaien? Waarom zou je dit willen :O
Stationair is alleen als je stil staat toch...

Als ik mijne in Cupra stand zet gaat hij automatisch 1100rpm draaien, en dit is al veel. (is eigen aan de Cupra stand)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

philippe bakker

Forumguru
Versta ik het nu goed of niet, maar bedoel je nu dat uw wagen stationair 1400t/min draait? Is dit niet veel te snel?
Indien dit zo is, versta ik uw verbruik ineens:D.
Neen gewoon stationair 500 toeren meer. En als je op een baan van 70 in D rijdt dan ben je meestal in D6 aan het rijden aan 1400 toeren. Wil je dan versnellen gaat dat traag. De mijne draait dan 1900 en heeft dan geen ‘gat’ en krijgt direct zijn volle koppel
 

philippe bakker

Forumguru
Stationair 500rpm meer draaien? Waarom zou je dit willen :O
Stationair is alleen als je stil staat toch...

Als ik mijne in Cupra stand zet gaat hij automatisch 1100rpm draaien, en dit is al veel. (is eigen aan de Cupra stand)
Ik doe dit niet om stationair meer te draaien op zich maar ik doe dit om in D altijd mijn volle koppel te hebben ik heb nooit een haper moment
 

Kurtje

Forumguru
Stationair is een term die ze geven aan een motor die draait maar waar de wagen zelf stil staat.
Denk dat je het anders moet uitleggen wat je wil zeggen.

Wanneer je 70 in D6 aan het rijden bent aan 1400 toeren, maar jouwe doet 1900toeren is dit toch in een andere versnelling neem ik aan?
 

Goofy@5E

Forumguru
Stationair is een term die ze geven aan een motor die draait maar waar de wagen zelf stil staat.
Denk dat je het anders moet uitleggen wat je wil zeggen.

Wanneer je 70 in D6 aan het rijden bent aan 1400 toeren, maar jouwe doet 1900toeren is dit toch in een andere versnelling neem ik aan?


Neen doordat hij 500 toeren hoger is gezet. Hij draait in D altijd 500 toeren meer zodat ik nooit een val heb in koppel


Zijn we stationeer niet aan het mixen met schakeltoerentallen, want anders versta ik er geen sikkepit meer van, kan wel verstaan da je je schakelmomenten in D laat optrekken met 500 t/min om strakker aan te pakken met je koppel, maar uwe vrijloop optrekken met 500 t/min zie ik zo direct het nut niet van in,
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

philippe bakker

Forumguru
Zijn we stationeer niet aan het mixen met schakeltoerentallen, want anders versta ik er geen sikkepit meer van, kan wel verstaan da je je schakelmomenten in D laat optrekken met 500 t/min om strakker aan te pakken met je koppel, maar uwe vrijloop optrekken met 500 t/min zie ik zo direct het nut niet van in,
Ongelooflijk dat jij dat niet snapt. Ik draai in D altijd 500 toeren hoger zodat ik sneller aan 2000 toeren kom waarop ik het volle koppel heb
 

Goofy@5E

Forumguru
Ongelooflijk dat jij dat niet snapt. Ik draai in D altijd 500 toeren hoger zodat ik sneller aan 2000 toeren kom waarop ik het volle koppel heb

Dear Phil, ksnap da echt wel, maar van 1000 naar 2000 t/min of van 1500 naar 2000 gaan,...maar of da nu echt een wereld van verschil gaat uitmaken, ik zie het licht niet zulle :arghh:
 

philippe bakker

Forumguru
Dear Phil, ksnap da echt wel, maar van 1000 naar 2000 t/min of van 1500 naar 2000 gaan,...maar of da nu echt een wereld van verschil gaat uitmaken, ik zie het licht niet zulle :arghh:
Das dag en nacht verschil ! Op banen waar je 70 mag en hij zet je in D6 dan versnel je trager dan een deftige diesel. Doordat hij dan 1400 toeren deed en pas deftig begon te trekken aan 2000 toeren had je een moment van zwakte. Dat was dagdagelijks heeeeel storend
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan