Nou er is best wel een veiligheidsissue. Ergens rijden en gas geven en er gebeurd niets lijkt me best wel belangrijk.
Dat wordt wel vaker als stelling opgeworpen, ja.
Maar ik heb nog weinig (of nauwkeuriger: geen) praktijkvoorbeelden gezien van mensen die zoiets echt hebben beleefd.
Zelf had ik eigenlijk vooral een kantoorbaan, maar evengoed heb ik door de jaren heen bij elkaar pakweg 2 miljoen km gereden met alle zakelijke en privé-auto's tezamen. En het is me in al die jaren en kilometers echt he-le-maal nooit overkomen dat ik me uit een lastige situatie heb moeten (of zelfs maar kunnen) redden door gas te geven. En met de meeste gewone, niet overmatig sportief gekrachtpatserde auto's kán dat volgens mij ook helemaal niet. Trouwens, met een béétje anticiperende rijstijl
hoeft dat ook niet (en misschien lag het daar wel aan...).
Maar goed, voor de blijkbaar nodige extra duidelijkheid: met "veiligheidsissues" in relatie tot terugroepacties bedoel ik uiteraard problemen die tot een direct gevaar aanleiding
zouden kunnen geven zoals bv.: oververhitting c.q. kortsluiting (brandgevaar), uitval van remsysteem, dat soort van dingen. En niet zozeer de zaken die wel vervelend of hinderlijk zijn maar verder niet tot ernstige gevolgen zullen leiden, zoals bv. die stotterende gasrespons. Dat maakt het verschil voor terugroepacties waarvoor de klanten actief worden benaderd, of die op de plank klaarliggen om bij de eerstvolgende beurt te worden uitgevoerd.