Kleine storingen / irritaties

family man

Senior Member
sierstrip boven linker achterportier losgeraakt en verbogen door rijwind..teruggeklikt maar past niet helemaal want verbogen.. en 2 van de 3 netten beginnen aan de randen spontaan te rafelen, blijkbaar niet goed geweven (accessoire), morgen even langs de VSD (vertrouwde Skoda dealer)..
 
Ik vind het dan wel raar dat er maar weinig mensen zijn die reageren op het krakend geluid en ook in hun wagen horen. Of zijn we maar met enkele die zo in detail vitten. Een mogelijkheid is ook dat al de rest met de radio lekker luid rond bollen, want dan hoor het je kraken ook niet :tegek:
Mijn vrouw kwam eens thuis met een uitlaat die los hing onder haar auto. Het gerammel kon je 3 straten verder horen. Maar had niets gehoord onderweg... Dus als er onderweg iets kraakt in de auto hoef ik idd niet op veel begrip te rekenen :deuk::deuk:
 

BBO

Senior Member
Ik ben vandaag bij de dealer langs geweest met mijn gekraak. Ze hebben het moeten toegeven dat het niet normaal is. Binnen enkele weken steek ik hem een dag binnen en gaan ze zoeken. Ze denken in eerste instantie aan de deurrubbers. We zullen zien...:dankje:
 

BBO

Senior Member
Help. Boordcomputer maakt melding dat ik koelvloeistof moet toevoegen. Heb ik maar snel gedaan. Toch niet normaal. Ik krijg een deja vu gevoel. Bij mijn SII 1,9 TDI ook voorgehad, was toen lekkende pomp :nailbiting:
 

B.Stuurder

Forumguru
Of lekkende radiator. Maar het moet ergens heen, ligt er na een nacht staan geen vocht onder de auto? Het kan namelijk ook nog je blok in lekken, daar word je zeker niet vrolijk van.
 

BBO

Senior Member
Geen plas onder. Nu lijkt het niveau te goed te blijven. Wel maar 5 km gereden. Morgen toch eens langs bij de dealer. Heb wel als troost, hij is nog 19 maand in garantie.
 

B.Stuurder

Forumguru
Als er een plas onder zou liggen, zou ik meteen naar de dealer bellen om de auto op te halen. Lekkage zou hoogstens een donker vlekje mogen geven onder de auto, geen plas. Het is wel zo dat ik al vaker heb gehoord dat vloeistoffen in de fabriek echt minimaal worden gevuld, dus dan zou enig verbruik al kunnen leiden tot een tekort.
Ik zou dit vanwege de garantietermijn gaan melden en laten registreren bij de dealer. Hij zal ook zeggen dat je meer km moet rijden en dan controleren. Wannee het peil snel blijkt te zakken dan gaan ze kijken. Maar als je het nu meld en het euvel komt na de garantie, dan is het al voor het aflopen geconstateerd en zal het onder garantie moeten worden verholpen.
 

EdK

Forumguru
Het is wel zo dat ik al vaker heb gehoord dat vloeistoffen in de fabriek echt minimaal worden gevuld
Als dit al zo is dan heb ik daar nog geen boodschap aan !!
Ik betaal de dealer een vermogen aan afleveringskosten en dan verwacht ik voor dat vermogen dat hij de vloeistoffen controleert, en indien nodig aanvult tot juiste nivo.

Is misschien een leuke voor een ieder die vanaf nu zijn nieuwe wagen ophaalt.
Ehhh mag de motorkap even open zodat ik de vloeistof nivo's kan controleren !!
 
Het schijnt bij deze motoren wel vaker voor te komen dat er nog ergens een luchtbel verstopt zit af fabriek waardoor het peil nog zakt. Is een "dubbel" koelsysteem met naast de motorkoeling ook een koud circuit voor de inlaatluchtkoeling.

Niet goed, maar wel een verklaring die iets minder zorgwekkend is dan potentiële inwendige lekkage. Wel altijd even checken of er niets onder de auto ligt en melden bij de dealer uit voorzorg kan zeker ook nooit kwaad
 

BBO

Senior Member
Ik ben bij dealer geweest, niet die waar ik mijn wagen heb gekocht.

Ze hebben er 10 min druk op gestoken en geen verlies gevonden.

Ondanks dat ik het vroeg vond de dealer waar ik mijn wagen kocht niet nodig dat ik mijn wagen eens liet controleren na 3000 km. Niet meer van deze tijd volgens hem. De dealer in Dendermonde waar ik ben geweest zegt dat wel tegen hun klanten. Dan vullen ze de vloeistoffen bij en zou ik geen melding hebben gekregen. Van fabriek af zijn de vloeistoffen minimum hoeveelheid. En als er dan een luchtbel ofzo inzit....

De verkoper kwam ook eene polsen waarom wagen niet van bij hun kwam, was bij zijn collega geweest en was puur qua overname van mijn vorige wagen. Maar hij was niet geïrriteerd ofzo. Hij zei wel, wie nu een Superb bestelt dat het tenvroegste voor 2017 is.
 

Tassin

Forumguru
Vorige vrijdag ook koelstof moeten bijvullen. Niveau zat behoorlijk onder minimum. Dealer heeft e.e.a. nagekeken, maar niets gevonden. Gewoon verder in de gaten te houden.

Gisteren dan maar meteen een stress-test uitgevoerd in Duitsland ...
 
Reeds 3x voorgehad dat de ventilator gloeiend hete lucht blaast, onafhankelijk van airco aan/uit of ingestelde temperatuur. Olie- en koelwatertemp normaal. Laatst opnieuw voorgehad op autostrade. Na de motor eventjes te herstarten was het probleem opgelost. De uitgeblazen lucht is zodanig warm dat ik mij bijna verbrandde aan dat plat metalen stripje aan het handvatje van de ventilatiemond.
Ik begin te denken dat dit probleem voorkomt wanneer je de wagen start wanneer de ventilatie afstaat.

Nog iemand die dit al heeft voorgehad?

PS: hier na 11.000km geen enkele kraak of piep in het onderstel. Geen DCC. Misschien wel te vermelden dat ik een af-fabriek trekhaak heb en dus eventueel al hulpveren op de achteras kunnen zitten zoals ik hier al eens heb gelezen.
 

hemi24

Forumguru
Reeds 3x voorgehad dat de ventilator gloeiend hete lucht blaast, onafhankelijk van airco aan/uit of ingestelde temperatuur. Olie- en koelwatertemp normaal. Laatst opnieuw voorgehad op autostrade. Na de motor eventjes te herstarten was het probleem opgelost. De uitgeblazen lucht is zodanig warm dat ik mij bijna verbrandde aan dat plat metalen stripje aan het handvatje van de ventilatiemond.

1x gehad bij mijn Golf 7, en ik heb het ook in het Octavia III deel voorbij zien komen; waarschijnlijk een toch nog een bug in de airco-unit?!? Herstart en het was inderdaad weg; was bij mij alleen aan de bestuurderskant.
 

Schep

Forumguru
Mijn aloude VAG irritatie komt met de huidige temperaturen en vochtigheid weer terug; waarom kan die airco niet fatsoenlijk de voorruit ontwasemt houden in de auto-stand?

Mijn A4 kon het niet, mijn Golfjes (6 en 7) konden het niet en de Sup dus ook niet.

De ruit goed schoonmaken helpt altijd iets, maar dan nog blijft er te veel vocht op de ruit naar mijn zin.
 

EdK

Forumguru
Misschien dat je de verkeerde instelling kiest ??
Rij twee VAG wagens en nergens last van, altijd in no time schoon.
Maar ja zet hem dan wel ff van auto af en op voorruit verwarming.... wel als je dan met je oogjes hebt geknipperd dan benne ze al schoon....
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Schep

Forumguru
Klopt
En daarna beslaan ze langzaam weer, met de airco op 'Auto'.
Moet je na 20-30 minuten die ontwaseming weer aanzetten.

Vandaar ook 'ontwasemt houden' ;)
 

RefleCs

Forumguru
Ik heb hier ook geen last van.

Met de faab reed ik in de winter zonder airco aan, de lucht is dan anders en zonder airco had ik nooit last van condensvorming.

Sent from my VF-895N using Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan