Kleine storingen / irritaties

Stone

Actief lid
Na 1500km gebold te hebben met de wagen één kleine "irritatie":
bij gebruik van ACC vertrekt wagen niet nadat hij is gestopt door stil staand verkeer.
iemand een idee of er een mogelijkheid is om dit te activeren?
verder geen enkele opmerking, het is een SuperBolide.

Iemand ervaring met chiptuning van 2.0tdi 150pk?

dirkr

Senior Member
Is inderdaad al een aantal keer aangehaald ivm de Traffic Jam Assist.
Het gas pedaal moet inderdaad even ingedrukt worden wanneer er vanuit volledige stilstand terug gestart word

Stone

Actief lid
@dirkr vind ik spijtig want de auto start/stop die werkt wel heb ik al ondervonden dus zou het eigenlijk toch ook moeten mogelijk zijn om de wagen terug te laten volgen denk ik. software aanpassing?

Schep

Forumguru
Het gas pedaal moet inderdaad even ingedrukt worden wanneer er vanuit volledige stilstand terug gestart word
Hendeltje van de ACC naar je toe trekken (resume) werkt ook. De motor gaat dan ook weer draaien, als je start/stop actief hebt.

Hendeltje van de ACC naar je toe trekken (resume) werkt ook. De motor gaat dan ook weer draaien, als je start/stop actief hebt.
Ik heb toch YouTube filmpjes gezien waar het zo ging. Wel jammer want is een van de zaken die het rijden in de file echt een stuk ontspannender maken en ik bewust voor gekozen heb.

coreza01

Forumguru
Ik heb toch YouTube filmpjes gezien waar het zo ging. Wel jammer want is een van de zaken die het rijden in de file echt een stuk ontspannender maken en ik bewust voor gekozen heb.
De auto gaat wel weer uit zichzelf rijden indien hij minder dan ongeveer 5 sec stil staat. Als je langer stil staat gaat hij inderdaad niet meer uit zichzelf rijden maar moet je of de ACC hendel naar je toe trekken of inderdaad een klein tikje op het gas geven. Ergens is het denk ik toch wel logisch, want stel je nou eens voor dat je "in slaap valt" dan gaat de auto opeens uit zichzelf rijden. Dit is net als het "Emergency Assist" dat wanneer je geen input geeft aan de auto dat je daadwerkelijk achter het stuur zit dat hij dan de auto zelf tussen de lijnen (daar waar mogelijk) stil zet en de alarmlichten aanzet. Ik vind ook dat hij best langer zou moeten kunnen wachten om uit zichzelf verder te rijden maar kan het aan de andere kant dus ook wel begrijpen. Trouwens ook is het zo dat zolang de snelheid in de file niet boven de 10km/uur komt dat je je anden zelfs niet eens aan het stuur hoeft te houden, hij gaat dan niet piepen dat je het stuur vast moet pakken. Verder is het wel een goed systeem vind ik.

De auto gaat wel weer uit zichzelf rijden indien hij minder dan ongeveer 5 sec stil staat. Als je langer stil staat gaat hij inderdaad niet meer uit zichzelf rijden maar moet je of de ACC hendel naar je toe trekken of inderdaad een klein tikje op het gas geven. Ergens is het denk ik toch wel logisch, want stel je nou eens voor dat je "in slaap valt" dan gaat de auto opeens uit zichzelf rijden. Dit is net als het "Emergency Assist" dat wanneer je geen input geeft aan de auto dat je daadwerkelijk achter het stuur zit dat hij dan de auto zelf tussen de lijnen (daar waar mogelijk) stil zet en de alarmlichten aanzet. Ik vind ook dat hij best langer zou moeten kunnen wachten om uit zichzelf verder te rijden maar kan het aan de andere kant dus ook wel begrijpen. Trouwens ook is het zo dat zolang de snelheid in de file niet boven de 10km/uur komt dat je je anden zelfs niet eens aan het stuur hoeft te houden, hij gaat dan niet piepen dat je het stuur vast moet pakken. Verder is het wel een goed systeem vind ik.

Hi, eens. Hier geen 5 sec maar 1. ACC gereed komt er dan op het schermpje. Misschien kan dat in de software hersteld worden. Verder eens dat het een mooi systeem is hoor. Alleen was mijn verwachting anders en heeft een filmpje op YouTube me op het verkeerde been gezet. Terugkijkend staat deze auto ongeveer 3 seconden stil inderdaad. Bedankt, je bent niet voor niets senior member :-)

Al twee dagen fun :-) Ik was voorbereid op de weggelaten 220 aansluiting (en dat is ook zo) maar mist nog iemand de TV tuner ? DVD werkt wel.

Schep

Forumguru
Vandaag weer. ruim een half uur ingehaald op een reis van 1u15.
Grappig, ik heb met geen enkel VAG systeem deze ervaring, ook niet met mijn Golf en de Sup. Meestal geeft ie op de minuut nauwkeurig aan wanneer ik m'n auto in P ga zetten, tenzij ik echt de hele route 'net niet rijbewijs kwijt' rijd.
Langere stukken (100 km+) loop ik af en toe 5 minuten in, maar meestal staat de cc dan wel op +20/30 ofzo

Laatst bewerkt:

Schep

Forumguru
Was ook heilig overtuigd dat je fabrieks af lederen stoelen kon laten monteren zonder electrische stoelen.
Kan toch ook? Ik heb alleen een elektrische bestuurdersstoel, als onderdeel van de Style Businessline. Passagier moet gewoon aan hendeltjes trekken.

Tinto

Forumguru
Kan toch ook? Ik heb alleen een elektrische bestuurdersstoel, als onderdeel van de Style Businessline. Passagier moet gewoon aan hendeltjes trekken.
Ik heb het geprobeerd voor elkaar te krijgen bij de dealer maar helaas lukte het me niet. Tevens konden ze alleen beige geventileerd leveren. En dan heb je de electrische voorbereiding nodig.

MrEdge_

Forumguru
Ik heb geen leer, maar volgens mij kan het _altijd_ achteraf, als optie. Ongeacht wat voor stoelen erin zitten.

Schep

Forumguru
Heb jij gekoelde stoelen? Dan zit daar denk ik het verschil in, ik heb leer zonder kruimelvangers ;)

Ik zag overigens in de configurator gisteren, dat er wat wijzigingen in de interieurkleuren zijn doorgevoerd, en dat dat tegenwoordig ook impact heeft op de kleur die ze op het metaal spuiten.

Bovenaan Onderaan