Kleine storingen / irritaties

Marcooctavia

Forumguru
Hebben jullie ook soms last van het startstop systeem? Vooral op T-splitsingen is het onhandig, want de auto valt dan stil (soms nog voor hij volledig stilstaan), de servopomp stopt dan ook, en als je dan even snel moet reageren, duurt het mij weer te lang voor alles terug "aan"springt, waardoor er soms gevaarlijke situaties ontstaan...
Is dat aanpasbaar door de garage? permanent af? Of "later" uitschakelen ofzoiets?

Het start stop systeem kan uitgezet worden.
Dan is hij wel permanent uit,
tot dat iemand met de computer weer aanzet voor je.

Marco.

leon-cupra

Forumguru
Irritaties van start-stop is niet enkel bij de superb, bij mijn O3 dsg is het ook redelijk vervelend. Zeker bij mijn woon-werk verkeer waar het veel stoppen-vertrekjen is. Als je dan een drukke baan moet oversteken en je wilt snel nog even ergens tussen glippen, dan mag je hopen dat de start-stop net niet in werking is, anders kom je in de problemen. Bij mij gaat het ook steevast uit. Gebruik het enkel wanneer ik voor rood licht sta en ik weet dat ik er nog enkele minuten sta.

Zou je het systeem ook omgekeerd kunnen laten werken? Standaard in "uit" stand en handmatig terug te activeren?

ertromp

Forumguru
Irritaties van start-stop is niet enkel bij de superb, bij mijn O3 dsg is het ook redelijk vervelend. Zeker bij mijn woon-werk verkeer waar het veel stoppen-vertrekjen is. Als je dan een drukke baan moet oversteken en je wilt snel nog even ergens tussen glippen, dan mag je hopen dat de start-stop net niet in werking is, anders kom je in de problemen. Bij mij gaat het ook steevast uit. Gebruik het enkel wanneer ik voor rood licht sta en ik weet dat ik er nog enkele minuten sta.

Zou je het systeem ook omgekeerd kunnen laten werken? Standaard in "uit" stand en handmatig terug te activeren?
Ja maar voor de O3 is daar hardwarematig een aanpassing voor nodig. Ben het ooit tegengekomen op de Skodacommunity.de een dergelijk moduul

B.Stuurder

Forumguru
Precies, gewoon uitzetten die onzin. Kun je altijd nog 100 gaan rijden op de snelweg om iets aan het milieu te doen. :laugh:

andrehj

Forumguru

Volgens mijn gegevens kun je Start-Stop ook gewoon permanent deactiveren, via VCDS of VCP:

Start/Stopp-System "deaktivieren"

STG 19 (Diagnoseinterface für Datenbus)
Anpassung
Start/Stopp Außentemperaturvorgabe
Minimaltemperatur
Wert auf "50" ändern (Werkseinstellung: -50)

Maximaltemperatur

oder

"Start/Stopp Startspannungsgrenze"
Auf "12" ändern (Werkseinstellung: 7.6)

Bei den neueren Modellen funktioniert nur noch die 2.Methode (Anpassung der Spannungsgrenze
Lijkt me een stuk makkelijker en goedkoper dan zo'n extra module installeren.

leon-cupra

Forumguru
Volgens mijn gegevens kun je Start-Stop ook gewoon permanent deactiveren, via VCDS of VCP:

Start/Stopp-System "deaktivieren"

STG 19 (Diagnoseinterface für Datenbus)
Anpassung
Start/Stopp Außentemperaturvorgabe
Minimaltemperatur

Maximaltemperatur

oder

"Start/Stopp Startspannungsgrenze"
Auf "12" ändern (Werkseinstellung: 7.6)

Bei den neueren Modellen funktioniert nur noch die 2.Methode (Anpassung der Spannungsgrenze
Lijkt me een stuk makkelijker en goedkoper dan zo'n extra module installeren.
Wist dit al hoor. Mijn broer heeft dit al gedeactiveerd bij mijn andere broer zijn vRS en zijn eigen R.
Vind het zelf anders geen slecht systeem, maar zou juist omgekeerd moeten werken. Maar om een module van 100€ erin te steken, neen, dan leggen we dat geld even opzij voor andere leukere zaken ;)

Brebelco

Actief lid
Ik zit met een vervelend issue...
Mijn telefoon wordt via Bluetooth verbonden met de Amundsen. So far so good. Maar telkens ik mijn telefoonscherm wil unlocken op mijn telefoon dan belt de Amundsen 'mijn nummer' en valt de radio uit omdat hij met een oproep bezig is. Op de iPhone is er echter niets te zien. Eenmaal ik mijn gsm terug sluit dan maakt hij de zogezegde oproep gedaan en begint de radio terug te spelen.

Voordien had ik dat niet. Iemand een idee hoe dit komt?

BasMab

Actief lid
Ik rijd zonder kleine storingen of irritaties. Al weer vaak gebruik gemaakt van de ruimte in de auto. Als ik dan toch een irritatie moet noemen is dat de auto volgende week voor een beurt moet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

En ineens is het daar... :nailbiting: ....
De resonantie in het dashboard. Lege auto niets aan de hand, vol beladen de snelweg op en bij accelereren op de oprit resoneert het er vrolijk op los. Morgen maar weer eens testen of het leeg ook weer weg is.

Gezien de ervaringen in dit topic verdenk ik de aircoleidingen bij het schutbord

EdK

Forumguru
Ach misschien staat je gordel achter wel te trillen resoneren tegen je deur......

En helaas herken ik de resonantie. Had mijn Golf ook last van. De leercurve bij Vag is op sommige punten wel een beetje vlak heb ik het idee....

Das wel een goeie, die heeft me al eerder hoofdpijn bezorgd (na een uur ergernis gevonden). Deze keer gelijk eruit gehaald, helaas zonder resultaat. Nu overigens alweer twee dagen zonder de resonantie. Alleen en zonder bagage (die ene tas telt niet ;)) lijkt het niet te reproduceren. Bij belading is kennelijk de trilling anders en resoneert het wel.

komt uit het midden van het dashboard ongeveer achter de ventilatieroosters.

Als het maar af en toe de kop opsteekt wacht ik af tot de beurt en dan maar even proefrijden met een paar zandzakken erin of een aanhanger erachter (wil wel de vakantie voor zijn, dan doen we vaak wel iets met belading :D)

Bovenaan Onderaan