Ik heb dus vorige week mijn Kodiaq handbak laten updaten. Ik had last van (met name maar niet alleen bij koude motor) een schokkerige en onrustige motor.
Na de update is het zeker een stuk minder maar ik vind het erg jammer maar het is zeker niet helemaal weg. ik woon in een klein erfje, dus moet altijd de oprit af en dan vrij snel 2 korte bochtjes door. Dat doe je vooral in zn 2 op de koppeling. Dat is echt gewoon slecht, de motor gaat af en toe gewoon 100 toeren op en neer. Ook als de motor warm is kan ik een soort schommelige versnelling voelen in z'n 2 en 3. Dit gaat eigenlijk vooral over het moment dat je heel weinig gas geeft. Dus bijvoorbeeld in z'n 2 versnellen van 1000 naar 2000rpm, maar dan heel erg langzaam. dan lijkt het wel alsof de motor sprongetjes maakt van 1000-1100, daarna van 1100-1200 etc etc. ipv geleidelijk versnellen zoals je zou verwachten.
Het lijkt wel alsof het te maken heeft met het op 2 cilinders lopen van de auto, maar waarom ik dat denk weet ik niet. Ik ga het denk ik toch maar eens aangeven bij de dealer.