CDK
Forumguru
Apec wou dit niet doen want kan schadelijk zijn voor de dsg
Klinkt als een broodje-aap-verhaal
Apec wou dit niet doen want kan schadelijk zijn voor de dsg
Nu zit ik steeds in een beter toerenbereik. Ik sta 500 toeren hoger te draaien in D. Zodat ik bv op een baan v 70 niet 1400 toeren rijd maar 1900. En bij de minste gas zit ik aan 2000 toeren en dus mijn volle 461 nmWel raar dat Didier dit niet wou doen? Dit is net de reden waarom ze zoveel DSG aanpassingen doen? Het scheelt inderdaad een stuk frustratie, want zo blijf je in een veel beter toerentalbereik zitten.
Sowieso kun je pas een gemiddelde berekenen na minstens 3 tot 5 tankbeurten, al was het maar om tankverschillen te elimineren: de ene keer "vol" kan altijd iets verschillen van de andere keer.
Echt voltanken tot de rand van de vulopening zou ik overigens niet aanraden. Dat heeft me bij de F1C (2002)al eens een nieuw actief-koolfilter gekost van ruim 200 euro nadat het was volgelopen met benzine. Sindsdien tank ik altijd tot de pomp afslaat, daarna rond ik af op de volgende hele liter. Daar zal dus altijd verschil in zitten, maar die verschillen worden er bij voldoende tankbeurten vanzelf uit gemiddeld.
Nu zit ik steeds in een beter toerenbereik. Ik sta 500 toeren hoger te draaien in D. Zodat ik bv op een baan v 70 niet 1400 toeren rijd maar 1900. En bij de minste gas zit ik aan 2000 toeren en dus mijn volle 461 nm
Nee, een gemiddelde kun je altijd wel berekenen zodra je meer dan 1 tankbeurt hebt.Als hij enkele duizenden km's heeft gereden kan hij pas een gemiddelde berekenen
Nee, een gemiddelde kun je altijd wel berekenen zodra je meer dan 1 tankbeurt hebt.
Wat interessanter is: het cumulatieve gemiddelde, dus alle liters over alle kilometers vanaf dag 1.
Mijn eigen excelletje berekent dit na elke tankbeurt en die getallenreeks laat goed zien hoe een auto na de inrijperiode geleidelijk zuiniger worden.
En ook vakantie-invloeden (bv. caravanrijden) zie je dan duidelijk terug.
@jeroentrek eerste tank zat op 9,3l/100km.
Maar hier kan je zoals iedereen al aangeeft nog totaal niets van zeggen.
Klopt en anders koop je maar een 1,6 TDIWat een geneuzel over verbruik allemaal als hij leeg is moet ie gewoon weer vol( of niet)
En dan moet je al zeker geen RS hebben..
Vind ik persoonlijk niet makkelijker, al was het maar omdat mijn bestand ook allerlei andere mogelijkheden en resultaten biedt.of nog makkelijker is gewoon de spritmonitor app gebruiken
Wat een geneuzel over verbruik allemaal als hij leeg is moet ie gewoon weer vol( of niet)
En dan moet je al zeker geen RS hebben..
Gefeliciteerd, een beetje laat maar heb helaas weinig tijd voor het forum op dit moment. Het is een prachtig exemplaar.Dat is zowat mijn standaard antwoord als ze tegen mij over het verbruik beginnen.
Juist mijn eerste bestelling ontvangen.
Voor de ervaringsdeskundigen onder jullie. Ik ken er nog totaal niets van dus dacht gewoon met een starterspakketje te beginnen en van daaruit uit te breiden. Door de hele verscheidenheid aan producten zie ik door de bomen het bos niet meer.
Bekijk bijlage 62684
Ben alleen nog op zoek naar een goed product voor het leer/alcantara.
Weinig tijd ? Koop eens een afwasmachine danGefeliciteerd, een beetje laat maar heb helaas weinig tijd voor het forum op dit moment. Het is een prachtig exemplaar.
En het verbruik, wat zal ik zeggen, ik sprak laatst een Lamborghini eigenaar, die uren sprak over hoe zuinig zijn auto was. Maar da's logisch toch?
Nee joh, geniet en vooral straks als je meer toeren gaat draaien. Bij 4000 krijgt hij er zin in en bij 5000 komt er nog een schepje bovenop. Niet dat je traag bent bij 2000 toeren. (Bij mij althans)