Kleine storingen / irritaties

Robbie146

Senior Member
Afgelopen week iets vreemds meegemaakt.
Navigatie an sich werkte prima, alleen op de Maxi Dot bleef het nav. schermpje hangen.
Kon nog gewoon switchen naar andere opties, maar als ik terug naar nav. ging stond daar gewoon de hele tijd hetzelfde.

Na contact uit/aan was het weg :pieker:

Tevens vanaf gisterenavond ineens een probleempje met met het rolgordijntje in het dak.
Lijkt wel of de spanning er af is. rolt nog wel op als je het open doet, maar niet strak meer.
Er blijft een flinke ribbel aan losse stof hangen, wat er erg slordig uitziet.
Vandaag maar eens de dealer bellen hiervoor............
 

RoyV1982

Forumguru
Bekijk bijlage 52887 Hier een behoorlijke irritatie. Na 2,5 week weg met de boot (niet de Superb), terug bij auto en nu is het leder van de deurpanelen erg lelijk geworden. Zie foto. Het is natuurlijk een paar dagen flink warm geweest, maar ik heb dit bij andere auto's nooit meegemaakt.
Bijzonder, heb hetzelfde leer maar heb hier geen last van..
 

VolvoFox

Senior Member
Niet echt een heel groot probleem, maar wel iets om voor langs de dealer te gaan. Rubber aan de binnenkant van het rechter voorportier laat los. Vandaag even langs een dealer gegaan hier voor en deze heeft het weer vast gezet. Rubber moet wel vervangen worden. Helaas momenteel niet op voorraad bij PON. Zodra het er is wordt het vervangen. Auto is 4 weken oud, en er staat 3450 KM op den teller.
Bij mij is de chroomstrip aan de bovenkant van een achterportier 2 x losgekomen. Was bij > 30 C in Italië. Bij eerstvolgende beurt even melden.
 

VolvoFox

Senior Member
Vandaag (weer) naar de garage geweest: nu vanwege melding "uitlaatgascontrolesysteem". Dealer heeft hem uitgelezen en zou komen doordat hij tijdens het roetfilterregeneratieproces meerdere keren een te laag toerental zou hebben gehad. Ik vind het vreemd. En nu lees ik in de handleiding dat er een melding zou verschijnen op het moment dat het roetfilter vol is en schoongebrand wordt. Nog nooit gezien. Wie kan dit toelichten?
2 dagen later is de melding weer teruggekomen. Auto bij de dealer achtergelaten en er blijkt een sensor in de uitlaat defect. Nieuwe sensor gemonteerd en geen probleem meer.
Heb nog steeds de vraag over de melding op het dashboard over de regeneratie: nog nooit de melding gezien of klopt dat?
 
Als je altijd de juiste omstandigheden hebt zal het lampje nooit gaan branden (die is bedoeld om je te attenderen op het feit dat je even wat meer vaart moet maken om de auto gelegenheid te geven om te reinigen)

Ik denk dat weinigen op dit forum dat lampje gaan zien (defecten daargelaten) gezien de km's die gereden worden.
 
Het valt mij op dat de verkeersbordherkenning er behoorlijk vaak naast zit. Bijvoorbeeld op de parallel baan van de A27 (nieuwegein richting Amersfoort). springt naar 50km bijvoorbeeld.
A1 Amsterdam richting Amersfoort, ter hoogte van de 'slinger' jojo't een beetje tussen de 50 en 130 heen en weer (is volgens mij gewoon altijd 100 daar) Leest borden op naastgelegen weg en ook einde 30km wordt vaak niet herkend (grijze letters)
 

Schep

Forumguru
Het valt mij op dat de verkeersbordherkenning er behoorlijk vaak naast zit.
Da's geen Skoda dingetje, maar een Nederland veel-van-snelheid-wisselen-bordenland dingetje.
De Volvo van mijn vriendin maakt dezelfde fouten.

Overigens staat er op de A1 volgens mij een bord einde 70 of 90 bij nat wegdek o.i.d. Dat ziet de camera als einde snelheidsbeperking en dus mag je weer 130 km/h. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet let op wat mijn auto aangeeft.
 
Gelukkig is het niet gekoppeld aan de ACC :D Heb de verkeersbordlezer genomen om later lane assist aan te kunnen laten zetten, dus ik negeer die snelheids aanduiding maar.
 

Schep

Forumguru
Gelukkig is het niet gekoppeld aan de ACC :D
Nee, nóg niet ;)
Dat doet Tesla wel met AutoPilot. Krijg je ineens allemaal errors omdat ie vindt dat je 70 km/h te hard rijdt op AutoPilot. AutoPilot mag officieel maar max 15 km/h boven de maximaal snelheid, geloof ik. Is allemaal wel te omzeilen, maar het is wel wat irritant. Moet je opeens abrupt stoppen met youtuben :(
 

BBO

Senior Member
In België werkt de verkeersbordherkenning ook niet goed. Ik heb het gevoel dat hij er 1/3 naast zit. Ik hoopte dat dit beter zou werken.
 

MarsMars

Senior Member
Nee, nóg niet ;)
Nee, maar er moet nog heel wat gebeuren voordat het koppelen aan ACC enig nut heeft:
  • Snelheidsborden achter op een tractor worden herkend
  • Snelheidsborden achter op een bus worden herkend
  • Einde van beperkingen op een portaal (staat dan dus uit) worden niet herkend
  • Soms lijken de eerste cijfers van een kenteken ook herkend te worden, althans ik krijg af en toe snelheden van 60 en 80km/h te zien op de snelweg: en die borden bestaan domweg niet op een snelweg. En in enkele gevallen is het me opgevallen dat er net een auto een kenteken heeft met 60 of 80 erin...
  • Ik mag in 30km en 80km gebieden soms 130
  • Ook op de ring in Eindhoven mocht ik vorige maand 130 ipv 70

en zo kan ik nog even doorgaan :nono:
 
In België werkt de verkeersbordherkenning ook niet goed. Ik heb het gevoel dat hij er 1/3 naast zit. Ik hoopte dat dit beter zou werken.

Ik mag niet echt klagen van de verkeersbordenherkenning, heb de indruk dat hij enkel uitzonderingen op de maximumsnelheden doorgeeft die niet overeenkomen met de gegevens van de gps. Eenmaal 20 ipv 120 km/u, maar voor de rest best betrouwbaar. De dynamische borden boven de autostrades pikt ie dan weer niet op...
 

Canon-Eye

Forumguru
Lijkt me toch een tikkie vermoeiend, als je continu bezig bent om de resultaten van de auto-verkeersbordenherkenning te controleren m.b.v. je eigen interne verkeersbordenherkenning.
Dubbel werk... :arghh:
 

ertromp

Forumguru
Uhhh als ik het zo lees kan ik het beter uitschakelen. Kan dat eigenlijk wel?
Ja hoor
Heb deze mogelijkheid ook in mijn Leon en die stel je op dezelfde manier in als jouw S3
Ga op je Columbus naar wageninstellingenen dan naar bestuurder hulpfuncties
Als je in dat submenu bent kun je verkeerstekenherkenning aan of uit zetten
 

Schep

Forumguru
Ik begin me toch een beetje te ergeren aan de Superb, zo onderhand.

- De voortrein kraakt bij drempels. Klinkt als versleten stabilisatorstangen
- Het panoramadak kraakt. Zo erg dat ik eigenlijk permanent op kiepstand rijd. Het dak kraakt vooral hard bij torderen van de auto (dus afrijden drempels), maar ook op de snelweg is het dak niet stil
- Rechtsachter piept er iets. Ik vermoed een wiellager. Dit is voor mij duidelijk hoorbaar als ik met een raam of het panoramadak open rijd. Voetgangers horen dus een mooi piepende station voorbij komen
- De handige vastzetplasticjes zijn inmiddels beide bezweken nadat ze een boodschappenkrat hebben moeten vasthouden
- De DSG begint onrustig in de 1 en R te rijden. Hij komt wat hortend en stotend van z'n plek
- De remmerij kraakt wanneer deze van auto hold af komt
- De achterwielophanging kraakt (DCC). Probleem is bekend en de hydrolagers moeten vervangen worden. Ben er gewoon nog in aan toe gekomen om naar de garage te gaan, dus deze telt eigenlijk niet.

Het probleem is ook een beetje dat de garage zo druk is dat ik 5 weken van te voren een afspraak moet maken. Dat werkt niet met mijn agenda.

De teller staat nu op 19.000 km, dus hij is net ingereden ...

Het zijn allemaal dingen die ongetwijfeld snel verholpen kunnen worden, maar ik heb met mijn Audi A4 zonder dit soort gelazer 2 ton gereden, en ook mijn Golf gaf na 75.000 km geen krimp.
 
Dat klinkt wel bekend @Schep. Gelukkig niet voor mijn S3 (nu 12.500 tevreden km's :jaja:), maar de zeer snel versleten stabilisatorstangrubbers voor, het permanent krakende panodak en de krakende remmen had ik bij mijn Golf VII ook. Dat overigens naast een slecht lopende motor als hij koud was en slecht aanslaan als hij warm was, een krakend dashboard met daarnaast nog wat resonanties waar hier al meer over geschreven is en chronisch elektronicagezeur met de trekhaak.

Daarom de S3 met trekhaak af fabriek en zonder panodak besteld (zelfde dak en ik ben niet echt op mijn best met gekraak en lekkage)

Het gekke is dat sommige problematieken gekopieerd lijken op andere modellen uit de MQB stal, maar dat er toch ook een boel mensen rondrijden zonder problemen.

Voor in de ideeënbus bij Vag. Verplicht de fabrieken sluiten op maandagmorgen :deuk:
 

hemi24

Forumguru
Kraken van de voortrein bij nemen van drempels is inderdaad een bekend probleem, maar komt meer voort uit (droge) wrijving uit de rubbers dan uit slijtage...
Het dashboard van mijn Golf 7 kraakt ook, maar dat blijkt het ventilatieroostertje aan de bijrijderskant te zijn.
 

S-coda

Lid
Ik heb ook het panodak op mijn Style Business 1.6 tdi DSG. Ik heb gelukkig geen last van bovenmatig gekraak o.i.d. en dat terwijl ik het dak heel vaak gebruik. Wat betreft het rolgordijn heb ik geen idee, want die heb ik eigenlijk altijd volledig opgerold tenzij ik de auto in de warme zon parkeer (en dat is in Nederland de laatste tijd maar bar weinig het geval...).

Het af en toe slecht starten van de auto herken ik ook. Het is me nu een paar keer gebeurd dat de auto de eerste keer niet startte; je zou denken dat de automatische ontsteking net zo lang zijn werk doet totdat de auto start. Geen echte irritatie wat mij betreft.

Wel zijn vorige week alle chromen strips vervangen van alle deuren (boven- en onderkant). Kennelijk heb ik de B-keus gemonteerd gekregen in de fabriek, want ze sloegen al na 1 week geheel dof uit. Het is kennelijk exemplarisch want de andere 3 Superbs hier van collega's hebben er geen last van gehad. Inmiddels keurig vorige week verholpen door de dealer.

Verder een probleemloze auto moet ik zeggen; staat inmiddels in 3 maanden bijna 15.000 km op de teller.
 
Bovenaan Onderaan